Hva er help desk notater?
Helpdesk-notater er interne, private notater som kun er synlige for helpdesk-agenter. De legges vanligvis til billetttråder for å formidle tilleggsinformasjon om en billett eller kunde. Alternativt kan kundestøtte agenter bruke dem som påminnelser eller gjøremåls-lister.
Finnes det forskjellige typer brukerstøttenotater i LiveAgent?
LiveAgent helpdesk-programvare tilbyr fire forskjellige typer private notater. Brukere kan legge dem til billetter, kontakter eller selskaper.
Innebygde billettnotater
Innebygde billettlapper er flotte for å skrive ned notater mens du kommuniserer med kunder. Du kan for eksempel skrive ned notater mens du hjelper en kunde på live chat eller under en telefonsamtale. I tillegg støtter de vedlegg og kan opptre som påminnelser om hva de neste trinnene er, for eksempel å sende en oppfølging.
Innebygde billettnotater er også flotte hvis du trenger å overføre en billett til en annen agent og få dem oppdatert. La oss for eksempel si at en av kundene dine har forklart et problem de støter på i seks lange e-poster.
Innebygde billettnotater lar deg oppsummere problemet deres, slik at andre støtteagenter slipper å lese den lange e-posttråden. Ved å overføre billetten til andre agenter, for eksempel utviklere, vil de kunne finne ut hva problemet er og hva som må gjøres via ditt innebygde notat.
Brukscase for billett notater
Billettsedler kan brukes til å skrive ned spesifikke detaljer som må åpnes mens du løser en billett, som legitimasjon til kundens konto eller bestillings-ID. Å skrive ned viktig informasjon som dette i billett notater er utmerket fordi det lar deg få tilgang til den raskt uten å måtte bla gjennom hele billettråden.
Kontakt (kunde) notater brukssaken
Private kontaktnotater er for å avsløre tilleggsinformasjon om kundene dine. Du og kollegene dine kan bruke denne informasjonen til å kommunisere bedre med kundene dine. For eksempel kan en kundelapp avsløre at kunden ikke liker å bli kalt frue og ikke ønsker å bli oppringt før kl. 11.00.
Brukscase for selskapets notater
I likhet med kontaktnotater avslører firmanotater viktig informasjon om selskaper og organisasjoner. For eksempel kan de brukes til å avsløre selskapets beslutningstakere, ledere på c-nivå eller HQs tidssone for å gjøre kommunikasjonen mer effektiv.
Need a reminder? Use a note!
Create private notes and use them as reminders for yourself or your colleagues. Try it today for free. No credit card required.
Hvordan kan jeg lage private brukerstøttenotater?
Legge til innebygde notater til billetter
- Logg på LiveAgent
- Click on Billetter.
- Velg hvilken som helst billett.
- Klikk på Legg til notat.
5. Skriv ditt private notat.
6. Klikk på Legg til notat.
Å legge til billett notater
- Logg på LiveAgent
- Click on Billetter.
- Velg hvilken som helst billett.
- Finn billettinfopanelet.
5. Klikk på Merk.
6. Skriv ditt private notat.
7. Klikk hvor som helst utenfor notatfeltet, og en grønn hake vil vises, som indikerer at billettsystemet har lagret notatet.
Legge til kundenotater
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Kunder.
- Klikk på Kontakter.
4. Velg en kontakt du ønsker.
5. Klikk på Merknad, rett under personopplysninger.
6. Skriv notatet.
7. Klikk på Lagre.
Alternativt kan du legge til en kundenotat i billettvisningen.
- Logg på LiveAgent.
- Click on Billetter.
- Velg en billett.
- Finn kundeinformasjon panelet.
- Click on Notat.
6. Skriv ditt private notat.
7. Klikk hvor som helst utenfor notatfeltet, og en grønn hake vil vises, som indikerer at billettsystemet lagret notatet.
Legger til firmanotater
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Kunder.
- Klikk på Bedrifter.
- Velg et selskap du ønsker.
- Klikk på Merknad, rett under firmainformasjon.
- Skriv inn notatet ditt og klikk på Lagre.
Hvorfor er brukerstøttenotater viktige?
Helpdesk-notater er nyttige for alle agenter som ønsker å gi personlig, kunnskapsrik og rask støtte. De er en flott kilde til informasjon og kan fremskynde billettleveringen mellom agenter fra forskjellige avdelinger. Ikke bare er de flotte for å registrere detaljert informasjon, men de kan også tjene som påminnelser og gjøremålslister.
Hvordan ser helpdesk-notater ut og fungerer i praksis?
Private notater er kun synlige for helpdesk-agenter. Kunder, e-post mottakere og live chat-brukere vil ikke kunne se dem på noe tidspunkt.
Notater skiller seg fra billettråder med sin unike design som ligner en tradisjonell gul lapp.
Hva skjer med private billettlapper når du overfører en billett?
Når du overfører en billett som inneholder private notater, holdes alle notatene intakte og flyttes sammen med billetten. Dermed vil den nye agenten som er ansvarlig for å løse billetten, kunne se alle notatene, legge til nye notater og endre eksisterende notater (bortsett fra innebygde notater).
Kan jeg slette eller endre et innebygd notat?
Foreløpig er det ingen måte å fjerne, redigere eller endre innebygde notater. Dette er fordi vi anser det som viktig å bevare billett integriteten. Hva mener vi med dette? La oss ta en titt på et eksempel.
Tenk deg å lage et innebygd notat som inneholder informasjon om hva som bør gjøres som neste trinn for å oppnå problemløsning. Deretter overfører du billetten til en annen agent eller avdeling. Dessverre leser de ikke den innebygde billettlappen ordentlig, noe som forårsaker noe misnøye hos kundene. Hvis støtteagenten ønsket å dekke for seg selv, kunne de redigere det innebygde notatet og få det til å se ut som om du oppga feil informasjon. Ved å gjøre inline-notater ikke-modifiserbare og ikke-slettbare, tvinges alle agenter til å ha integritet og ta ansvar for sine handlinger.
Kan jeg slette eller endre en billett, kunde eller firmanotat?
Alle andre notater kan slettes, endres og redigeres slik at alle støtteagenter i samarbeid kan samle inn ny informasjon om kundene dine og deres problemer. Dette er ekstremt viktig for å oppnå bedre kundetilfredshet og gi bedre serviceopplevelser.
Kunnskapsbase ressurser
- Notater [Forklart]
- Private notater (forklart)
- Notater – bare synlig for agenter
- Interne billetter
- Billettadministrasjon [Forklart]
- Støttebillettfunksjon i LiveAgent (+ gratis prøveversjon)
- Billett/kundeinnsikt (CRM)
- Billett-ID [Forklart]
Brukervennlige brukerstøtte-notater?
Lag private notater og bruk dem til å lagre tilleggsinformasjon om kundene dine. Alternativt kan du bruke notater som påminnelser for deg selv eller kollegene dine. Prøv funksjonen for private notater i dag med vår gratis 14-dagers prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er brukerstøtte notater?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Help desk notater er interne, private notater som kun er synlige for helpdesk-agenter. De legges vanligvis til billett-tråder for å formidle tilleggsinformasjon om en billett eller kunde. Alternativt kan kundestøtteagenter bruke dem som påminnelser eller gjøremålslister.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Er det forskjellige typer notater i LiveAgent?””, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent helpdesk-programvare tilbyr fire forskjellige typer private notater. Brukere kan legge dem til billetter, kontakter eller selskaper.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva er fordelene med notater?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Fordelene med å bruke notater er fremfor alt muligheten for intern deling av tilgang til en gitt billett, det lar deg registrere oppdateringer som kan brukes i fremtiden. Notater er også nyttige når du sender billetten til en annen agent, og når meldingen fra brukeren er veldig lang og du må trekke ut den viktigste informasjonen fra den.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan du ta notater i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent tilbyr muligheten til å legge til private notater til billetten din. De er kun synlige for agenter. Notater er ekstremt nyttige i arbeidet til kundeserviceteamet, så det er verdt å lage dem.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kan du legge til vedlegg til brukerstøttenotater??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ja! Live Agent helpdesk-programvare støtter innebygde billettsedler.” } }] }Kundesenter veileder daglig sjekkliste
Oppdag vår daglige sjekkliste for kundesenterveiledere, designet for å sette mål, sjekke bemanning, tildele oppgaver, teste utstyr, og holde teamet produktivt. Perfekt for å sikre sømløse skift og oppnå selskapsmålene effektivt. Besøk for å holde deg organisert og motivert hver dag!
Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!