Vil du se konverteringsdata fra Google Analytics fra livechatten din?
Vel, det er mulig og enkelt å gjøre med LiveAgent.
Live chat i LiveAgent har en god mengde funksjoner. Med innebygd chattesporing kan din bedrift spore konverteringer fra live chat, noe som kan hjelpe deg med å analysere den totale effekten av online-knappen.
Hva brukes innebygd chattesporing til?
Den brukes til å spore hendelser for live chat-økter i Google Analytics. Takket være dataene kan du vurdere virkningen av live chat av konverteringer på nettstedet ditt. Videre kan du se agentenes innflytelse på salget.
Hva er alternativene du kan spore?
- Start chat
- Avslutt chat
- Hver agentmelding
- Hver kundemelding
Hvordan fungerer innebygd chattesporing?
I LiveAgent kan du ganske enkelt navigere til plugins og aktivere Live Chat sporing. Etter det, følg de enkle instruksjonene og se chatanalysene med en gang.
Men for å være spesifikk, genererer hendelser javascript som kommandoer direkte inn på nettsiden din, der en chat startet. Et plugin kan brukes til;
- signalisere chattehendelser til webprogrammet ditt
- starte spesifikke javascript -funksjoner
- endre innholdet på nettsiden din basert på den chatteøkten som kjører
For detaljert informasjon, naviger til Google Analytics -integrasjon – LiveAgent.
Fordeler:
- Konkurransefordeler
- Bedre forståelse av markedet/kundene
- All data på ett sted
Get the live chat data in Google Analytics now!
Analyze the impact of your live chat in Google Analytics. Activate a free plugin in LiveAgent and start tracking right away!
Andre chattefunksjoner i LiveAgent:
Chattehistorikk
Få en rask oversikt over kundeproblemet i chatteloggen og forhindre kundens frustrasjon. Videre kan du analysere problemet raskere og vite hvem som er ansvarlig for hver ticket.
Maks kø lengde
Lag en effektiv arbeidsflyt for kundeservice ved å sette opp maksimal kølengde i live chat. På denne måten kan kundeservice teamet ditt effektivt håndtere kundehenvendelser, og de vil ikke bli overveldet. Dette forhindrer også en dårlig kundeopplevelse. Ved å tillate dette vil live chat bare bli vist for et visst antall mennesker, og resten vil få et alternativ for å nå ut via skjemaet før chat.
Nåværende URL av live-chat besøkende
Gi den beste kundeservicen den gjeldende URL -en til live chattefunksjoner. Denne funksjonen i LiveAgent viser deg hvor de besøkende på nettsiden din surfer på for øyeblikket. Dermed gir dette agentene dine mer innsikt i hva kundene ser på og etter. Det viser deg også om den besøkende har byttet til en annen URL.
Sjekk ut alle LiveAgent – funksjonene for mer informasjon.
Kunnskapsressurser:
Klar til å implementere et live chat -sporingsprogram?
Finn ut mer informasjon om sporing av hendelser i Google Analytics.
Har du ikke en chat -knapp?
Ingen bekymringer, her er en trinnvis artikkel for å lage en chat-knapp i LiveAgent.
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!