Instagram er en av de mest populære sosiale medieplattformene, og har over 1 milliard aktive månedlige brukere. Plattformen brukes til å dele bilder, korte videosnutter og historier som har en 24-timers utløpsdato. Instagram-brukere kan også dra nytte av funksjonen for direkte meldinger.
Hvorfor er Instagram kundesupport viktig?
Først ble Instagram hovedsakelig brukt til å dele bilder med venner og familie, men da plattformen ble populær, begynte brukerne å følge kjendiser og offentlige personer. Mange Instagram-brukere fikk berømmelse over natten ved å bruke de riktige hashtaggene og markedsføre seg selv, så bedriftene forsto raskt at denne plattformen kunne være nøkkelen til suksess.
I dag er alle moderne virksomheter aktive på Instagram og bruker plattformen til å markedsføre sine produkter og tjenester via estetiske bilder, videoer og kundevurderinger. Da antallet virksomhetssider på Instagram steg, så Instagram en mulighet og utviklet sitt produkt ved å legge til en “Marketplace” -funksjon som lar brukerne kjøpe produkter direkte fra Instagram-appen.
Imidlertid, ettersom Instagram blir oppfattet som en “alltid på” -kanal og markedsføringen er på et høyt nivå, bruker mange kunder plattformen som en kundesupportkanal og stiller spørsmål om de markedsførte produktene, tjenestene og selve virksomheten.
Noen kunder går til og med så langt som å advare andre om de har hatt en negativ opplevelse med virksomheten. Som sådan kan kundekommentarer, klager eller ros løfte opp eller ødelegge en virksomhet. Det er imidlertid en reell utfordring å svare på alle spørsmål, meldinger eller omtaler uten verktøy. De fleste bedrifter mottar hundretusenvis av varsler, og det er lett å gå seg vill i dem. Så hvordan kan du mestre Instagramsupporten?
Instagram support med LiveAgent
Instagram kundesupport kan være en piece of cake med de riktige verktøyene, nemlig LiveAgent. Vår Instagram-integrasjon gjør at du kan koble din Instagram Business-side til vår helpdesk-programvare. Resultatet? Hver Instagram-kommentar eller omtale av siden din blir automatisk presset inn i helpdesk-programvaren og konvertert til en ticket.
Hva kan du gjøre med integrasjonen?
- Se og svare på kommentarer direkte fra help desk
- Vis og svar på omtaler direkte fra help desk
- Velg hvilken avdeling du vil tildele Instagram-tickets til
- Koble til flere Instagram-kontoer
- Arkivér Instagram-tickets
- Oppbevar alle Instagram-tickets i ett samlet dashbord
Hvordan ser det ut/fungerer i praksis?
Hvis du lurer på om kundene dine vil kunne fortelle at du bruker et eksternt verktøy for å svare på spørsmålene deres, er svaret nei. Sjekk ut hvordan det fungerer i denne detaljerte videoopplæringen.
Hvordan integrere Instagram med LiveAgent
Følg disse trinnene for å begynne å svare på Instagram-kommentarer og omtaler via LiveAgent i dag!
Vær oppmerksom på at du må ha en Facebook-side for å integrere Instagram. Hvis du ikke har Instagram-kontoen din koblet til Facebook-siden din ennå, anbefaler vi at du følger denne veiledningen. (Du kan koble hvilken som helst Instagram-konto som er koblet til en Facebook-side du er administrator for.)
- Logg på LiveAgent
- Klikk på Konfigurasjon (tannhjulikon til venstre i menylinjen)
- Klikk på Facebook og Instagram
- Klikk på Kontoer
- Klikk Koble til
f. Et nytt popup-vindu vises og ber deg om å logge på Facebook-kontoen din. Skriv inn påloggingsinformasjonen din, eller klikk Fortsett hvis du allerede er logget inn
g. Når denne meldingen dukker opp: “LiveAgent vil administrere sidene dine, publiser som sider du administrerer og få tilgang til Facebook-sidens meldinger.” Godta det ved å trykke OK
h. Gå tilbake til LiveAgent, og velg Facebook-siden som er koblet til Instagram. Velg hva du ønsker å tillate. Du kan velge mellom følgende alternativer:
- Hent kommentarer
- Hent tagger
Vær oppmerksom på at denne integrasjonen ikke støtter direkte meldinger på grunn av Facebooks policy. Dette betyr at du ikke kan strømme Instagram-direktemeldinger til LiveAgent.
- Velg avdelingen du vil rute innkommende Instagram-tickets til
- Klikk lagre
Hvordan kan du dra nytte av integrasjonen?
Høyere kundetilfredshet og forbedret merkevarelojalitet
Å holde kundene fornøyde er den viktigste delen av kundeservice. Ved å lagre alle Instagram-tickets i help-desken din, kan du når som helst enkelt få tilgang til tidligere kommunikasjon.
Du trenger ikke lenger sjekke enkelte innlegg for nye kommentarer. All kommunikasjonshistorikk er alltid trygt lagret i arkivet, og du har lett tilgang til dem fra dashbordet.
Med LiveAgent vil du kunne imponere kundene dine med din kunnskap om tidligere spørsmål og kjøpsdetaljer, og viser at du virkelig bryr deg om dem. Dette vil igjen øke merkevarelojaliteten, kundens levetid og kundetilfredshet.
Raskere problemløsning
I dag er det ikke viktig å ha et flott produkt eller kun en god pris. Kunder ønsker en personlig, problemfri shoppingopplevelse og spesielt raske svar på spørsmålene sine. Hvis kundene dine stiller deg et spørsmål på Instagram, men ikke får svar innen en time (de fleste kunder forventer å motta svar innen en time etter de stilte spørsmålet), vil de sannsynligvis forlate deg og vende seg til konkurrenten.
Gi kundene det de vil ha og det de forventer med LiveAgent – personlig, rask og problemfri support. LiveAgent helpdesk-programvaren vil varsle deg hver gang du mottar en ny ticket fra Instagram, noe som gjør det enkelt å svare på alle kundespørsmål.
Bedre effektivitet i arbeidsflyten
Å svare på kundespørsmål via LiveAgent forbedrer agentens effektivitet. Hvorfor?
- Agentene dine trenger ikke å overvåke flere kontoer og enheter konstant
- Agentene dine blir ikke distrahert av andre Instagram-kontoer
- Agentene dine blir ikke distrahert av et stadig økende antall varsler
- Agentene dine vil kunne administrere flere forretningskontoer samtidig
Sterkere merkevaretilstedeværelse
Hvis kundene dine surfer på Instagram, er sjansen stor for at de er klare til å kjøpe. De trenger bare noen få spørsmål besvart eller ønsker å se hvordan du behandler kundene dine over nett. Faktisk så undersøker 85% av kundene et produkt/en tjeneste online før de kjøper.
Hvorfor ikke vinne kunden ved å vise at du svarer på alle kundespørsmål i tide?
Bedre sikkerhet, færre datainnbrudd
Det er sikrere å svare på Instagram-meldinger via LiveAgent. Hvorfor? Instagram-tickets lagres i en delt universell innboks som er tilgjengelig for alle supportagenter. Dette betyr at du ikke trenger å bekymre deg for:
- Dele Instagram-påloggingsinformasjonen din med flere ansatte
- Forbli pålogget på offentlige enheter
- Miste enheter som er logget inn på Instagram-kontoen din
Konkurransefordeler
Selv om Instagram-support blir mer og mer populær, er det fortsatt mange bedrifter som ikke tilbyr det. Få et konkurransefortrinn i dag, ved å koble Instagram-kontoen din til LiveAgent.
Klar til å prøve vår Instagram-integrasjon?
La oss ta oss av de tunge løftene og logistikken, slik at du kan fokusere på å gi jevn og pålitelig støtte til alle dine kunder. Start din gratis 14-dagers prøveperiode i dag. Ingen kredittkortinformasjon kreves.
Streamline your Viber support today
Answer Viber messages and broadcast messages directly from your help desk starting today. Start your free 14-day trial now. No credit card required.
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!
Oppdag LiveAgents alt-i-ett flerkanals kontaktsenterprogramvare, som strømlinjeformer kundekommunikasjon på tvers av plattformer for en sømløs opplevelse. Med 24/7 kundeservice, ingen konfigureringsavgift, og en gratis prøveperiode, kan du effektivt administrere kundeinteraksjoner fra ett sted. Perfekt for både små og store bedrifter, gir det forbedret sikkerhet, reduserte kostnader og økte salgsmuligheter. Prøv gratis i dag!
Gå hånd i hånd med kundene dine
Oppdag LiveAgent, den ultimate programvaren for kundeinteraksjon som samler alle kommunikasjonskanaler i ett grensesnitt. Gi kundene dine utmerket service med verdens raskeste live chat-widget, integrer sosiale medier, og dra nytte av omfattende CRM-funksjoner. Prøv gratis uten kredittkort, og opplev sømløs kontakt med kundene dine. Besøk vår side for å starte din gratis prøveperiode i dag!