Hva betyr åpningstid?
Vanligvis er kontortiden 09.00 til 17.00 mandag til fredag. I hovedsak er åpningstidene de timene du har åpent for kunder. Åpningstidene varierer fra selskap til selskap og fra bransje til bransje.
Hvorfor må du ha åpningstid?
Det er viktig å sette opp åpningstidene til helpdesken, fordi det påvirker servicenivåavtalen (SLA). For eksempel, uten åpningstider, vil billettene du vil motta i helger eller helligdager (i utgangspunktet når agentene dine ikke jobber) forbli ubesvart i det angitte SLA – tidsrommet og det vi igjen påvirke deg negativt.
Dette kan selvfølgelig unngås ved å sette opp åpningstider. For eksempel, hvis åpningstidene i helpdesken din er mandag til fredag 09:00 til 17:00, og du mottar en billett fredag kl 16:00, og innen 09:00 på mandag, vil billetten bare være én åpningstid gammel. Dette vil gi agentene dine god tid til å svare på det og ikke stresse over manglende SLA -frister.
Set up help desk business hours
Can’t provide 24/7 support? Set up help desk business hours. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Hva er servicenivåavtaler (SLA)?
En servicenivåavtale (SLA) er en kontrakt mellom en tjenesteleverandør og kunde som definerer hvilket servicenivå som alltid må tilbys kunden. SLA-er dekker vanligvis tjenestekvalitet, tilgjengelighet og tjenesteansvar.
For eksempel kan en servicenivåavtale angi at programvareleverandørens servicedesk må svare på kundens forespørsler fra e-post, live chat og telefonen i løpet av en åpningstid. Hvis dette målet ikke nås, har kunden rett til refusjon.
Hvilken straff er aktuell hvis en SLA ikke overholdes?
SLA-er inkluderer vanligvis forhåndsdefinerte straffer som kunden kan håndheve hvis tjenesteleverandøren ikke oppfyller vilkårene for bruk. Disse straffene håndteres ofte via kreditter som tilsvarer en viss prosentandel av leverandørens månedlige fortjeneste fra kundens konto. Hvis SLA-målet ikke oppfylles, har kunden rett til refusjon i form av en kreditt, som de kan bruke på fremtidige månedlige abonnementskostnader.
Hvordan fungerer åpningstidene?
LiveAgents Åpningstider konfigurerer sla-nivåene dine til å bare iverksettes til spesifiserte tidsperioder, med mulighet for å ekskludere helligdager.
Slik konfigurerer du åpningstider i LiveAgent
- Logg på LiveAgent
- Klikk på konfigurasjon
- Klikk på SLA
- Klikk på den oransje Create Level-knappen til høyre
5. Navngi ditt SLA nivå 6. Sjekk “Tidene er definert innen følgende åpningstider”
7. Velg din tidssone 8.Huk av hver boks (Mandag til Søndag) og sett opp åpningstidene.
9. Valgfritt: Huk av for “ekskluder ferier” og definer dagene du ikke jobber i ÅÅÅÅ-MM-DD-formatet. Hvis du vil sette opp årlige gjentagende ferier, kan du bruke følgende format: *-MM-DD 10. Klikk på Lagre
Fornøyde kunder er de beste kundene
Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.
Hvordan kan du dra nytte av å sette opp åpningstider?
Oppfylt SLA
Ved å angi åpningstider risikerer du ikke å gå glipp av SLA -fristene. Agentene dine vil ha god tid til å svare på billetter fra VIP -kunder, og du trenger ikke å bekymre deg for straffer (uansett hva de måtte være i henhold til servicenivåavtalen din).
Langvarige kundeforhold
Ved å opprettholde din side av servicenivåavtaler (overholdelse av tidsfrister), vil kundene dine forbli fornøyd med servicen din. Dette vil styrke ditt kunde-kundeforhold og holde dem lojale mot bedriften din i lang tid. Det kan til og med føre til mer salg og kryssalg, spesielt hvis de vet at de kan stole på at du svarer raskt på spørsmålene deres.
Merkevareambassadører og flere salg
Fornøyde kunder kan fort bli gode ambassadører. De elsker å dele sine positive erfaringer med venner, familie og kolleger. Anbefalinger som dette er veldig effektive. Ifølge en studie fra American Express vil 42% av forbrukerne sannsynligvis gjøre et kjøp basert på anbefalinger fra sine nærmeste.
Kunnskapsdatabase og ressurser
For å lære mer om åpningstider og salgsavtaler, sjekk ut våre kunnskapsbaserte ressurser, blogginnlegg, webinarer og mer.
- Angi åpningstider
- Sette opp SLA
- Servicenivåavtaler (Support Portal)
- Servicenivåavtaler (Egenskaper)
- Oppfølgingsknapp
- SLA logger
- Tjenestenivåavtale: Nøkkelen til effektivitet eller supportteamets verste mareritt?
- Regler (Predefinerte valg)
- Tidsregler
- Triggere, forhold og handlinger
Klar til å sette opp åpningstidene dine?
Registrer deg for vår gratis 14-dagers prøveperiode (du trenger ikke kredittkort!) Og test funksjonen vår. Oppdag hvor enkelt det er å overholde tidsfrister for servicenivå og holde kundene fornøyde.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er åpningstider?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Vanligvis er kontortiden 09.00 til 17.00 mandag til fredag. I hovedsak er åpningstidene de timene du har åpent for kunder. Åpningstidene varierer fra selskap til selskap og fra bransje til bransje.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor bør du angi åpningstider?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Det er viktig å sette opp åpningstidene til helpdesken, fordi det påvirker servicenivåavtalen (SLA). For eksempel, uten åpningstider, vil billettene du vil motta i helger eller helligdager (i utgangspunktet når agentene dine ikke jobber) forbli ubesvart i det angitte SLA – tidsrommet og det vi igjen påvirke deg negativt. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “How can you benefit from setting up business hours?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ved å sette opp åpningstider risikerer du ikke å gå glipp av SLA-fristene. Agentene dine vil ha god tid til å svare på billetter fra VIP-kunder, og du trenger ikke å bekymre deg for straffer (uansett hva de måtte være i henhold til servicenivåavtalen din).” } }] }Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!