Hva er click-to-email?
En klikk-til-e-post-lenke er en klikkbar lenke som lar besøkende på nettstedet ditt kontakte deg via e-post. Når du klikker på lenken, vil standard e-postklient åpne en ny e-postmelding og forhåndsutfylle mottakerens e-postadresse. Denne funksjonen kan brukes på både mobile enheter og stasjonære enheter.
Hva gjør click-to-email?
Klikk for å sende e-post, også kjent som en mailto-lenke, gjør det enklere for besøkende på nettstedet å kontakte bedrifter. Det eliminerer bryet med å åpne opp e-postklienter, skrive nye meldinger og kopiere og lime inn e-postadresser og spiller derfor en betydelig rolle i bedriftens markedsføringstiltak.
Hvordan fungerer klikk for å sende e-post?
Klikk for å sende e-post-lenker er drevet av HTML-kode. Den kommuniserer med brukerens standard e-postklient (som Apple Mail eller Windows Mail) og ber den om å åpne og opprette en ny e-postmelding. I tillegg vil koden sikre at e-postmeldingen vil ha klikk til e-postadressen forhåndsutfylt i mottakerens “TO”-linje.
Hvem bruker click-to-email?
Mange bedrifter plasserer mailto-koblinger på kontaktsidene sine som en del av e-postmarkedsføringsstrategien. Disse koblingene sikrer bedrifter problemfrie kontaktopplevelser for både nåværende og potensielle kunder. Klikk-til-e-post-lenker brukes på tvers av alle bransjer, inkludert eiendom, utdanning, bilindustri, e-handel, SaaS og til og med helsetjenester.
Klikk-til-e-post er spesielt nyttig for ansatte som fokuserer på utgående salg, sender ut kalde e-poster eller ansatte som tilbyr proaktiv støtte, eller spørre med bedrifter. Klikk for å sende e-post kan spare dem for mye datainndatatid og automatisere hele prosessen.
Hvorfor er click-to-email viktig?
Plassering av klikk-til-e-post-koblinger på nettstedet ditt forbedrer kundeopplevelsen ettersom det kan spare kundene for verdifull tid og redusere frustrasjon. 80 % av forbrukerne sier at hastighet og brukervennlighet er blant de viktigste elementene i kundeopplevelsen.
Å gjøre forbedringer som å lage klikk-til-e-post-koblinger påvirker kundeopplevelsen din positivt. Jo bedre opplevelsen er, jo mer sannsynlig er det at de blir en del av din lojale kundebase, bruker mer og deler sin positive opplevelse med venner og familie, noe som fører til flere nye kunder og enda mer inntekter.
Bruk av klikk for å e-post med klikk for å ringe
Klikk for å sende e-post kan brukes sammen med klikk for å ringe. Å ha muligheten til å ringe og sende e-post til innebygde telefonnumre og e-postadresser raskt kan være fordelaktig for dine kundeservicerepresentanter, selgere, markedsførere, forskere og ledende assistenter.
Med et enkelt klikk kan kundene starte en samtale via deres foretrukne kommunikasjonskanal. LiveAgent helpdesk-programvare gjør dette utrolig enkelt og effektivt ved å lage billetter og bidra til å sørge for at ingen kundeinteraksjon blir ubemerket. På toppen av det gir den analyser slik at du kan spore e-poststatistikk, ulike KPIer og andre e-postmarkedsføringsberegninger.
href=”/features/click-to-call/”>klikk-for-å-ringe-funksjon for å starte sanntidsanrop i nettleseren, noe som gjør det til et må-ha-verktøy for alle utgående salg, støtte og e-post markedsførere.
Dessuten kan nettleserutvidelsen LiveAgent nettkontaktkort gi brukerne ytterligere innsikt ved å vise frem CRM-informasjon om kontakten. Å ha tilgang til denne informasjonen kan hjelpe deg med å lage mer personlig tilpassede meldinger, øke engasjementsraten og forbedre åpningsraten for kalde e-poster.
Men hvis du ikke vil laste ned LiveAgents nettleserutvidelse, trenger du ikke det. Det er ikke nødvendig å installere eller integrere noen programmer eller utvidelser. LiveAgent kan fungere som standardbehandler av innebygde lenker, og ved å klikke på dem, kan de utføre anrop og åpne forhåndsutfylte e-postbillettfelt.
Hvordan lager du en klikk for å sende e-post?
Hvis du vil opprette en klikk-for-å-e-post-lenke, må du ha tilgang til nettstedets bakside slik at du kan redigere eksisterende tekster som inneholder e-postadresser.
For å gjøre e-postadresser klikkbare, kopier og lim inn denne koden og erstatte e-postadressen med din egen. Du kan også endre “Send e-post”-teksten for å si hva du vil.
<a href="mailto:email@example.com">Send Email</a>
Hvorfor fungerer ikke mailto?
Hvis mailto ikke fungerer, kan det være fordi det er en syntaksfeil i klikk-for-å-e-post-koden. Noen ganger fjerner folk for eksempel anførselstegnene i mailto-koden, noe som resulterer i at koblingen ikke vises riktig. Men hvis koden din er riktig, kan problemet være i brukerens e-postklientinnstillinger. Det vanligste problemet er at brukerens standard e-postklienter ikke samsvarer med de faktiske e-postklientene de bruker til å sende e-post. For eksempel er en Mac-brukers standard e-postklient Apple Mail, men i stedet foretrekker brukeren Gmail.
Så for å få det til å fungere, må brukere endre standardinnstillingene for e-postklient.
Ulempene med klikk til e-post
Selv om klikk-til-e-post er nyttig, kan noen kunder synes det er irriterende fordi de ikke har konfigurert standard e-postklient riktig. Så i stedet for å skape en problemfri opplevelse med en mailto-lenke, vil du skape en ordensforstyrrelse.
Hvilke alternativer har du med klikk-til-e-post-lenker?
Klikk-til-e-post-lenker er allsidige og kan gjøre mer enn å forhåndsutfylle “TO”-feltet i en ny e-postmelding. Her er hva du kan gjøre med klikk for å sende e-post:
Legg til et forhåndsutfylt emne
<a href="mailto:someone@yoursite.com?subject=Mail from Our Site">Email Us</a>
Legg til forhåndsutfylt CC og BCC
<a href="mailto:someone@yoursite.com?cc=someoneelse@theirsite.com, another@thatsite.com, me@mysite.com&bcc=lastperson@theirsite.com&subject=Big%20News">Email Us</a>
Legg til forhåndsutfylt brødtekst
<a href="mailto:someone@yoursite.com?cc=someoneelse@theirsite.com, another@thatsite.com, me@mysite.com&bcc=lastperson@theirsite.com&subject=Big%20News&body=Body-goes-here">Email Us</a>
Åpne i en ny fane
<a href="mailto:someone@yoursite.com" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Email Us</a>
Forskjellen mellom klikk for å sende e-post og kontakt oss-knappen
Klikk for å sende e-post og kontakt oss-knapper bruker samme teknologi. Imidlertid er de estetisk forskjellige. En klikk for å sende e-post-lenke er selvfølgelig bare en lenke. En kontakt oss-knapp er et banner eller bilde som ser ut som en knapp. Du kan tilpasse den og plassere den hvor som helst på nettstedet ditt.
Looking for a better way to manage emails?
Get started with LiveAgent's ticketing system that can handle your entire email communication from each account effectively.
Er du klar til å aktivere klikk-til-e-post for teamet ditt?
Hvis du er klar til å øke teamets effektivitet og spare tid og penger, er det på tide å bruke klikk-til-e-post. Alternativt kan du laste ned nettleserutvidelsen LiveAgent-nettkontaktkort. Nettleserutvidelsen er gratis og kan lastes ned fra Google Chrome Nettmarked eller Mozzila Firefox-tilleggslisten. Mens du er i gang, prøv LiveAgent. Vi tilbyr en gratis, all-inclusive 14-dagers prøveperiode, og det kreves ikke noe kredittkort for å komme i gang.
Oppdag hvor effektive du og teamet ditt kan være fra og med i dag.
Oppdag hvordan videresending av e-post i LiveAgent kan effektivisere kundestøtten din ved å koble e-postkontoer fra ulike leverandører direkte til systemet. Start å svare på e-poster umiddelbart med vår enkle oppsettsprosess. Prøv gratis i 30 dager – ingen kredittkort kreves. Gjør kundekommunikasjon smartere og mer profesjonell i dag!
Oppdag hvordan MailEnable, en ledende e-postserver for Microsoft Windows, kan forbedre din kundeservice ved sømløs integrasjon med LiveAgent. Med støtte for flere e-postprotokoller, anti-SPAM, og antivirusbeskyttelse, er MailEnable ideell for bedrifter som ønsker en sikker og effektiv e-postløsning. Start din gratis 14-dagers prøveperiode med LiveAgent for å oppleve forbedret kundestøtte i dag!
Live-chat for reise og overnattings industrier
Oppdag hvordan live-chat kan transformere reise- og overnattingsindustrien ved å forbedre kundetilfredshet og brukeropplevelse. Med funksjoner som universell innboks, tilpasningsbar chat-knapp, og proaktive chatinvitasjoner, tilbyr live-chat en kostnadseffektiv og brukervennlig løsning sammenlignet med tradisjonelle kundesupportkanaler. Perfekt for reisebyråer som ønsker å gi en uforglemmelig opplevelse. Lær mer og start din gratis prøveperiode i dag!