I dag kommuniserer kunden gjennom mange forskjellige plattformer, men hvilken bør bedriften din fokusere mest på?
Det er veldig enkelt å miste en kunde til en konkurrent. Derfor er det viktig å tilby utmerket kundeservice/support til alle dine kunder til enhver tid. Visste du at;
42% av kundene foretrekker Live Chat sammenlignet med bare 23% som foretrekker e-post og 16% foretrekker sosiale medier eller forum.
LiveAgents chat-knapp er et perfekt verktøy som gir god kundeservice. Chat-knapper lar klienter be om en chat med en kunderepresentant øyeblikkelig. LiveAgent tilbyr deg mange forskjellige design av knapper. Du kan også tilpasse og lage dem selv.
Virkelighetseksempel:
Chatteknapp funksjon:
Velg et språk
Hvis du er et selskap som opererer i flere land, kan du bruke språkfunksjonen, der du velger et foretrukket språk for chat-widgeten. LiveAgent tilbyr for øyeblikket 43 språk å velge mellom.
Rett kundene til riktig avdeling
Rett dine kundeforespørsler umiddelbart til riktig avdeling ved å aktivere skjemaer før chatten. Pre-chat skjemaer vises etter at kunden klikker på live chat-knappen. I LiveAgent kan du tilpasse pre-chat-skjemaet i henhold til bedriftens behov.
Aktiver forlat frakoblede samtaler
La kundene dine nå ut selv om kundeserviceagentene dine ikke er tilgjengelige. Gi dem muligheten til å kontakte deg, og behandle henvendelsen så snart agentene dine er tilbake online eller tilgjengelige.
Hvordan vil LiveAgent påvirke nettstedets hastighet?
Å ha en knapp for å chatte bør gjøre nettstedet ditt bedre. Imidlertid kan mange chat-widgets på markedet samtidig bremse nettstedet ditt. Som et resultat opprettet LiveAgent en Chat-knapp som ikke påvirker nettstedets hastighet. Dermed kan du bare dra nytte av å bruke den.
Hvis du ønsker å lære mer om dette, kan du lese denne artikkelen her: Hvordan påvirker forskjellige chat-widgets nettstedets ytelse
Hvordan oppretter du en Chat-knapp i LiveAgent?
2. Klikk på Konfigurasjon
3. Velg Chat> Chat-knapper
4. Klikk på SKAP-knappen
Merk: Hvis du vil ha en personlig Chat-knapp, klikker du på Tilpasset og legger inn HTML-koden/bildet ditt.
Hvordan kan du legge til en Live Chat-knapp på nettstedet ditt fra LiveAgent?
Det er en integreringsdel der du kan finne koden som må implementeres på nettstedet ditt. Vi anbefaler deg sterkt å be webadministratoren i firma ditt om å legge inn chatten. Etter at chatten er innebygd, lagres alle endringer automatisk uten å måtte endre koden igjen.
For en grundig videoguide, naviger til Hvordan lage chat-knapper i LiveAgent i vår kunnskapsbase.
Forretningsfordeler:
- Kundelojalitet
- Kundetilfredshet
- Sparer tid for kunden og agenten
- Sparer penger
- Øker salget
- Løser problemer raskere
- Gå mot konkurrenten
Integrate a chat button for free!
LiveAgent offers a 14-day free trial for each subscription. Easily integrate a chat button to your website and test out all the functions.
Hvilke typer Chat-knapper er det i LiveAgent?
1. Justerbare knapper som; Boble, lysbilde, hjørne, på linje
2. Egendefinert bildeknapp
3. Egendefinert HTML-knapp
Alternativer for design for Live Chat-knapp:
Online-knapp:
I denne delen kan du lage ønsket design av knappen.
Her kan du enkelt bestemme:
- Posisjon
- Farger
- Animasjon
- Sveveeffekt
- Mulighet for å tilpasse den til telefonene
- Z-indeks: Dette vil hjelpe deg med å sette opp knappen i en foretrukket posisjon på nettstedet ditt. Eksempel: Hvis du vil ha knappen foran en bunntekst, er det her du vil sette den
Chattevindu
Etter å ha tilpasset online-knappen, kan du designe chattevinduet ditt.
Her er ting du kan endre:
- Farger
- Tittel
- Velkomstmelding/skjul velkomstmelding
- Stil
- Størrelse på chattevinduet
- Skjul start chat-knappen igjen
- Aktiver å legge igjen en offline melding
- Z-indeks
- Posisjon
- Tilpasset CSS
Hvis du ønsker å lese mer, gå til Chatvindu dokking.
Offline knapp:
Denne knappen aktiveres hvis ingen er tilgjengelige til å chatte med kunden. Igjen kan du tilpasse knappen fullt ut etter bedriftens behov.
Funksjoner du kan tilpasse:
- Animasjon
- Posisjon
- Z-indeks
- Utseende på mobiltelefoner
- Farger
Kontakt skjema:
Når du tilpasser kontaktskjemaet ditt, kan kundene komme i kontakt med deg via nettstedet ditt. Vi har laget en omfattende guide med alle funksjoner spesielt for kontaktskjemaer.
Hvis du vil vite mer, les kontaktskjemaene.
Bonustips for å effektivt bruke live chat-knappen på nettstedet ditt:
Kundeservice/support mottar kvantekundeforespørsler på daglig basis. Mange henvendelser er gjentatte spørsmål eller forespørsler. For å skape en effektiv arbeidsflyt for kundeservice så vel som den beste kundeopplevelsen, kan du;
Bruk automatiske meldinger
Hvis du velger bort LiveAgent, bør du definitivt bruke de hermetiske meldingene. Hermetiske meldinger er et flott alternativ for gjentatte problemer. Det er et flott verktøy som er effektivt og gjør at teamet ditt kan fremstå som profesjonelt til enhver tid ved alltid å gi raske og ryddige svar. Hvis du for eksempel trenger å gi en refusjon, trenger du ikke tenke på den riktige måten å skrive generell informasjon på. Du kan bruke en mal (hermetisk melding), som kan spare deg for tid til å fokusere på oppgaven/refusjonen.
Lag FAQ/kunnskapsbaseartikler for gjentatte spørsmål
Vi har allerede gitt uttrykk for fordelene og funksjonene til en chatboks for nettsteder. Vårt andre tips er å snu ulempen med repeterende spørsmål til en fordel. Hvordan? Ganske enkelt ved å skrive en grundig kunnskapsbase artikkel eller OSS-seksjon. Som et resultat kan kunden bruke dette selvhjelpsalternativet i stedet for å vente i kø på svar. Dessuten kan din kundeservice gi rask og effektiv support.
Get a Live chat button for FREE
LiveAgent offers a 14-day free trial. Test it out and provide a great omnichannel experience for your customers right away!
Kunnskapsressurser:
Hvis du vil vite mer, kan du gå til LiveAgent – Live Chat.
Hvis du vil integrere en kundeservicechat på nettstedet ditt, følger du denne guiden.