Live-chat for utdanning og NGO-er gir enkel kommunikasjon med nettsidebesøkende, øker kundetilfredshet og effektiviserer innsamlinger. Ideell for moderne kundeservice, live-chat gir sanntidsløsninger med menneskelig støtte, overlegen e-post og telefon.
Å formere personlige forhold er en av hjørnesteinene av utdanning og ikke-statlige organisasjoner. Den stoler på renter, rykte og støtte fra studenter, donerer og aksjeholdere.
Digital kommunikasjon åpnet opp en dør for nye muligheter for student ombordstigning, planlegning og pengeinnsamlings strategier.
Live-chat er et et idel verktøy for alle institusjoner som ser etter å modernisere deres kundeservice og forme langvarige forhold.
I tilfelle du lurer på hva akkurat live-chat er, kan vi bryte det ned til tre essensielle komponenter som former en komplett kommunikasjons kanal.
Live-chat programvare
Live-chat programvaren er en del av et komplisert, omni-kanal hjelpepult programvare som inkludere billettering, ringesenter, sosiale media nettverk, kunnskapsbaser, kundeportaler og mange flere.
Live-chat programvaren tilbyr mange funksjoner som kundeservice kan utnytte, som gir dem en fordel over andre kommunikasjon kanaler når de håndterer online oppgaver.
Live-chat verktøyet er et surfe-basert melding vindu som aktiveres når du trykker på en chat widget, også kjent som chat-knappen. Det er en fult tilpassbar og brukervennlige funksjoner som er enkel å integrere på din nettside.
En værs knapps før-designet stilposisjon, animasjon og så videre kan bli funnet i chat-knapp galleriet eller laget helt fra bunnen av ved å implementere din egen kode.
Legg inn chat-knappen på dine målsider, som Meld deg på, OSS eller donasjoner, og se de positive resultatene.
Live-chat støtte er en tjeneste som organisasjonene gir eksternt til offentligheten eller internt til sine ansatte. Det er den raskeste måte for å løse alle online webside besøkere som trenger det, siden hver sesjon er gjort i ekte-tid, med en menneskelig chat operatør, i stede for en chatbot.
La oss være oppriktig, verken telefon eller e-post vil bli utdatert i nær framtid. Faktisk, er de fortsatt en foretrukket kanal for en rekke kunder. Det er mange grunner til dette, men det er udiskutabelt at live-chat har vokst i popularitet siden det blei en norm å bruke internett for kommunikasjon.
Tusenårgenerasjon har spesielt omfavnet live-chat porgramvaren. Over 63% av årtusenene foretrekker å ha deres grunnleggende kundestøtte spørsmål svart via en live-chat
Etter som den moderne chat programvaren ble mer sofistikert, har fordelene over telefon og e-post blitt mer tydelig.
Så hva er de fordelene?
La oss se på de 3 beste.
Den reduserte vanlige ventetiden. Både telefon og e-post trenger betydelig innsats fra brukerne for å kommunisere. Så kommer det til å holde linjen over telefon for å komme til agenten eller det å skrive og vente på et svar. Live-chat er ikke bare øyeblikkelig, men agenter kan også legge til all slags nødvendige filer, som oppstigings dokumenter eller avtaler.
Multitasking. Agenter forstår kampen som trengs for å bytte mellom telefon eller e-post for å hjelpe sine kunder kontinuerlig. Live-chat operatører kan håndtere flere chater uten problem, uten å ødelegge deres konsentrasjon for å gjøre oppgaver i bakgrunnen.
Resultatet? Lavere operasjonskostnader og økt ROI, siden du ikke trenger og ansette store lag for å ta seg av kommunikasjonskanalene. En god fordel for både EDU og NGO institusjoner, siden de ofte kjører på et trangt budsjett.
I tilfelle forespørselen for chater blir for mye å håndtere, kan dine administratorer alltid sette opp et nummer over hvor mange chatter en agent kan håndtere samtidig eller alt i alt maksimum kø lengde.
Senk billett mengden. Å bli overveldet av innkommende samtaler eller e-poster er noe som er alt for kjent for alle som jobber med kundeservice. Ikke bare det, men telefon eller e-post oppgavene tar generelt lengere tid å løse. Å ha et alternativ for å kontakte ditt støttelag direkte fra websiden
Alt dette er mulig med live-chat, siden all kommunikasjonen er gjort fra din datamaskins komfort i mens du ser etter kunder eller faste besøkende på nettsiden din.
Du trenger ikke engang en datamaskin. Live-chat er optimalisert for mobiltelefoner og andre sånne type enheter, så ditt lag kan svare fra hvor som helst til hvilken som helst plattform.
Go beyond merely communicating to ‘connecting’ with people.
Jerry Bruckner - author of The Success Formula For Personal Growth
Utdannings og ideell bedrifter har sett stor endring i deres markedsføring og tjeneste strategi de siste årene. Hoveddriveren er teknologi. Når det ble lettere å koble seg opp globalt, ble det høyere renter for de internasjonale studentene og organisasjonene.
Effektiv kommunikasjon er nøkkelen for å bygge lojalitet.
Universal Innboks
Det er viktig og holde dine individuelle eller bedrifts donorer eller students informasjon og profiler som en del av din neste pengeinnsamling, aksjonærer eller registrerings strategi.
Hver chat sesjon er konvertert til billetter og lagret i en universal, delt innboks. Dine chat agenter kan hente og lagre data fra samtalen, takket være en bygget-inn CRM. Alle agenter vill kunne svare siden de vil ha all den nødvendige informasjonen klar og tilgengelig hele tiden.
En av de mest essensielle og multifunksjonelle funksjonene, proaktiv chat invitasjon, er en tidsbestemt popup-melding som vises på en nettside som en tilpasset invitasjon eller introduksjon.
Gjennom å overvåke den gjeldene URL-en av live-chat besøkende, kan du nå ut og tilby en hjelpende hånd. Agenter kan lage enkle eller flere invitasjoner eller skru dem helt av vis alle agentene holder på med andre chatter.
Et alternativ men brukbar funksjon for agenter som foretrekker å være et steg foran kundene. Under chat-samtaler, kan agenten observere hva han skriver og forbedre svarene før kunden trykker send.
Hermetiske svar strømlinjer arbeidsflyten ved å bruke lagret og forhåndsdefinerte kort tekst svar til de mest vanlige spørsmål.
chat-ruting er vitalt vis chaten skal nå den rette avdelingen av en relevant faktuelt eller kampanje prosjekt lag. Agenter eller administratorer kan velge mellom tre forhåndsdefinerte rute alternativer for å sikre en nøyaktig kommunikasjon:
Koder kan bli lagt til enten manuelt eller automatisk til spesifikke ord eller fraser, noe som lager en tilpasset arbeidsflyt for en individuell agent.
Godtar input og tilbakemelding fra klienter og rangering av agentenes effektivitet eller den generelle tilfredsheten med en chat sesjon.
Studenter, bestanddeler eller donerer kan komme fra alle hjørnene av verden. Live-chat lar ditt institutt bli generelt global ved å bruke språk tilpassete widgeter.
For å gi en enda mer personlig berøring til dine kunder tjeneste, bruk videoer og chater samtidig. Sett det opp på samme måte som med chat-knappen ved å plassere chat-video knappen på din webside spesifikke side.
Vis du ønsker og se alle våre rimelige planer som tilbyr ekstra funksjoner, dra til våres pris side.
Chat-samtalen varierer, å kommer an på situasjonen, men noen protokoller og regler må bli fulgt ved nettkommunikasjon.
Individuelt eller i grupper, må en hver chat-operativ besitte ett fult antall av kundeservice ferdigheter, som strekker seg fra harde ferdigheter som datamaskin leseferdigheter, gramatikkferdigheter eller skrive hastighet til myke ferdigheter som empati og tålmodighet. Alle disse former en komplett nett-chat etikette.
Live-chat samtaler er rask utveksling av informasjon, så agentene må være eksperter innen emnet. Å implementere og opprettholde en kunnskapsbase kan serveres som en god kilde av informasjon for agenter og kunder som foretrekker slev-tjeneste foran tradisjonell støtte.
Det har blitt mye mer standard for en bedrift og en institusjon å utkontraktere deres kundeservice lag.
Den primære motivasjonen er tids-administrering, budsjett bekymringer, og arbeidsmengde. De fleste EDU og NGO institusjon ansetter ikke et massivt støtte lag og jobber ikke døgnet rundt, så deres støtte timer er limitert. Heldigvis, eksiterer spesialiserte senter for akkurat denne grunnen
Lær mer om fordelene med å utkontraktere din LiveAgent konto her.
Det å integrere en live-chat knapp til din webside er like enkelt som å lære 2+2=4. Når du registrerer deg og for en innlogging for din LiveAgent konto, så er alt som trenges og gjøre å enkelt kopiere og lime inn en kort HTML kode.
Vet om du om noe annet som er bra? Det trengs ikke installeres noen andre ekstra programvarer. Men, vis du ønsker og integrere med tredjepersons programvarer, apper eller plugins for å forbedre din kundeservice erfaring, så er det fullt støtte gjennom Native eller Zapier integrasjoner.
Beskyt dine studenters og doneres data. LiveAgents kombinerte sikkerhets funksjon vil holde dine tanker med fred, ved å vite at all deres data er trygg og sikker.
Her er noen av sikkerhets funksjonene vi tilbyr:
Som ordtaket sier, “Kunnskaps er makt.” med dette i tankene, blir våres kunnskapsbase kontinuerlig oppdatert med ny informasjon. Ikke bare det, men vi oppfordrer også våres abonnerer om å bidra eller bygge samfunn gjennom våres kundeportal.
Still not convinced?
Start a free-14 day trial, no credit card required.
Si farveltil trege løsninger som ikke leverer
Bytt til LiveAgent for en problemfri migrasjon med gratis datatransfer, ingen installasjonsgebyr, og 24/7 kundeservice. Prøv gratis i 14 dager uten kredittkort. Opplev rask service, multikanalstøtte og kostnadsbesparelser med vår omfattende helpdeskløsning.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team