Hva er helpdesk-masseaksjoner?
Massehandlinger, også kjent som masseredigering, er helpdesk-programvare-funksjonen som lar deg utføre systemhandlinger i stor skala. Å ta en massehandling, for eksempel å slette flere billetter samtidig i stedet for å manuelt slette individuelle billetter, illustrerer dette konseptet.
Massehandlinger er generelt tilstede i alle helpdesk-systemer, da de øker arbeidsflyten for agenter og kan spare bedrifter for mye tid på lang sikt. Dessuten forhindrer de også agent utbrenthet.
Hva kan du gjøre med masseaksjoner?
Vanligvis brukes massehandlinger til å løse, overføre eller slette flere billetter samtidig. LiveAgent-funksjonen er imidlertid ikke begrenset til disse handlingene.
LiveAgents masseaksjoner
- Overføringsbillett (Overfør de valgte billettene til en spesifikk agent og/eller avdeling)
- Løs billett (Løs de valgte billettene)
- Legg til notat (Legg til et spesifikt privat notat til de valgte billettene)
- Slett billett (Flytt de valgte billettene til papirkurven*)
- Endre billettprioritet (Oppdater prioriteten til de valgte billettene)
- Endre SLA-nivå (Oppdater SLA-nivået for de valgte billettene)
- Marker som spam (Merk de valgte billettene som spam)
- Marker som ikke spam (fjern merking av de valgte billettene som spam)
- Tøm billett (Fjern de valgte billettene fullstendig fra systemet**)
- Send svar (Send et svar til de valgte billettene)
- Endre billettemne (Oppdater emnet for spesifikke billetter)
- Anrops-URL (ring en tilbakeringings-URL eller API)
- Utsett billett (utsett de valgte billettene)
- Legg til tag (Legg til spesifikke tagger til valgte billetter)
- Fjern tag (Fjern spesifikke tagger fra valgte billetter)
- Send e-post til (Send e-post til utvalgte billetter)
*Slettede billetter kan gjenopprettes
**Tømte billetter kan ikke gjenopprettes
Tired of repetitive tasks?
Use our mass actions feature to resolve multiple tickets at once, add tags, request follow-ups, and more. Try it today. No credit card required.
Hvordan utføre masseaksjoner
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Billetter.
Valgfritt: Klikk på Egendefinert filter og velg billett status, kilde, tagger og eventuelle andre tilleggsfiltre for å skille ut billettene du vil utføre massehandlingene til. Klikk Bruk.
- Velg alle de filtrerte billettene ved å klikke i avmerkingsboksen i dashbordets øvre venstre hjørne. Alternativt kan du velge billettene du ønsker én etter én.
4. Klikk på Massehandling.
- Velg ønsket massehandling fra listeboksen. I dette eksemplet merker vi alle billetter som besvart.
- Klikk på Kjør nå.
7. Bekreft handlingen i bekreftelsesdialogen ved å klikke på Ja.
Hvordan vet jeg om systemet utførte masseaksjonen vellykket?
Når massehandlingen er utført, vil systemet automatisk varsle deg med et grønt popup-varsel nederst på skjermen. Alternativt, hvis det er en feil under kjøring av masseaksjonen, vil systemet kun varsle deg med en rød feilmelding i LiveAgent-dashbordet.
Hvor mange billetter kan du bruke massehandlinger på samtidig?
LiveAgent kan behandle 50 000 rader med masseaksjoner samtidig. Vær imidlertid oppmerksom på at dette kan ta litt tid. Etter hvert som endringer skjer, vil de gradvis vises i rutenettet ditt.
Hvis du trenger å behandle mer enn 50 000 billetter på en gang, vennligst kontakt vår kundestøtte via e-post, live chat eller telefon.
Fornøyde kunder er de beste kundene
Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.
Masseaksjonsbrukssaker
Merking av billetter som spam
La oss si at du har mottatt flere søppelpost-e-poster. I stedet for å markere hver billett som spam separat, kan du gjøre det i bulk via massehandlinger.
Legge til tagger
Et annet utmerket eksempel på massehandling kan være å legge til tags billetter. La oss si at du ikke var så flittig med å merke kildene til billettene dine, men nå ønsker å gå tilbake og merke alle billetter fra spesifikke kanaler, slik at du kan filtrere dem bedre i fremtiden. Å legge til tagger manuelt på hver billett i brukerstøtten din vil være svært tidkrevende. Massehandlinger kan ta seg av det i løpet av sekunder (eller minutter avhengig av volumet av billetter du behandler).
Utsett billetter
Å utsette billetter med masseaksjoner er flott når du trenger å nå ut til et spesifikt sett med kunder etter at en viss tid har gått. Grunnen til å utsette billetten kan være at du må sende en oppfølgingsmail eller minne dem om et kommende arrangement, salg, frist eller hva annet du kan tenke deg. Det kan være et utmerket verktøy for både kundeservice avdelinger og selgere.
Løsning av forlatte billetter
I vårt siste eksempel vil vi diskutere løsning av billetter som kundene dine har sluttet å svare på. Hvis kunden ikke har svart på meldingene dine etter at det har gått en tid, kan du sannsynligvis løse billetten. Dette raske månedlige helpdesk-vedlikeholdet kan redusere antall åpne billetter og antall forespørsler agentene dine må tenke på fortløpende.
hvordan kan du dra nytte av masseaksjonsfunksjonen?
Masseaksjoner handler om å hjelpe deg og støtte-teamet ditt. Funksjonen kan hjelpe deg med å forbedre arbeidsflyten din enormt. Du kan si farvel til manuelle, repeterende oppgaver som tar mye tid og krever mye klikk. I stedet vil massehandlinger automatisere hele prosessen og frigjøre agentens tid slik at de kan fokusere på viktigere ting, som å bygge og pleie kunderelasjoner. Som et resultat vil du bruke mer tid på å løse kundeproblemer og mindre tid på administrative oppgaver, noe som vil føre til økende kundetilfredshet, lojalitet og verdi.
Å frigjøre agentene dine fra manuelle og repeterende oppgaver forhindrer utbrenthet og ineffektivitet. Ingen liker å være en robot og gjøre meningsløse oppgaver. I stedet ønsker de fleste støtteagenter å føle at de gjør en forskjell i noens hverdag ved å hjelpe dem med å løse problemer. Masseaksjoner kan derfor hjelpe deg med å holde agentene dine glade, engasjerte og dedikerte til jobbene sine. I tillegg vil dette øke lønnsomheten til virksomheten din. IES anslår at organisasjoner kan øke fortjenesten med USD 2400 per ansatt ved å øke ansattes engasjement med bare 10 %.
Kunnskapsbase ressurser
- Automatiserte regler
- Mass action
- Tidsregler
- Regler – forhåndsdefinerte handlinger
- Tidsregler
- Forretningsregler [Forklart]
- Mål [forklart]
- Tidsregler [forklart]
Klar til å øke hastigheten på arbeidsflyten din?
Bruk massehandlings funksjonen vår for å løse flere billetter samtidig, legge til tagger, be om oppfølging og mer. Prøv det i dag. Ingen kredittkort kreves. Start en gratis 14-dagers prøveperiode.