Live-chat er en effektiv digital løsning for oppstart og SMBer som ønsker å forbedre kundeopplevelsen. Det er kostnadseffektivt, gir umiddelbar kundeservice og kan enkelt integreres på nettsteder for å øke kundetilfredshet og lojalitet.
Forventningen av en bedrift av uansett størrelse i dag er å møte kunders krav øyeblikkelig, i noen saker, til og med før kunder kan tenke på deres forespørsel.
Lang vente tid, uansett om i en kø til en tradisjonell butikk eller pakke levering og så en mangel på øyeblikkelig støtte, er hyppige ulemper for mange kunder og en årsak for klager.
Som en oppstartsbedrift eller liten bedrift, er din bedriftsplan mest sannsynlig fokusert på å levere den beste kundeopplevelsen og få et konkurransefortrinn i din nisje.
Viktigheten av å tilby utmerket online kundeservice er ikke lenger en utløper av et selskaps interesse, men en primær motivasjon for suksess.
Nøkkelen for å oppnå en høy kundetilfredshet skår er effektiv kommunikasjon, hvor live-chat er en ideal digital løsning.
Men live-chat programvaren kan være mer en bare et enkelt chatte verktøy.
Er du interessert i å vite mer?
La oss stupe inn.
For selskap av uansett størrelse, er websiden deres online representant av deres merke. Tross alt, er det der de fleste kundene vil gå etter de kommer over et selskaps produkter og service– på grunne av denne grunnen, er det å få tak i et verktøy som forbruker kan beleilig bruker for å kontakte service representanter mens de surfer en verdigfult ressurs.
Live chat endrer kommunikasjon fra en slitsom prosess med å ta telefonen eller skrive en e-post til en direktemeldingsplattform. Derfor krever det kundenes laveste innsats for å få svar på spørsmålene deres med bare et klikk på en knapp.
Hvordan og hvor den lille chat-knappen vises på nettstedet er basert på brukerens preferanser. Vanligvis er det innebygd på sidene som genererer mest trafikk. En betalingsside er et flott alternativ, siden det er der fluktfrekvensen ofte oppstår.
Designalternativene for knappen er omfattende – fra animasjonen til typen og stilen. Alle forhåndsdesignede maler er tilgjengelige for personlig tilpasning i galleriet. Hvis du ikke finner stilen som passer deg, kan du lage en egendefinert stil ved å laste opp et bilde eller skrive HTML-koden din.
Noen selskaper forlater det menneskelige elementet i kommunikasjonsplattformene sine av hensyn til automatisering. Og selv om live chat støtter automatisering av mange slag, kan du være trygg på at det er en faktisk menneskelig agent på den andre linjen. Og er det ikke det som gjør hele opplevelsen mer personlig?
På dette tidspunktet, hva som går gjennom dine tanker er sikkert noe som: “dette er alt bra, men hvorfor trenger jeg en?”.
Vell, fortsett og les for å finne ut.
Bekvemmelighet og letthet av bruk er to komponenter som tikker boksene for kundenes ide av et pålitelig selskap.
Ikke mange kunder vill holde deres interesse ved å kjøpe et produkt eller anskaffelse av en tjeneste vis den dårlige kundeservicen forstyrret kjøperen opplevelse. Ikke for å nevne sannsynligheten av negativ tilbakemelding som kan ødelegge selskapets rykte.
Telefon- og e-poststøtte er ikke foreldede kommunikasjonskanaler. Ganske motsatt. Imidlertid viser tallene at 79 % av kunder foretrekker å chatte med agenter på grunn av dets umiddelbarhet sammenlignet med andre kanaler.
Strategisk budsjettplanlegging er avgjørende for enhver bedrift, men det går dobbelt for små selskaper og oppstarter. Implementering av live chat i kundeservice representerer en av de beste avkastningene siden den er betydelig billigere og resulterer i mindre utgifter.
Selv på et lite budsjett kan du skaffe deg et begrenset, men fortsatt svært effektivt chatteverktøy gratis. Dine kundeserviceoperatører vil være i stand til å koordinere flere chat-samtaler i sanntid, noe som sparer verdifull tid og ressurser for selskapet. Det lar deg bytte fokus på å optimalisere og lage en bærekraftig salgs- og markedsføringsstrategi.
Every contact we have with a customer influences whether or not they’ll come back. We have to be great every time or we’ll lose them.
Kevin Stirtz – Author of More Loyal Customers
En bedrift som putter kunder først er en bedrift som kjenner igjen hvor viktig kunder er.
Relasjonsmarkedsføring erkjenner at man bygger en langvarig forbindelse med kunder er rimeligere og genererer mer inntekter. Men for selskapene som først starter, er den mer kritiske faktoren å tiltrekke og konvertere potensielle kunder og prospekter til vanlige, betalende kunder.
Selv om oppstartere og små bedrifter ofte lomper seg sammen, er deres mål ikke det samme.
Live chat kan brukes i tre forskjellige stadier av kundenes reise, som styrker støtteteamene til både Startups og SMBs og tilpasser deres spesifikke mål:
Som en del av en kompleks helpdesk-programvare, leverer live chat betydelige fordeler gjennom de brukervennlige funksjonene.
Universell innboks : Kundeservicestøttes primære mål er å gi en positiv kundeserviceopplevelse, med hver interaksjon mellom kunden og merkevaren.
Eksempel på universell innboks (klikk for å forstørre)
Den universelle innboksen-funksjonen gjør det mulig for agenter å se og svare på samtaler mottatt fra alle kanaler. Den innebygde CRM registrerer og lagrer alle kundedata for forbedret organisasjon, og dens evner kan økes ytterligere ved å integrere med ekstra CRM-programvare.
Proaktive chatinvitasjoner: Enten brukt alene eller kombinert med andre funksjoner, kan gi en bemerkelsesverdig avkastning. Når en besøkende lander på nettstedet ditt, kan du sette opp en tidsregel for invitasjonen til popup, eller plassere den på en bestemt side. Det er som å gå inn i en butikk og bli ønsket velkommen av en smilende medarbeider, klar til å hjelpe.
Du kan til og med lage flere chat invitasjoner og målrette forskjellige type kunder.
Hvis du driver en multinasjonal virksomhet, kan du tilpasse widgeten slik at den vises på et språk a> du foretrekker. På samme måte som chat-knappen kan utformingen, meldingen og stilen til en proaktiv chat-invitasjon tilpasses, og alle malene kan finnes i galleri.
Typevisning i sanntid: Proaktivitet fra agentenes side er hva kundene setter pris på. Under chat-økten kan agenter se hva kundene skriver inn i chattevinduet i sanntid og forberede seg på å løse enhver forespørsel før de i det hele tatt kan trykke på send-knappen.
Chatdistribusjon: Du kan forbedre agentenes effektivitet og sikre at de riktige agentene chatter med de valgte kundene. Velg tre forhåndsdefinerte rutealternativer – tilfeldig tilordning, ring til alle, maksimal utnyttelse. Hvis arbeidsmengden blir for overveldende, kan du sette opp maksimal køgrense og gi agentene dine litt pusterom.
Form for forhåndschat og frakoblet skjema: Som en oppstart eller liten bedrift, en av hovedmålene dine er å bygge din kundekontaktliste og generere flere potensielle kunder.
Du kan aktivere før-chat forum funksjonen i innstilingene så det automatisk vil be om kontakt detaljer fra kunder i starten av en chat sesjon.
Det frakoblete forumet forsikrer at kundene vil nå ut til ditt service lag, til og med utenfor arbeidstimer, hold støtten live 24/7.
Undersøkelse etter chat: Meningene og tilbakemeldingene fra besøkende er avgjørende for oppstart og små bedrifter ettersom det bidrar til å bygge merkevaren og gir en sjanse til å reflektere over taktikken og strategien. La kjøperne dine gi tilbakemelding om en chat-økt, produktanmeldelse eller agentens effektivitet.
Positiv kunde anmeldelse kan da bli brukt som sosialt bevis og lagt ut på websiden for å fremkalle henvisninger. Alternativt, kan innsamlet data bli brukt til innholdsoppretting, i en OSS seksjon eller en blogg. Den kan få frem tidligere urapporterte navigerings webside. Du kan også bruke denne funksjonen for å bygge lojalitet og tillit.
Vis en kunde spør om det, kan du sende Handlevogn transkripsjonen og være så åpen som mulig.
Chatoversikt: Chatoversikt lar deg observere og samle inn informasjon om den besøkendes plassering, URL eller tid brukt på å surfe på nettstedet for videre bruk i en markedsføringsstrategi.
Intebygd sporing i chat: Hvis du ønsker å se bevis på innsatsen din for å skaffe nye kunder, spor konverteringer fra live chat i Google Analytics.
Eksempel på chat innebygget sporing (trykk for å forstørre)
Vis du ønsker og lære mer, kan du endte dra over til våres live-chat funksjons side eller utforske våres støtte portal.
Agenter bør fokusere på hvordan de skal håndtere ulike samtalepunkter og følge reglene for nettetikette.
Nettkommunikasjon tillater fleksibilitet og kreativitet til en viss grad. Det er spesielt tydelig når det gjelder hermetiske svar og forhåndsdefinerte svar.
Disse korte tekstene er en del av et støtte script, men de kan bli skreddersydd for en hver situasjon og samtale. Det reduserer behovet av å måtte skrive inn hvert svar manuelt, spesielt til ofte stilte spørsmål.
Agenter kan utvikle flere svar som kan lagres, deles og brukes som maler på tvers av avdelingene. Derfor, uansett hvilken avdeling eller teammedlem kunden vil snakke med, vil riktig tone og språk være konsistent over hele linja.
En ukonvensjonell måte å bruke live-chat på er trenings grunner. Chat programvarer er hovedsakelig brukt for å kommunisere med eksterne kunder, men det kan også bli brukt som et kommunikasjons verktøy for interne – de ansatte.
Å se etter nye ansatte kan være en skremmende oppgave. Men det går begge veier. Den potensielle kandidaten vil ha noen spørsmål som den simple jobbeskrivelsen ikke kan dekke. Bedrifts eiere og rekruteringslag kan bruke live-chat for å lette ombordstingsprosessen.
Live chat er et flott verktøy å bruke i kommunikasjon og engasjement på tvers av avdelinger. Derfor kan det være medvirkende til opplæring av personalet. Hver avdeling kan ha en eller flere intern chat-grupper for å gi rask støtte til enkeltpersoner eller team.
Når du registrerer deg og får tilgang til kontoen din, integreres en live chat-widget på nettstedet ditt ved å kopiere og lime inn en kort HTML-kode – du trenger ikke å laste ned tilleggsprogramvare. Hvis du ønsker å integrere med tredjepartsprogramvare eller en app, støttes det fullt ut.
Å motta mange henvendelser fra alle slags forskjellige plattformer kan posere en betraktelig sikkerhets bekymring på et høyt nivå. Alle som ønsker og lage en sterk online tilstedeværelse må ta nødvendige steg for å beskytte dem selv og deres kunder.
Av den grunn kan du sjekke siden for sikkerhetsfunksjoner eller lære mer ved å lese LiveAgents retningslinjer for sikkerhet for personvern.
Fortsatt ikke sikker på om live-chat er det rette verktøyet for ditt selskap?
Start en 30 dagers gratis prøveperiode, ingen kredittkort trengs, og bli med 35.000 bedrifter som allerede bruker LiveAgent.
Vis du ønsker og se alle våres rimelige planer som tilbyr ekstra funksjoner, dra over til våres pris side.
Vis du ønsker og lære mer, dra over til våres kunnskapsbaser for ekstra informasjon
Business Solution for Startups and SMBs
Learn how multi-channel help desk software benefits Startups and SMBs.
Live-chat for reise og overnattings industrier
Oppdag hvordan live-chat kan transformere reise- og overnattingsindustrien ved å forbedre kundetilfredshet og brukeropplevelse. Med funksjoner som universell innboks, tilpasningsbar chat-knapp, og proaktive chatinvitasjoner, tilbyr live-chat en kostnadseffektiv og brukervennlig løsning sammenlignet med tradisjonelle kundesupportkanaler. Perfekt for reisebyråer som ønsker å gi en uforglemmelig opplevelse. Lær mer og start din gratis prøveperiode i dag!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team