Hva er helpdesk-kontakter?
Helpdesk-kontakter lagrer viktig informasjon om kundene dine, inkludert navn, e -postadresse, telefonnummer og annen personlig informasjon. I tillegg lar helpdesk-programvarer som LiveAgent deg opprette egendefinerte kontaktfelt for å lagre unik informasjon om kontaktene dine, for eksempel skostørrelse eller bilmodell.
Hvilken informasjon kan du lagre i kontaktene dine?
LiveAgents kontaktfunksjon kan lagre følgende informasjon om kundene dine:
- Fornavn og etternavn
- Avatar (bilde/profilbilde)
- Flere e-post adresser
- Flere telefonnummer
- Tidssone
- Kjønn
- Bedrift og stilling
- Språk
- IP addresse
- Nettleserinformasjon (Som Google Chrome)
- Kontaktgrupper (kontaktgruppene du tildeler dem til, for eksempel VIP-kunder eller spansktalende).
- Private notater (interne notater som kan brukes som påminnelser- for eksempel ikke ringe kl. 11:00)
- Kontaktenes billetter (alle billetter de har sendt på tvers av forskjellige kommunikasjonskanaler).
- Skreddersydd informasjon
Hvor kan jeg finne kontaktene mine?
- Logg på LiveAgent
- Klikk på kontakter
For å opprette en ny kontakt, klikker du bare på den oransje opprett-knappen. For å se/legge til/redigere eksisterende kontaktinformasjon, klikk på kontakten du ønsker og fyll ut/juster den nødvendige informasjonen.
Hvordan kan du opprette unike kontaktfelt?
- Logg på LiveAgent
- Klikk på Konfigurasjon
- Klikk på System
- Klikk på Kontaktfelt
- Klikk på den oransje Opprett knappen
6. Angi et kodenavn for det egendefinerte kontaktfeltet. Det kan være noe som “hårfarge” eller “land”. Vær oppmerksom på at koden bare kan inneholde små bokstaver, tall, bindestreker eller understreker. Ingen mellomrom er tillatt.
7. Gi det egendefinerte kontaktfeltet et navn. Denne gangen kan du kalle den “Hårfarge” eller “Land” uten begrensninger når det kommer til formateringen. 8. Klikk på Type og velg det input-alternativet som passer deg best. Du kan velge mellom en tekstboksinngang, listeboks, avmerkingsboks, avmerkingsboksgruppe eller postadresse. 9. Valgfritt: Klikk på beskrivelsen og angi en beskrivelse for det egendefinerte kontaktfeltet. Beskrivelsen kan gi tilleggsinformasjon om kontaktfeltet for deg og dine ansatte. 10. Klikk på Synlighet og velg om du vil at det egendefinerte kontaktfeltet skal være synlig når du oppretter en kontakt. 11. Klikk på Opprett
Alternativt kan du også opprette et unikt kontaktfelt direkte i kontaktene dine. For å gjøre det, vennligst:
- Logg på LiveAgent
- Klikk på kontakter
- Klikk på ønsket kontakt
- Klikk på Legg til
- Klikk på Opprett feltet
6. Følg trinn 6-11 fra instruksjonene ovenfor. 7. Vær oppmerksom på at hvis du ikke velger “Alltid synlig” i trinn 10, må du klikke på “Legg til felt” for å se/velge kontaktfeltet du opprettet i fremtiden.
Hvorfor er det fordelaktig å bygge kundeprofiler gjennom helpdesk-funksjonen?
Mer kunnskapsrik service
Når du lagerkontaktkort hjelper du agentene dine med å gi kundene bedre service. Jo mer informasjon du samler inn, desto lettere blir det å gi gode og relevante svar på spørsmål fra kunder.
La oss for eksempel si at du jobber i bilindustrien. En potensiell kunde har vært interessert i en Mercedes AMG, men er fortsatt usikker om han ønsker å kjøpe den. Hvis du registrerer denne informasjonen på kontaktkortet deres, inkludert eventuelle ekstra notater i notatdelen, vil du kunne bruke dem i fremtiden.
Neste gang de kontakter deg, kan du imponere dem ved å huske modell og bilmerke de var interessert i. Da trenger de ikke å gjenta ønskene og behovene sine, noe mange kunder anser som dårlig service.
Create rich customer profiles for free
Save all the essential info about your customers directly inside your help desk for free. Try it today. No credit card required.
Mer personlig service
Godt utfylte kontaktkort kan også hjelpe deg med å tilpasse salgs-, markedsførings– og støtteinnsatsen. La oss for eksempel si at en potensiell kunde kontakter deg via e-post. De har et spørsmål om et bestemt par sko, nemlig prisen.
Den potensielle kjøperen vil vite om det er rabatt og om det kommer en i fremtiden. Ved å registrere denne informasjonen på kontaktkortet deres, vil du kunne kontakte dem når produktet er i salg. Du kan gjøre dette ved å utsette billetten i billettsystemet til salget er live.
Du kan ta det et steg videre og sjekke skostørrelsen til kunden i kontaktkortet. Deretter kan du kontakte kunden og si at produktet de har fulgt med på i et par uker, endelig er på salg, og at du har fått inn et par i riktig størrelse. Dette er kundeservice som kundene vil ha. Du kommer langt med å gjøre det lille ekstra, som kundeservicelegenden Shep Hyken, sier er viktig. Dessuten er det stor sannsynlighet for at du får en lojal kunde og ambassadør for din merkevare i fremtiden.
Gjør kundene mer fornøyde
Ved å skape eksepsjonelle kundeopplevelser med personlig og kunnskapsrik service, vil du holde kundene fornøyde. Fornøyde kunder fører til langvarige relasjoner og gir fordeler som gunstige anmeldelser, flere kjøp og at de anbefaler din bedrift til venner.
Økt salg
Jo mer fornøyde kundene dine er med service- og markedsføringsinnsatsen, desto flere kjøp gjør de. De anbefaler også bedriften din og deler de positive erfaringene sine med venner og familie. Hvis du klarer å å fortsette å tilby eksepsjonelle kundeopplevelser, vil du skape en fantastisk syklus med glade, lojale kunder som får inn nye kunder som fortsetter å generere nye inntekter.
Kunnskapsbase ressurser
Vil du lære mer om helpdesk-kontakter? Sjekk ut vår kunnskapsbase, akademi og blogg som dekker alt du trenger å vite.
Klar for å sette opp kontaktene dine?
Oppdag hvor enkelt det er å tilby kunnskapsrik og personlig service med kontaktkort i din helpdesk. Prøv det gratis med vår gratis 14-dagers prøveveperiode. Ingen kredittkort kreves.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er helpdesk-kontakter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Helpdesk-kontakter lagrer viktig informasjon om kundene dine, inkludert navn, e -postadresse, telefonnummer og annen personlig informasjon.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvilken informasjon kan du lagre i kontaktene dine?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “I tillegg til personlig informasjon, gjør en helpdesk -programvare som LiveAgent det mulig å lage egendefinerte kontaktfelt for å lagre unik informasjon om kontaktene dine, for eksempel skostørrelse eller bilmodell. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor er det fordelaktig å bygge kundeprofiler gjennom helpdesk-funksjonen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: ” Det lar deg gi mer kunnskapsrik og personlig kundestøtte. ” } }] }Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!