Hva er et kundeforum i LiveAgent?
Et kundeforum er et nettbasert rom hvor kunder kan diskutere selskapets produkter, tjenester eller preferanser. LiveAgent er et komplekst helpdesk-system som inkluderer en forumplattform som lar deg opprette, enten offentlige eller interne fora.
Hva er et forum?
“Et forum er et sted på internett der folk kan forlate meldinger eller diskutere spesielle emner med andre mennesker samtidig.”
Hva slags fora kan du opprette i LiveAgent?
LiveAgent er en helpdesk-løsning som inkluderer forumprogramvare, som lar deg lage 2 typer fora; internt og offentlig.
- Internt
Det interne forumet er ganske selvforklarende. Det kan også defineres som et agentforum, vanligvis brukt til å dele arbeidstanker, informasjon og ideer. I hovedsak er det en rask og effektiv måte å kommunisere internt på. De interne arbeidsdiskusjonene i et agentforum gir også gode forslag til ytterligere interne kunnskapsbase-artikler.
- Offentlig
På en annen side kan et offentlig forum nås av alle inkludert kundene dine. Som sådan kalles det ofte et kundeforum. Forumet lar dem dele ideer, bekymringer og informasjon med hverandre. Som et resultat kan de løse problemene sine uten å måtte kontakte kundeserviceagentene. På grunn av dette kan fora øke kundetilfredsheten så vel som agentproduktiviteten.
For å oppsummere er hovedforskjellen mellom et offentlig og et internt forum at innholdet i det offentlige forumet er tilgjengelig for alle. Men for å bruke forumet må brukere registrere seg for en konto.
Hvordan fungerer LiveAgents forumprogramvare?
Enten du bestemmer deg for å opprette et internt eller offentlig forum, kan hvert forum tildeles en annen avdeling i bedriften din i programvaren for fellesskapsforum.
Derfor, hver gang det er et nytt spørsmål eller en kommentar i et forum, vil riktig avdeling motta en billett inne i LiveAgent, som de kan svare på om nødvendig. Ved å motta denne typen varsler, kan agentene dine overvåke diskusjoner i kundeforum og gå inn når det er nødvendig.
Hvordan kan du lage et grunnleggende forum i LiveAgent?
Trinn 1 – Logg på LiveAgent-kontoen din
Det første trinnet er å logge på LiveAgent-kontoen din. Hvis du ikke har en, kan du gjerne bruke vår 14-dagers gratis prøveperiode.
Trinn 2 – Naviger til kundeportalen
Før du fortsetter å lage et forum, anbefaler vi sterkt at du oppretter kategorier. Kategorier lar deg organisere innholdet i forumet.
For å lage en ny kategori, klikk på Kunnskapsbase -> Opprett. Etter det vil du se en rullegardinmeny. Velg en kategori og fyll inn en tittel, tilgang og nøkkelord for søkemotoroptimalisering.
Hvis du for eksempel bestemmer deg for å lage et internt forum om priser, kan kategorien kalles Prisinformasjon. Dermed vil foruminnleggene om priser være pent organisert i denne kategorien. Eller så kan du opprette separate kategorier for hvert språk hvis merkevaren din opererer multinasjonalt.
Trinn 3 – Opprett forumet
Naviger til Kunnskapsbasen -> Forum og klikk på Opprett. Velg den foretrukne kategorien og fyll inn alle detaljene.
Når du har et forum, kan du justere “handlingene” ved å klikke på Rediger-knappen (den lille blyanten på høyre side.) “Handlingene” lar deg endre/legge til tilleggsinformasjon. Du kan for eksempel endre avdelingen som skal være ansvarlig for å håndtere forumforespørsler.
Trinn 4 – Legg til emner
For å legge til flere spesifikasjoner, naviger til Kundeportal -> Kunnskapsbase > -> Forum -> Kategori -> Opprett et nytt emne.
Å legge til emner holder innholdet i forumet organisert med en klar struktur.
Nå kan du holde styr på emnene, gi anbefalinger og enkelt løse problemer.
Tilpass forumprogramvaren din
I LiveAgent kan du enkelt tilpasse utformingen av hele kundeportalen din, som også inkluderer et forum. Du kan for eksempel tilpasse farger i temaer, legge til topptekst, bunntekst, logo og tittel.
For å finne ut mer, sjekk ut vår grundige kundeportalveiledning.
Hvorfor bør din bedrift ha et kundeforum?
1. Kunder kan hjelpe hverandre
Å opprette et forum lar kundene dine samhandle med hverandre og tilby løsninger basert på deres erfaringer. På grunn av dette vil de være i stand til å feilsøke problemene og løse dem uten agentens hjelp. Som et resultat vil agenter ha mer tid til å fokusere på andre oppgaver. Dessuten er det en veldig praktisk måte for kunder å dele sine tanker, erfaringer, tips og triks om produktet/tjenesten.
2. Økt kundelojalitet
Mange kunder liker å dele sine tanker om produktene/tjenestene de bruker. Å la dem dele sine erfaringer eller tanker vil få dem til å føle seg hørt, noe som skaper et bedre bånd og styrker kundelojalitet.
3. Skaper et fellesskap
Kundefora lar kundene dine dele ideer, tanker og tips fritt og anonymt. Et slikt forum kan skape et nettsamfunn rundt bransjen din bedrift driver. Det presenterer et innbydende sted å stille spørsmål uten press. Derfor kan det skape et sterkt fellesskap rundt virksomheten din der selv nybegynnere kan føle seg velkomne til å dele tankene sine.
4. Forslag til forbedring av produkt/tjeneste
LiveAgents forumprogramvare lager en ny billett hver gang det er ny aktivitet/endringer i oppslagstavlen. Derfor blir agenter alltid varslet og kan svare på alle problemer som kan oppstå. For eksempel er det å svare på forespørsler om produktforbedring og tilby midlertidige alternative løsninger en fin måte å styrke kunderelasjoner på samt forbedre virksomheten din.
Create a community with LiveAgent!
Want to improve customer engagement or provide a better way to share information internally? Easily create a forum inside LiveAgent and always stay notified.
Kjenner du ikke til LiveAgent?
LiveAgent er en helpdesk-løsning som også tilbyr programvare for fellesskapsforum. Programvare for fellesskapsforum lar bedriften din opprette et agentforum så vel som et kundeforum for forbedret kundelojalitet, kundetilfredshet og agent ytelse.
LiveAgent tilbyr imidlertid mye mer enn forumprogramvare. LiveAgents helpdesk-system lar deg koble all kundekommunikasjon til én plattform og svare effektivt på henvendelser fra ett grensesnitt.
Oppdag flere nøkkelfunksjoner:
Don't have LiveAgent yet?
Try out LiveAgent for 14 days without a charge. No credit card information is needed. Test all the features and provide stellar customer service right now!
Kunnskapsbase ressurser
Hvis du vil vite mer, sjekk ut vår dybde-forumveiledning.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er et kundeforum?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Et kundeforum er et nettbasert rom hvor kunder kan diskutere selskapets produkter, tjenester eller preferanser.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva er formålet med et forum?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Å opprette et forum lar kundene dine samhandle med hverandre og tilby løsninger basert på deres erfaringer. På grunn av dette vil de være i stand til å feilsøke problemene sine og løse dem uten agentens hjelp. Som et resultat vil agenter ha mer tid til å fokusere på andre oppgaver. Dessuten er det en veldig praktisk måte for kunder å dele sine tanker, erfaringer, tips og triks om produktet/tjenesten.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan jeg forbedre forumet mitt??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent lar deg lage kategorier og emner for å skape en organisert og oversiktlig struktur på kunde-/agentforumet ditt.” } }] }En dedikert hub med kundeportal programvare
Kundeportalprogramvare vil øke kundelojalitet og salg. Prøv LiveAgent sin 14-dagers gratis prøveversjon og gjør kundeservicen din fantastisk.