Viber er en gratis app- og meldingsapp på tvers av plattformer tilgjengelig på Android, iOS, Microsoft Windows, macOS og Linux. Viber kan sammenlignes med andre meldingsapper som WhatsApp, Signal eller Telegram. Kjernefunksjonaliteten ligger i direktemeldinger, anrop, videosamtaler og kringkasting av meldinger til andre brukere.
Hvorfor er Viber kundestøtte viktig?
Dagens kunder har høye forventninger. De forventer problemfri kundeservice og vil kommunisere med bedrifter på tvers av en rekke plattformer, inkludert sosiale medier og tekstmeldingsapper som Viber. Hvorfor?
For mange kunder er det rett og slett enklere å nå ut via tekst i forhold til Googling av virksomhetens kontaktinformasjon eller søke på nettstedet etter løsninger. Hver kunde har forskjellige forventninger og behov, og som sådan bør bedrifter forsøke å imøtekomme hver eneste kunde.
Fornøyde kunder er de beste kundene
Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.
Hvordan kan du tilby rask kundeservice på Viber?
Å tilby rask, personlig og kunnskapsrik kundeservice via Viber er enkelt med de riktige verktøyene. LiveAgent er en av de eneste help desk løsnigene der ute som for tiden integreres med Viber.
Integrasjonen vår sørger for at du blir varslet hver gang du mottar en ny Viber-tekstmelding. Videre konverterer den automatisk hver melding til en helpdesk-ticket. Å ha denne typen teknologi i arsenalet ditt, frigjør deg fra konstant enhetsovervåking, og sørger for at alle Viber-tekstmeldinger er organisert og tilgjengelig av alle dine supportagenter.
Hva kan du gjøre med integrasjonen?
Vi har satt sammen en liste over integreringens kjernefunksjoner for å gi deg en idé om hvordan bruk av Viber for kundeservice kan forbedre teamets produktivitet og øke kundetilfredshet.
LiveAgents integrering av Viber Helpdesk-programvaren kan:
- Motta Viber-tekstmeldinger og konvertere dem til tickets. Det er ikke nødvendig å overvåke smarttelefonene eller stasjonære apper for nye meldinger.
- Svar på Viber-tekstmeldinger via LiveAgent-dashbordet. Som nevnt over, er det ikke nødvendig å ha andre enheter tilgjengelig. Svar på kundens henvendelse via LiveAgent-dashbordet ditt, og de vil motta svaret på Viber-appen sin. Så enkelt er det.
- Arkivering og organisering av tidligere Viber-tickets. Takket være LiveAgent kan du enkelt se tidligere samtaler og tildele dem tagger i stedet for å måtte søke gjennom telefonen din uten anelse.
Hvordan ser det ut/hvordan fungerer det i praksis?
Hvis du lurer på om kundene dine vil kunne se at du bruker et eksternt verktøy for å svare på Viber-meldingene deres, er svaret nei. Sjekk ut hvordan det fungerer i denne detaljerte videoopplæringen.
Hvordan integrere Viber med LiveAgent
1. Først må du opprette en aktiv Bot. Gå til dette nettstedet og skriv inn telefonnummeret som er tilknyttet Viber-kontoen din.
2. Kort tid etter vil du motta en Viber-tekstmelding med kode. Skriv inn koden på nettstedet og logg inn.
3. Klikk på Opprett botkonto
4. Et nytt vindu dukker opp. Skriv inn all nødvendig informasjon og klikk på lagre. Når du klikker på lagre, genererer systemet automatisk en token.
5. Kopier token og logg inn på LiveAgent.
6. Naviger til Konfigurasjon
7. Klikk System
8. Klikk Plugin
9. Finn Viber og aktiver plugin ved å trykke på knappen (den må bli grønn)
Når Viber-pluginet er aktivert, går du tilbake til Konfigurasjon.
10. Klikk på Viber-kontoer
11. Klikk Koble til. Et nytt vindu dukker opp.
12. Lim token i kolonnen “Token”.
13. Velg avdelingen som du vil rute innkommende Viber-meldinger til
14. Klikk på Koble til, og du er klar! Viber-kontoen din er klar.
BONUS: Hvis du vil gjøre det lettere for kundene dine å komme i kontakt med deg på Viber, plasserer du QR-koden fra Viber Active Bot-kontoen din på nettstedet ditt. For å lære mer om hvordan kundene dine kan bruke QR-koden til å kontakte deg, kan du sjekke ut slutten av denne integrasjonsveiledningen.
Hvordan kan bedriften ha nytte av integrasjonen?
- LiveAgents Viber-integrasjon kan spare deg både tid og penger ettersom agentene dine bruker mindre tid på å overvåke enheter
Det kan hjelpe deg med å gi raskere støtte gjennom avanserte verktøy som hermetiske meldinger
Det kan hjelpe deg med å gi mer personlige svar takket være den innebygde CRM-en som er tilgjengelig når du svarer på Viber-meldinger via LiveAgent
Det kan forbedre kundestøtten og tilfredsheten ved å gi reell datainnsikt. Hvis du for eksempel vil vite hvor mange Viber-spørsmål som er løst ved første kontakt den siste måneden, kan du lage en rapport. Med LiveAgents rapporteringsfunksjon kan du enkelt segmentere dataene dine etter ytelse over tid, etter agent, avdeling eller kanal.
Det er sikrere å svare på Viber-meldinger via LiveAgent. Hvorfor? Viber-tickets lagres i en delt universell innboks som er tilgjengelig for alle supportagenter. Dette betyr at du ikke trenger å bekymre deg for:
- Dele Viber-påloggingsinformasjonen din med flere ansatte
- Forbli pålogget på offentlige enheter
- Miste enheter som er logget inn på Viber-kontoen din
- Konkurransefordel. LiveAgent er en av få helpdesk-programvare som tilbyr Viber-integrasjon.
Klar til å prøve integrasjonen vår?
La oss ta vare på organisasjonen og logistikken, slik at du kan fokusere på å gi jevn og pålitelig støtte til alle dine kunder. Start din gratis 14-dagers prøveperiode i dag. Ingen kredittkortinformasjon kreves.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er Viber?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Viber er en gratis meldingsapp på tvers av plattformer tilgjengelig for Android, iOS, Microsoft Windows, macOS og Linux. Viber kan sammenlignes med andre meldingsapper som WhatsApp, Signal eller Telegram.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan du tilby rask kundeservice via Viber?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Å tilby rask kundeservice på Viber er et spørsmål om verktøyene i ditt arsenal. Bruk av helpdesk-verktøy som LiveAgent sikrer at du blir varslet om hver melding.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan Viber-integrasjonen være til fordel for virksomheten min?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Det kan forbedre agentens effektivitet, spare tid, koste deg mindre, forbedre kundetilfredsheten og sikre bedre datasikkerhet.” } }] }Learn from real data insights
Get an overview of how well you’re doing in terms of performance and customer satisfaction. Find out today with a free trial. No credit card required.
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!
IVR (Interaktiv Virtuell Respons)
Henvis dine kunder til de riktige ekspertene når de ringer med Interaktiv Virtuell Respons. Lag dine egne IVR-trær og send samtalene dit du vil.