Har du noen gang hatt en kunde som var frustrert fordi agenten din var uvitende om den forrige samtalen?
Vel, dette skjer oftere enn du tror.
LiveAgent er en kundeserviceløsning for ethvert selskap som ønsker å forbedre sine daglige kundeserviceaktivitet. Dermed hjelper den deg å behandle kundehenvendelser fra flere kanaler på en tidseffektiv måte. Det er i utgangspunktet alt under ett tak. All informasjon du trenger er rett i ticket-/ chatsamtalen.
Hva er Chattehistorikk?
Chathistorikk er en av mange funksjoner i LiveAgent. Det kan kalles en chatlogg eller samtalehistorikk for tidligere kommunikasjon med kunder.
Det er ganske selvforklarende, og det kan være ekstremt nyttig i forskjellige scenarier. Du kan bruke den til å sjekke; tidligere kundehenvendelser, se etter data og informasjon, søk etter tidligere løsninger på et problem. Grensen er kun din egen kreativitet
For å være spesifikk kan du se chatteloggen for kundeservice og alle nåværende chatter på en skjerm. Videre har du direkte tilgang til og filtrering av chattekommunikasjon i henhold til dine preferanser. For eksempel kan du filtrere chattene dine etter tagger, avdelinger, dato, navn, etc.
Hvordan kan chattehistorikk forbedre kundeservicen din?
Vi har nok alle vært der. Forklare det forrige problemet for den nye kunderepresentanten. Husker du hvor frustrerende det var? Kundetilfredsheten reduseres jo lenger kunden har til å forklare problemet. Totalt sett skaper dette ganske stressende og unødvendige chattesamtaler. For å forhindre dette har LiveAgent opprettet en kundesamtalehistorikkfunksjon der du enkelt kan søke i chatten.
Hva kan du se i chatloggen?
- Navn på besøkende
- Navn på agent
- Kundens land
- Dato
- Tid
- Avdeling
- Tagger
Eksempel i virkeligheten
La oss si at Wendy vil spørre en live chat-agent om et problem hun opplevde for en måned siden. Det ble løst, men det skjedde igjen. Live chat-agenten kan raskt se på den forrige chattesamtalen. Som et resultat, se hva løsningen var og hvorfor den ikke var permanent. Med denne informasjonen til rådighet kan agenten foreslå en annen tilnærming. Eller på den annen side, forklar hva som må gjøres annerledes. Derfor vil ikke dette problemet oppstå i fremtiden.
Fordeler:
- Rask ticketoppklaring
- Gjør kundene mer fornøyde
- Bedre CX
- Jevn arbeidsflyt med kundeservice
Ready to provide efficient customer service?
Try our 14-day free trial and try out all the features in LiveAgent, including Chat history. Do not waste your time. Have better customer interactions right away.
Bonusfunksjoner som hjelper deg med å forbedre CX:
Den nåværende URLen til en chattekunden
Finn raskt ut hvilket nettsted kunden undersøker. Denne funksjonen lar deg være klar til å gi passende informasjon og forhindrer unødvendig frustrasjon for kunder.

Intern chat
Intern chat er en chat for agentene dine i LiveAgent. Men hvordan henger dette sammen med CX? Den interne chatten ble opprettet for å forbedre agentenes daglige oppgaver. Hvis de trenger å kontakte en annen agent, kan de ganske enkelt gjøre det via LiveAgent uten å endre grensesnitt. Som et resultat kan agenten gi den nødvendige hjelpen raskere. Jo mer du forbedrer arbeidsrepresentasjonene til kundene dine, desto bedre kan tjenesten din bli.

Visning av sanntidsskriving
Denne funksjonen lar deg forhåndsvise hva kunden skriver i sanntid. Som et resultat kan du i mellomtiden prøve å forstå kundens problem eller søke etter nødvendig informasjon.

Hvis du vil lære mer, kan du lese LiveAgent – Funksjoner.
Kunnskapsressurser
Har du allerede LiveAgent?
Lær hvordan du oppretter en chat -knapp.
Landing PPC Archive - LiveAgent
Oppdag LiveAgent – en alt-i-ett kundeserviceløsning med live chat, helpdesk, integrasjoner og gratis prøveperiode uten forpliktelser!