Hva er et spam filter?
Spamfiltre identifiserer uønskede og skadelige e-poster gjennom ulike kriterier og hindrer dem i å nå innboksen din. Hvis en e-post er flagget som søppelpost, sendes den automatisk til søppelpostmappen din før du noen gang kan samhandle med den.
Hva er spam?
Når det gjelder e-post, betyr spam “uønsket, bulk-e-post.” For å bryte ned definisjonen, la oss se på begge ordene. Spam er definert som uoppfordret fordi mottakeren ikke har bedt om å motta e-posten eller gitt tillatelse til å motta den. Når det gjelder bulk, betyr det at e-posten sendes til flere mottakere samtidig.
Hvordan fungerer spam filtere?
Spamfiltre bruker algoritmer for å finne ut om e-postmeldinger er spam. Først rangerer de hver e-post (utgående og inngående) med en numerisk poengsum, og hvis poengsummen er høyere enn et visst tall eller nær en grenseprosent for spam, merkes den gitte e-posten som spam.
Vanligvis brukes fire forskjellige typer spamfiltre for å avgjøre om en e-post anses som spam.
Ulike typer spamfiltre
- Innholdsfiltre – Innholdsfiltre skanner e-postinnhold etter ord eller setninger som vanligvis brukes i spam-e-poster.
- Overskriftsfiltre – Overskriftsfiltre skanner e-postoverskrifter for e-postadresser for søppelpost.
- Blokkeringsliste filtre – Blokkliste filtre kontrollerer IP-adressene til e-post avsendere og stopper e-poster fra mistenkelige IP-adresser.
- Regelbaserte filtre – Regelbaserte filtre kan tilpasses fullstendig og gjør det mulig for organisasjoner og bedrifter å filtrere e-poster fra spesifikke avsendere eller e-poster som inneholder spesifikke ord og uttrykk.
Automatic SPAM filtering for free
Don’t waste time deleting SPAM manually. LiveAgent will take care of it. Se e for yourself. Try our free 14-day trial. No credit card required.
Hvorfor er spamfiltre viktige?
Spamfiltre er viktige fordi de beskytter oss mot phishing-angrep, virus, svindel og skadelig programvare. Uten spamfiltre kan vi enkelt laste ned virusfylte vedlegg, klikke på lenker som gir svindlere personlig informasjon, passord eller tilgang til datamaskinene våre.
Utallige mennesker har blitt ofre for spam-e-poster og blitt svindlet for pengene sine i håp om å vinne premier eller i frykt for å få hemmelighetene deres avslørt. Derfor er det viktig å bruke programvare og e-poster som bruker spamfiltre.
I tillegg til å beskytte oss og personvernet vårt, forhindrer spamfiltre at postboksene våre blir overbelastet med unødvendige e-poster.
Hvilke typer spamfiltreringsløsninger finnes det?
Det er mange spamfilter løsninger der ute. De kan være basert i skyen, på dataservere eller integrert i e-post programvare som Gmail, Mail eller Outlook. Det finnes også dedikerte programvareløsninger som SpamAssassin.
Hvordan filtrerer LiveAgent spam-e-poster?
LiveAgent fungerer sammen med e-postservere for å merke e-poster som spam. Til å begynne med identifiserer og merker e-postserveren spam-e-poster ved å plassere en x-spam-header i e-posten. Deretter tolker LiveAgent disse overskriftene.
Hvis en innkommende e-post er merket som spam av e-post serveren, vil LiveAgent konvertere den til en billett som har spam-status. Denne mekanismen er på plass slik at e-posten kan bli funnet senere om nødvendig (for eksempel hvis den viser seg å ikke være spam.) På denne måten lar LiveAgent deg finne påståtte spam-e-poster og lar deg svare på dem hvis de er ikke spam, og et svar er nødvendig.
Hvor kan jeg finne spam-e-poster i LiveAgent?
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Billetter.
- Klikk på Egendefinert filter.
- Fjern markeringen av alle typer, og velg deretter Spam.
- Klikk på Bruk.
Hva skjer med billetter som er merket som spam?
Over tid kan LiveAgent slette billetter merket som spam, slik at de ikke tar opp unødvendig plass i LiveAgent-innboksen.
Hvorfor er noen e-poster merket som spam selv om de ikke er det?
Noen e-poster kan feilaktig merkes som spam fordi de har feil formatering, kommer fra en mistenkelig IP-adresse, eller bruker setninger og ord som spammere og svindlere vanligvis bruker.
Hvis kundene dine konsekvent forteller deg at de finner e-postene dine i spam-innboksen, bør du bruke en e-post tester for å finne ut hvorfor de er merket som spam. Å lære av denne innsikten kan hjelpe deg med å forbedre din e-post markedsføring og salgsinnsats. Når du gjør de foreslåtte endringene, bør klikk- og åpnings frekvensene dine forbedres. Dessuten bør du også se en vekst i lønnsomhet og kundetilfredshet og lojalitet.
Er spam filtere nødvendige?
Et spamfilter kan beskytte deg og kundene dine mot ondsinnede angrep. Derfor er det viktig å velge en helpdesk-programvare med spam filtrerings-funksjoner eller programvare som fungerer med e-post servere for å identifisere spam-e-poster slik at du kan holde både dine og kundens data trygge og sikre.
Hvis du kompromitterer kundens data på grunn av manglende spamfiltre, vil bedriftens omdømme, lønnsomhet og image lide sterkt. Kunder ønsker ikke å bli satt i noen ubehagelige situasjoner på grunn av din uaktsomhet.
Kunnskapsbase ressurser
- Suspendert Billett [Forklart]
- href=”/customer-support-glossary/filters/”>Filtre (Forklart)
- Billettvisning [Forklart]
- Hvordan LiveAgent gjenkjenner SPAM
- Filtere
- Billettfiltre
Klar til å bruke en sikker helpdesk?
Oppdag alt LiveAgent har å tilby med vår gratis, alt inkludert 14-dagers prøveversjon. Det kreves ikke noe kredittkort for å komme i gang. Utforsk de rike automatiserings-, billett- og rapporterings-funksjonene våre, samt vårt robuste livechat- og kundesenter. Begynn å forbedre kundetilfredsheten din i dag.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er spam filtere?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Spamfiltre identifiserer uønskede og skadelige e-poster gjennom ulike kriterier og hindrer dem i å nå innboksen din. Hvis en e-post er flagget som spam, sendes den automatisk til søppelpost mappen din før du noen gang kan samhandle med it.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva er spam?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Når det gjelder e-post, betyr spam “uønsket, bulk-e-post.” For å bryte ned definisjonen, la oss se på begge ordene. Spam er definert som uoppfordret fordi mottakeren ikke har bedt om å motta e-posten eller gitt tillatelse til å motta den. Når det gjelder bulk, betyr det at e-posten sendes til flere mottakere samtidig.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan fungerer spamfiltre?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Spamfiltre bruker algoritmer for å finne ut om e-postmeldinger er spam. Først rangerer de hver e-post (utgående og inngående) med en numerisk poengsum, og hvis poengsummen er høyere enn et visst tall eller nær en grenseprosent for spam, merkes den gitte e-posten som spam. ” } }] }Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!