Hva er dokking av chatvindu?
Det er rett og slett en chat-knapp forankret til siden. Chat-vinduet kan forankres til venstre eller høyre side av en nettside.
Besøkende kan minimere chattevinduet. Varselet: “Ny ulest melding” vises når en agent sender en chatmelding og chattevinduet minimeres.
Hvordan fungerer dokking av chatvindu?
Forretningsmessige fordeler:
- Bedre kundeopplevelse
- Jevn kundeservice arbeidsflyt
- Forbedret kundetilfredshet
Chat-vindu – Tilpassbare alternativer i LiveAgent:
- Velkomstmelding
- Skjul velkomstmelding
- Skjul start chat-knappen igjen
- Aktiver forlat frakoblede samtaler
- Stil
- Størrelse
- Farger
- Tittel
- Z-indeks
- Tilpasset CSS
Ikke en fan av dokking av chatvindu?
Ikke noe problem, LiveAgent tilbyr også en mulighet for å lage et popup-vindu.
Get a chat button for FREE!
LiveAgent is a customer service software that also includes live chat. Try it out and discover all the features, including Chat window docking.
Bonus tips:
Chat-knappen er en forbedring for agentene, nettstedet og til slutt kundene dine. Men feil plassering kan virke mot sin hensikt. Det er kjent at kunder setter pris på live chat-støtte siden det er en rask og effektiv måte å kommunisere med kundestøtte på.
Men å ha en irriterende knapp som dukker opp på feil tid og feil sted kan få kunden til å velge en konkurrent fremfor nettsiden din. Ja, en brukeropplevelse (UX) kan avgjøre om en kunde velger din bedrift fremfor konkurrentene. For å forhindre dette har vi to viktige tips for å hjelpe deg med å forhindre denne situasjonen.
Tid
LiveAgent lar deg angi et spesifikt tidspunkt hvoretter en chattevindu vises på nettsiden din. Det er viktig å la kunden surfe på nettsiden en stund. Den generelle regelen er rundt 30 sekunder.
Plassering
Som vi allerede har uttrykt er plasseringen avgjørende. Vanligvis er chat-knappen plassert nederst til høyre på et nettsted. Det er kundene vant med, og det er ganske naturlig å søke der da de fleste leser fra venstre til høyre. Hvis du fortsatt er usikker på plasseringen, er det bare å teste den ut og se.
Kunnskapsbase ressurser:
Hvis du ønsker å implementere en chat-knapp, følg denne veiledningen.
Oppdag hvordan innebygd chattesporing i LiveAgent kan forbedre din virksomhet ved å spore konverteringer fra live chat og gi innsikt i kundeinteraksjoner. Aktiver enkelt pluginen for å analysere chatdata i Google Analytics. Prøv gratis i 14 dager og se hvordan dette kraftige verktøyet kan gi deg en konkurransefordel og bedre forståelse av markedet. Start din gratis prøveversjon nå!
HelpSpot alternativ - LiveAgent
LiveAgent er et perfekt HelpSpot-alternativ. Introduser deg for vårt utrolige multikanal billettsystem og start din gratis prøveperiode.