Hva er IVR?
IVR er en forkortelse for Interaktiv Virtuell Respons. Interaktiv virtuell respons er et automatisk telefonsystem som tar i mot innringere. IVR-systemet samler informasjon under oppringingen og responderer ved å utføre en utvalgt handling, som å rute innringeren til den riktige agenten/avdelingen eller sette opp en tilbakeringing.
Hvordan fungerer Interaktiv Virtuell Respons?
Interaktiv Virtuell Respons lar deg rute samtaler til riktig avdeling eller agent. Når en kunde ønsker å kontakte kundeservice, kommer de til forhåndsinnspilte stemmeopptak. Alt de trenger å gjøre er å respondere med stemmekommandoer eller tastetrykk, og de blir automatisk dirigert til den riktige avdelingen i din kundeservice.
For eksempel vil et typisk IVR-tre dirigere kunden til den riktige avdelingen, slik som bestillingsavdelingen, etter at kunden har trykket på et spesifikt nummer på telefonen.
Hvordan fungerer dette i LiveAgent?
LiveAgent har et omfattende IVR online designverktøy, hvor alle kan designe sine egne IVR-trær, selv om de har null teknisk kompetanse. Sjekk ut videoen under for å lære mer.
Kjører du en daglig promo, eller trenger å gjøre en kjapp kunngjøring i din velkomstbeskjed?
Vårt tips: Ta opp all Interaktiv Virtuell Respons direkte i IVR designverktøyet i LiveAgent. Verktøyet lar deg designe/opprette Interaktiv Virtuell Respons fra bunn, inkludert å gjøre opptak eller å laste opp dine egne lydfiler.
Hvilke funksjoner har LiveAgents IVR?
- Tilbakeringingsfunksjon
- Ta opp dine egne IVR-meldinger
- Last opp eksisterende lydfiler
- Samtaleprioritering
- Rute samtaler til riktig avdeling/agent
Hvorfor burde du bruke IVR?
IVR et et velkjent kundeserviceverktøy som kan gjøre underverker for din kundeservice. Hvis dine agenter føler seg overarbeidet, kunder ikke kan komme gjennom på telefon, eller du simpelthen vil gjøre ting mer organisert, er IVR perfekt. Du kan opprette, redigere, og finne ut hva som fungerer best for deg direkte i LiveAgent.
Hva er fordelene med IVR?
- Automatisk ruting + ubegrensede valg
- Øker første kontakts problemløsning
- Øker kundetilfredsheten
- Sparer penger og tid for agentene
Record your own IVR messages
Create a professional remote call center complete with custom IVR menu messages. Record them today for free. No credit card required.
Interaktiv Virtuell Respons eksempel – Avdelingsvalg
Se et IVR-tre med to tilgjengelige avdelingsvalg under. Kunder kan enten velge salgsavdelingen eller teknisk avdeling.
Hei, du har kontaktet [bedriftsnavn]. Vennligst velg fra følgende menyvalg.
For å snakke med en salgsrepresentant, trykk 1.
For teknisk hjelp, trykk 2.
Dette sparer kundens og bedriftsrepresentantenes tid. Ingen ekstra overføringer behøves når kunden når riktig avdeling med en gang.
Dessuten kan du spille av et unikt opptak for hver avdelingsoverføring (play). Legg til musikk som spilles av før en agent besvarer samtalen (online/play). Dersom det ikke er noen tilgjengelig agent, kan kunden legge igjen en stemmebeskjed (offline/voicemail).
start:
- choice:
1:
name: Sales department
play: http://www.example.com/sound-sales.mp3
do:
- transfer:
to: salesDep
if:
online:
- play: http://www.example.com/welcome.mp3
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
2:
name: Technical department
play: http://www.example.com/welcome.mp3
do:
- transfer:
to: techDep
if:
online:
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
Å opprette en profesjonell Interaktiv Virtuell Respons kan virke som en vanskelig oppgave i begynnelsen. Ikke bekymre deg; vi har opprettet gratis redigerbare IVR-maler for å få tjenesten opp å gå med en gang.
Kunnskapsbaseressurser
Lær hvordan å;
- Sette opp automatisk tilbakeringing
- Endre IVR automatisk
- Overføre en samtale til et eksternt nummer med IVR
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!