Hva er kontaktfelt?
Kontaktfelt inneholder spesifikk informasjon om kontaktene dine. Vanligvis inneholder et kontaktkort informasjon som kontaktens adresse, telefonnummer, e-postadresse, stilling eller selskapet de jobber hos.
Hvilken informasjon kan du lagre i kontaktfeltet?
Kontaktinformasjon i LiveAgent kan omfatte:
- Fornavn og etternavn
- Avatar (bilde/profilbilde)
- Flere e-post adresser
- Flere telefonnummer
- Tidssone
- Kjønn
- Bedrift og stilling
- Språk
- IP addresse
- Nettleserinformasjon (f.eks. Google Chrome)
- Kontaktgrupper (f.eks. VIP-kunder, spansktalende)
- Private notater (interne påminnelser – ikke ring klokken 11:00 osv.)
- Kontaktens billetter (alle billetter sendt på tvers av ulike kanaler)
LiveAgent-programvaren lar deg også lage ubegrensede tilpassede kontaktfelt slik at du kan samle så mye informasjon om potensielle kunder som du trenger.
La oss for eksempel si at du vil lagre mer informasjon om kontaktene dine enn bare det grunnleggende. I så fall kan du opprette egendefinerte kontaktfelt som faktureringsadresse, skostørrelse, bilmodell, kontonummer, bursdag eller annet.
Hva kan du gjøre med kontaktfeltene?
I tillegg til å lagre ytterligere CRM-informasjon om kundene dine, kan du bruke kontaktfelt til å:
- Filtrer effektivt gjennom billetter og søke i den universelle innboksen din
- Lag automatiserings regler som bare gjelder brukere med bestemte kontaktfelt
- Fyll egendefinerte verdier med API
Hvordan kan jeg opprette egendefinerte kontaktfelt?
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Konfigurasjon.
- Klikk på System.
- Klikk på Kontaktfelt.
- Klikk på den oransje Opprett-knappen.
6. Angi et kodenavn for det egendefinerte kontaktfeltet. Det kan for eksempel være noe sånt som «hårfarge» eller «land». Vær oppmerksom på at bare små bokstaver, tall, bindestreker eller understrek er tillatt i koden. Du kan ikke bruke mellomrom.
- Nevn det egendefinerte kontaktfeltet. Denne gangen kan du gi det navnet «Hårfarge» eller «Land» uten noen formateringsbegrensninger.
- Klikk på Type og velg det inndataalternativet som passer deg best. Du kan for eksempel velge fra en tekstboksinndata, listeboks, avkrysningsboks, avmerkingsboksgruppe eller adresse.
- Valgfritt: Klikk på beskrivelsen og skriv en beskrivelse for det tilpassede kontaktfeltet. Forklaringen kan gi ytterligere informasjon om kontaktfeltet for deg og dine ansatte.
- Velg alternativet Synlighet og velg om du vil vise det tilpassede kontaktfeltet når du oppretter en kontakt.
- Klikk på Opprett.
Alternativt kan du også opprette et unikt kontaktfelt direkte i kontaktene dine. For å gjøre det, vennligst:
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Kunder.
- Klikk på Kontakter.
- Klikk på ønsket kontakt.
- Klikk på Legg til felt.
- Klikk på Opprett felt.
7. Følg instruksjonene ovenfor og ta trinn 6-11. Vær oppmerksom på at hvis du bestemmer deg for å ikke velge alternativet Alltid synlig i trinn 10, må du klikke “Legg til felt” for å se/velge kontaktfeltet du opprettet tidligere.
Hvordan kan tilpassede kontaktfelt være nyttige?
Mer personlig service
Å opprette tilpassede kontaktfelt kan hjelpe deg med å tilpasse salget, markedsføringen og støtteinnsatsen. La oss for eksempel si at en potensiell kunde kontakter deg angående påfylling av et bestemt par sko i deres størrelse.
Ved å registrere skostørrelsen deres og produkt-ID-en de er interessert i, vil du kunne kontakte dem proaktivt når varen er tilbake på hyllen. Hvis du gjør det, kan du også tilpasse fremtidige markedsføringskampanjer. For eksempel, i fremtidige nyhetsbrev på e-post, vil du kunne vise frem stiler de kan være interessert i eller anbefale lignende stiler i deres størrelse.
Mer kunnskapsrik service
Å opprette unike kontaktfelt kan hjelpe agentene dine med å gi bedre service for kundene dine. Jo mer informasjon du samler inn, desto lettere blir det å gi kunnskapsrike og relevante svar på kundespørsmål.
La oss for eksempel si at du jobber i bilindustrien. En potensiell kunde har vært interessert i en Mercedes AMG, men er fortsatt usikker om å foreta et kjøp. Hvis du registrerer denne informasjonen i et unikt kontaktfelt, vil du kunne utnytte den i fremtiden.
Neste gang de kontakter deg, kan du imponere dem ved å huske modell og bilmerke de var interessert i. Da slipper de å gjenta sine ønsker og behov, som de fleste kunder anser somdårlig kundeservice.
Record unique customer insights
Create unique contact fields to save more valuable information about your customers. Try it today. No credit card required.
Gjør kundene mer fornøyde
Ved å skape eksepsjonelle kundeopplevelser med personlig tilpasset og kunnskapsrik service, vil du holde kundene dine fornøyde med bedriften din. Å holde dem lykkelige kan føre til langsiktige forhold og gi ytterligere fordeler som gode anmeldelser, merkevareforkjemper og gjentatte kjøp.
Økt salg
Jo mer fornøyde kundene dine er med service- og markedsføringsinnsatsen, jo flere kjøp foretar de. De henter også inn nye kunder ved å anbefale bedriften din til andre og dele sine positive opplevelser med venner og familie. Så hvis du konsekvent yter eksepsjonell kundeservice, vil du skape en vakker syklus der dine glade, lojale kunder henter inn nye kunder som fortsetter å generere inntekter for virksomheten din.
Kunnskapsbase ressurser
Vil du lære mer om kontaktfelt? Vår kunnskapsbase, akademi og blogg dekker alt du trenger å vite.
Klar til å lage unike kontaktfelt?
Oppdag hvor enkelt det er å gi kunnskapsrik og personlig service med unike kontaktfelt. Du kan prøve vår all-inclusive gratis 14-dagers prøveperiode uten kredittkort for å se om vi passer til dine behov.
Frequently Asked Questions
Hva er et kontaktfelt?
Kontaktfelt inneholder spesifikk informasjon om kontaktene dine, for eksempel deres adresser, telefonnumre, e-postadresser og stillinger i selskapene de jobber i, bare for å nevne noen.
Hvilken informasjon kan du lagre i kontaktene dine?
I tillegg til grunnleggende informasjon, lar brukerstøtteprogramvare som LiveAgent deg lage tilpassede kontaktfelt for å lagre unik informasjon om kontaktene dine, for eksempel skostørrelse eller bilmodell.
Hvordan kan tilpassede kontaktfelt være nyttige?
De kan hjelpe deg med å tilby mer personlig og kunnskapsrik service, noe som fører til mer kundetilfredshet og salg.
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!