Analytics bruker rådata og matematikk for å oppdage, tolke og kommunisere betydelige datamønstre. Når den brukes på riktig måte, kan dataanalyse bidra til å svare på forretningsspørsmål, forutsi resultater og skape praktisk innsikt.
Hvorfor er dataanalyse en må-ha-funksjon for alle bedrifter?
En analyseoversikt kan hjelpe deg med å finne de nøyaktige områdene i virksomheten din som trenger forbedring. Det er alltid flott å finne “etterslep” og områder som kan optimaliseres fordi det gir en mulighet til å:
- Forbedre agentens ytelse
- Gi ekstra opplæring til de som trenger det
- Forbedre kundetilfredshet, opplevelse og salg
- Omfordele ressurser
- Forsterk støttekanaler
- Finn mer kostnadseffektive måter å løse problemer på
I tillegg til det kan en analyseoversikt også vise frem områder av virksomheten din som blomstrer. Dette er viktig fordi:
- Du trenger ikke å overhale hele virksomheten/støttestrategien din
- Du vil kunne belønne overprestere
- Underpresterende vil kunne lære av overprestere
Hva gjør LiveAgent analyseoversikt funksjonen?
Analyseoversikten gir deg en helhetlig oversikt over kundestøtten din. Du vil kunne se hvem som samhandler med bedriften din og holde et øye med tjenesten de mottar. Du vil også kunne se gjennom bruksstatistikk etter kanal, evaluere ytelsesrapporter og lære av tilbakemeldinger fra kunder. I tillegg til det er analyseoversikten vår fullpakket med uendelige rapporteringsmuligheter.
Hva kan du se i oversikten for analyse?
Analysedashbordet gir deg en rask oversikt over alle innkommende og utgående meldinger, chatter og anrop.
Innkommende meldinger er definert som:
- Alle e-poster som hentes inn i LiveAgent
- Alle frakoblede billetter opprettet via kontaktskjemaer eller offline chatteknapper
- Billetter opprettet fra Twitter, Instagram, Viber og Facebook (Bare omtaler av andre personer på Twitter)
- All annen kommunikasjon mottatt i eksisterende billetter
Utgående meldinger er definert som:
- Billettsvar
- Alle e-poster, tweets, Instagram- og Viber-meldinger, samt Facebook-innlegg som er lagt ut via applikasjonen
- Nye e-poster sendt fra applikasjonen
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a free 14-day trial today!
Chatter er definert som:
- Chatter initiert av kunder og agenter
- Chatter besvart av agenter
Anrop er definert som:
- Anrop initiert av en kunde (enten via anropsmoduler eller telefonnumre)
- Alle anrop som startet fra applikasjonen selv når kunden ikke svarer
Filtrering av resultater
Du kan filtrere analyseoversikten etter:
- Tid
- Avdeling
- Agent
- Tagger
- Kanal
Hver resultatrapport kan endres for å vise ytterligere data, inkludert:
Billettberegninger
- Svar
- Notater
- Nye svar gjennomsnittlig tid (i timer)
- Nye svar gjennomsnittlig tid SLA (i timer)
- Først tilordne gjennomsnittlig tid (i timer)
- Først tilordne gjennomsnittlig tid SLA (i timer)
- Første oppløsning av gjennomsnittlig tid (i timer)
- Første oppløsning av gjennomsnittlig tid SLA (i timer)
- Åpent svar gjennomsnittlig tid (i timer)
- Åpent svar gjennomsnittlig tid SLA (i timer)
Live chat-beregninger
- Opprettede billetter
- Løste billetter
- Chat meldinger
- Chatter
- Tapte chatter
- Hent chat
- Henting av chat gjennomsnittlig tid (i minutter)
- Chat gjennomsnittlig tid (i minutter)
- Ikke rangert
- Ikke rangert i %
Ringesenter beregninger
- Positive rangeringer
- Positive rangeringer i %
- Negative rangeringer
- Negative rangeringer i %
- Telefonsamtaler
- Utgående telefonsamtaler
- Tapte telefonsamtaler
- Telefonsamtale-minutter
- Utgående telefonsamtale-minutter
- Gjennomsnittlig tid for samtalehenting (i minutter)
Kunde tilfredshet beregninger
- Gjennomsnittlig samtaletid (i minutter)
- Gjennomsnittlig tid for utgående samtale (i minutter)
- Interne samtaler
- Interne samtale-minutter
- Gjennomsnittlig tid for interne samtaler (i minutter)
- Innkommende meldinger
- Innkommende chatter
- Avsluttede chatter
- Ubesvarte chatter
- Innkommende telefonsamtaler
- Avsluttede telefonsamtaler
- Ubesvarte telefonsamtaler
- Voicemailer
Hver rapport kan filtreres etter forskjellige tidsperioder, inkludert:
- I dag
- I går
- Siste 7 dagene
- Siste 30 dagene
- Siste 90 dagene
- Denne uken (Man-Søn)
- Sist uke (Man-Søn)
- Sist arbeidsuke (Man-Fre)
- Denne måneden
- Sist måned
- Dette året
- I fjor
- Egendefinert dato
Velg hvordan data presenteres
LiveAgent kan presentere alle de ovennevnte dataene i flere formater, inkludert områdediagrammer, linjediagrammer, søylediagrammer og sektordiagrammer. Dessuten kan alle data eksporteres til CSV-filer, noe som gjør det enklere å dele med andre.
Slik finner du analyse dashbordet i LiveAgent
Analysedashbordet er kun synlig for administratorer, så sørg for at du er administrator for LiveAgent-kontoen din (agenter kan se sin personlige statistikk når de logger på LiveAgent.)
Hvis du har administrator-rollen, kan du finne analyseoversikten ved å klikke på Rapporter (sirkelikon) som er i menyen til venstre (til høyre mellom Anrop og Kunder).
Kunnskapsbase ressurser
For å lære mer om de forskjellige typene rapporter som er tilgjengelige i analysedashbordet vårt, kan du se artiklene våre i kunnskapsbasen:
Er du klar til å finne ut mer om bedriften din?
Ta et dypdykk i støttearbeidet ditt. Begynn å forbedre ytelsen, salget og kundetilfredsheten i dag med vår gratis 14-dagers prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er analyser?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Analyser er studiet av data og matematikk for å oppdage, tolke og kommunisere betydelige datamønstre.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor er dataanalyse en må-ha-funksjon for alle virksomheter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “En analyseoversikt kan hjelpe deg med å finne de nøyaktige områdene i virksomheten din som trenger forbedring. “. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan presenteres data?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Data kan presenteres i flere formater, inkludert områdediagrammer, linjediagrammer, søylediagrammer, punktdiagrammer og sektordiagrammer.” } }] }Monitor your agent’s performance
Find out who’s excelling and who needs extra training based on agent performance reports. Check them out today for free. No credit card required.
Oppdag alt om callsentre! Lær hva et callsenter er, hvilke funksjoner som er avgjørende, og hvordan callsenter-programvare kan forbedre kundeservice og tilfredshet. Utforsk viktige verktøy som ACD, rapportering, samtaleopptak, og mer. Finn ut hvordan du kan redusere driftskostnader og øke kundetilfredshet. Besøk oss for å optimalisere din kundeserviceopplevelse.