Hva er en internchat?
LiveAgents internchat lar deg kontakte dine kolleger uten å måtte bruke en tredjepartstjeneste. Gjennom teamchatten kan du sende direktemeldinger og også legge til vedlegg (alle vanlige filtyper er støttet). Kommunikasjonen er kun synlig for deg og mottakeren.
Hvordan starter man en internchat?
For å starte, finn agenten du vil kontakte i “Tilgjengelige agenter”-seksjonen i panelet. Klikk på den grønne (tilgjengelig) eller grå (utilgjengelig) prikken og velg “send direktemelding”. Husk på at du kan sende meldinger selv om kollegene dine er utilgjengelige (de kan lese dem på et senere tidspunkt).
Alternativt kan man starte en intern kommunikasjon direkte i en henvendelse, eller i en pågående chat. Prosessen er den samme. Bare klikk på den grønne prikken og velg “Send en direktemelding”. Når du starter en kommunikasjon på denne måten vil chatten inneholde henvendelses-IDen som du startet kommunikasjonen fra.
Hvilke andre funksjoner finnes i internchat?
Dersom du ønsker å be om hjelp, har du mulighet til å kopiere og lime inn henvendelsens unike henvendelses-ID i den interne teamchatten. Dette lager en klikkbar link. Mottakeren av meldingen kan klikke på denne linken og få tilgang til henvendelsen.
Hvor mange chatvinduer støttes i LiveAgent?
Den interne chatten støtter flere samtaler på samme tid. Størrelsen på vinduet kan endres etter dine preferanser og plasseres hvor som helst i LiveAgents brukergrensesnitt.
Hvorfor burde man benytte seg av internchat?
Fordeler:
- Spar tid – ingen bytting mellom plattformer.
- Bygg en positiv organisasjonskultur
- Forbedrer samarbeid innad i bedriften
- Bedre kundeserviceopplevelse
Ready to give it a try?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk solution. Our free 14-day trial offers full ticketing, live chat, call center functionality, and more! Try it today. No credit card required.<br>
Andre Live Chat-funksjoner:
Direkte Inntastingsvisning
Direkte Inntastingsvisning er en forhåndsvisning av brukerens live chat-melding. Den ble laget for å hjelpe dine agenter å effektivt løse problemer raskere og gjøre kundens opplevelse bedre.
Integrert chat datainnsamling
LiveAgent tilbyr en gratis programvareutvidelse som lar deg koble viktig data fra din live chat til Google Analytics. Slik kan du raskt analysere den overordnede virkningen av live chat kundeservice med dine samtaler.
Chatoversikt
Få en oversikt og raskt analyser nåværende live chat-situasjon med Chatoversikt-funksjonen. For eksempel kan du se besøkendes land, antall besøkende i kø, antall i chat, tilgjengelige agenter, og mer.
Vil du lære mer?
Oppdag alle Live Chat-funksjoner – LiveAgent.
Kunnskapsbaseressurser:
Har du ikke laget din egen chat-knapp enda?
Her er en steg-for-sted veiledning om hvordan man lager en chat-knapp i LiveAgent.
Oppdag hvordan innebygd chattesporing i LiveAgent kan forbedre din virksomhet ved å spore konverteringer fra live chat og gi innsikt i kundeinteraksjoner. Aktiver enkelt pluginen for å analysere chatdata i Google Analytics. Prøv gratis i 14 dager og se hvordan dette kraftige verktøyet kan gi deg en konkurransefordel og bedre forståelse av markedet. Start din gratis prøveversjon nå!
Live-chat for reise og overnattings industrier
Oppdag hvordan live-chat kan transformere reise- og overnattingsindustrien ved å forbedre kundetilfredshet og brukeropplevelse. Med funksjoner som universell innboks, tilpasningsbar chat-knapp, og proaktive chatinvitasjoner, tilbyr live-chat en kostnadseffektiv og brukervennlig løsning sammenlignet med tradisjonelle kundesupportkanaler. Perfekt for reisebyråer som ønsker å gi en uforglemmelig opplevelse. Lær mer og start din gratis prøveperiode i dag!