Twitter er en sosial media plattform som ofte blir kalt en mikroblogg. Twitter-brukere kan samhandle med hverandre og sende ut korte meldinger, også kjent som Tweets, som er avgrenset til 280 bokstaver.
Twitter en en god plattform for å spre informasjon raskt, holde seg oppdatert på nåværende hendelser, nå nytt publikum, søke tilbakemeldinger, delta i diskusjoner og uttrykke deg selv.
Hvorfor er kundeservice på Twitter viktig?
Twitter har over 187 millioner daglige aktive brukere verden over. Mange av disse bruker Twitter for å dele sine meninger om produkter og selskaper, spørre spørsmål, gi tilbakemeldinger ved å dele både negative og positive erfaringer.
Fordi Twitter er ansett som en såkalt “alltid på”-kanal forventer kunder (både eksisterende og potensielle) og bli anerkjent på plattformen når de forsøker å nå et selskap. Ofte vil et selskap som ikke lykkes med å respondere raskt og tilfredsstillende til kunder møte misnøye, kanselleringskultur og boikott.
På grunn av Twitters natur, kan disse negative opplevelsene og tilbakemeldingene spres seg som brann i tørt gress med folk som hopper på trenden. Derfor er det ekstremt viktig å være aktiv på Twitter i tillegg til å være godt kjent med proaktiv kundebehandling.
Hvordan kan du tilby sanntid kundeservice på Twitter?
For å forsikre deg om at du får beskjed om alle Tweets som kommer til deg, må du benytte deg av en avansert tjeneste slik som LiveAgent.
Ved bruk av vår Twitter-integrasjon kan du overvåke din merkevare og konkurrenter. Du kan også respondere på Tweets og kommentarer som trenger handling innen rimelig tid, fordi systemet vil gi deg beskjed og konvertere hver Tweet som inneholder dine overvåkede nøkkelord, kommentarer og mentions inn som en kundehenvendelse.
Hva kan du gjøre med integrasjonen?
- Overvåke mentions om din merkevare og nøkkelord
- Sett opp enkle søkeord og overvåk og arkiver alle Tweets som inneholder disse i din database
- Overvåk alle mentions om din merkevare i sanntid
- Ha sanntidsovervåking over din merkevare i sosiale medier
- Koble til flere Twitter-kontoer
- Besvar Tweets, kommentarer og mentions fra ett sted
- Enkelt kategoriser og søk gjennom din Twitter-kommunikasjon og kunders kommentarer
- Automatisk fang opp offentlige mentions og opprett en henvendelse
Hvordan ser det ut/hvordan fungerer det i praksis?
La oss si at ditt selskaps navn er “Helicompany” og din Twitter-profil er “@Helico”. Alle Tweets eller retweets som inneholder en mention om ditt selskaps profilside (@Helico) vil bli automatisk opprettet som en Henvendelse.
I tillegg til dette kan LiveAgent overvåke egendefinerte nøkkelord eller nøkkelsetninger og transformere også disse inn som Henvedelser. I dette tilfellet vil alle Tweets som innholder nøkkelordet “Helicompany” bli overvåket, transformert inn som en Henvendelse og dukke opp i ditt kundebehandlingsprogram.
Hvis du lurer på om kundene vil kunne se at dere benytter et eksternt verktøy for å besvare deres Tweets og kommentarer, så er svaret nei. Sjekk ut hvordan det fungerer i denne detaljerte videoleksjonen.
Hvordan integrere Twitter i LiveAgent
- Logg på LiveAgent
- Naviger til Konfigurasjon (tannhjulsikonet til venstre i menyen)
- Klikk på Twitter
- Klikk på Twitter-kontoer
- Klikk på Legg til Twitter-konto
- Et vindu vil komme opp. Logg inn med ditt Twitter-brukernavn og -passord og klikk på Autoriser app.
- Når din LiveAgent-konto er koblet til Twitter, klikk på Rediger for å aktivere kontoen
- På neste skjermbilde kryss av “Status”-sjekkboksen
- Velg avdelingen du vil skal motta innkommende Tweets, retweets, kommentarer og mentions
- Klikk på “Legg til ny spørring” for å definere hvem sine retweets du vil konvertere til Henvendelser. Du kan også legge inn spesifikke nøkkelord til Spørring-seksjonen for å definere hvilke nøkkelord du vil overvåke (og konvertere Tweets med disse nøkkelordene til Henvendelser)
- Trykk Lagre
Hvordan kan bedriften ha nytte av integrasjonen?
Høyere kundetilfredshet og forbedret merkevarelojalitet
Å holde kundene fornøyde er det viktigste med kundeservice. Med vår integrasjon på plass vil du ikke lenger trenge å følge med på dine Twitter-kontoer eller mobilenheter som en hauk. Du kan bli med i pågående samtaler med enkelhet, selv om du ikke er eksplisitt tagget.
Å være involvert i diskusjoner dine kunder har om deg eller dine konkurrenter vil gi deg en konkurransefordel, og demonstrere at du bryr deg og lytter til hva de har å si.
I tillegg til dette, når all tidligere kommunikasjon ligger lagret i ditt arkiv, kan du enkelt imponere kundene med din kunnskap om deres tidligere forespørsler, handledetaljer og mer. Dette vil igjen øke merkevarelojalitet, kundebeholdelse og kundetilfredshet.
Raskere problemløsning
I disse dager er det ikke bare å ha et godt produkt eller riktig pris som er viktig. Kunder vil ha personalisert, problemfri kundebehandling og raske svar på sine spørsmål.
Hvis dine kunder tar kontakt via Twitter, men ikke får svar innen en time (de fleste kunder forventer svar innen en time) er det sannsynlig at de vil bli misfornøyde og dele sine negative opplevelse på nett.
Gi dine kunder det de vil ha og forventer med LiveAgent — personalisert, rask, problemfri kundebehandling. LiveAgents kundebehandligsprogram vil gi deg beskjed hver gang du mottar en ny Twitter-henvendelse, og gjøre det enkelt å besvare alle henvendelser.
Mer effektiv arbeidsflyt
Å svare på kundespørsmål via LiveAgent forbedrer agentens effektivitet. Hvorfor?
- Agentene dine trenger ikke å kontinuerlig overvåke flere kontoer og enheter
- Agentene vil ikke bli distraherte av Twitter feeds
- Agentene dine blir ikke distrahert av et stadig økende antall varsler
- Agentene dine vil kunne administrere flere forretningskontoer samtidig
Sterkere merkevaretilstedeværelse
Hvis dine kunder blar seg gjennom din Twitter, er sjansen stor for at de utforsker dine produkter og tjenester. Hvorfor ikke overbevise dem ved å demonstrere at du besvarer alle kundehenvendelser i sanntid, og gir det lille ekstra?
Bedre sikkerhet, færre datainnbrudd
Å svare på Tweets gjennom LiveAgent er sikkert. Hvorfor? Twitter-henvendelser blir lagret i en universal innboks som er tilgjengelig for alle kundeserviceagenter. Dette betyr at du ikke behøver å bekymre deg om:
- Å dele innloggingsdetaljer med flere ansatte
- Å være pålogget på offentlige enheter
- Miste enheter som er pålogget din Twitter-konto
Konkurransefordeler
Selv om kundeservice via Twitter bli mer og mer populært, er det fortsatt mange selskaper som ikke tilbyr dette. Få et konkurransefortrinn i dag, ved å koble din Twitter til LiveAgent.
Klar for å prøve vår Twitter-integrasjon?
La oss ta oss av den tyngste jobben slik at du kan fokusere på å tilby en knirkefri og stabil kundeservice til alle kunder. Start din gratis 14-dagers prøveperiode i dag. Ikke noe kredittkort nødvendig.
Kunnskapsressurser om Twitter
Lær mer om nøkkelordsovervåking gjennom vår kunnskapsdatabasressurs eller vår integrasjonsside.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er Twitter”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Twitter er en mikroblogg og sosialt medienettverk som har over 187 millioner daglige aktive brukere verden over.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor er kundeservice på Twitter viktig?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Kundeservice på Twitter er viktig fordi plattformen er oppfattet som en “alltid på”-kanal. Kunder forventer rask respons innen en time etter at de har postet sin henvendelse, og hvis de ikke mottar respons er det sannsynlig at de vil dele sin negative opplevelse på nett.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva gjør en Twitter-integrasjon i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “En Twitter-integrasjon strømlinjeformer alle Tweets, mentions, retweets og kommentarer som tagger din bruker, og transformerer den som en henvendelse i ditt panel. Du kan også overvåke spesifikke nøkkelord.” } }] }Streamline your Instagram support today
Answer Instagram mentions and comments directly from your help desk starting today. Start your free 14-day trial now. No credit card required.
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!
Oppdag hvordan du kan integrere Twitter med LiveAgent for å forbedre kundeservicen din. Håndter alle tweets og meldinger i sanntid fra ett enkelt dashbord, og øk kundetilfredsheten med vår effektive billettsystemløsning. Besøk nå for å lære mer om fordelene ved å bruke Twitter som et kraftig verktøy for kundestøtte.