Hva er en klikk for å ringe-knapp?
En klikk for å ringe-knapp er et digitalt verktøy som lar deg starte sanntidsanrop i nettleseren via internett. Alt du trenger å gjøre er å klikke på en innebygd lenke som inneholder et bedriftstelefonnummer, og et dedikert system, for eksempel LiveAgent call center-programvare, vil kjøre samtalen.
Hva er forskjellen mellom en klikk for å ringe og en klikk for å ringe-lenke?
En klikk for å ringe-lenke er bare et annet navn for en klikk-for-å-ringe-kobling. Begrepene er utskiftbare og har samme betydning. I denne teksten bruker vi begge ordene.
Hva gjør funksjonen klikk for å ringe/klikk for å ringe?
Klikk for å ringe-teknologi lar deg ringe et hvilket som helst innebygd (hyperlenket) telefonnummer på internett. Når du klikker på den, kan du utføre et anrop i nettleseren via et hvilket som helst passende program, inkludert LiveAgent. I tillegg kan funksjonen fungere med LiveAgent nettkontaktkort (nettleserutvidelser) som lar deg se kontaktinformasjon om personer og bedrifter på nettet.
Hvordan fungerer klikk for å ringe?
Klikk for å ringe fungerer takket være HTML tel link-protokoller som kommuniserer med utpekte kundesentre eller softphone-applikasjoner. Når du klikker på det hyperkoblede klikk-for-å-ringe-telefonnummeret, ber serverside-skriptet din kundesenterprogramvare om å iverksette tiltak og starte anropet. Ringeprogramvaren ringer deretter det hyperkoblede nummeret og kobler den som ringer og personen/bedriften de ringer til.
Hvem bruker klikk for å ringe?
Klikk for å ringe kan brukes av enhver bedrift eller enkeltperson som foretar mange telefonsamtaler. Det er uten tvil en av de mest nyttige funksjonene for SDR-er (salgsutviklingsrepresentanter), salgsteam, oppsøkende markedsførere, lederassistenter, markedsforskere og kundestøtterepresentanter fordi det kan gjøre jobben deres enklere.
Selv om klikk-for-å-ringe hovedsakelig brukes av B2B (business to business) og B2C (business to customer)-bedrifter, kan “vanlige” folk også dra nytte av funksjonen. For eksempel, hvis en kunde på mobiltelefonen sin og leter opp kontaktinformasjonen din, kan de ganske enkelt klikke på et hyperlenket telefonnummer på nettstedet ditt og umiddelbart starte en samtale i stedet for å gå inn og ut av nettleseren og telefontastaturet.
Hvorfor er klikk for å ringe viktig?
Klikk for å ringe er fordelaktig fordi det sparer folk for mye tid. I stedet for å måtte legge inn et telefonnummer manuelt hver gang du vil ringe (enten i mobiltelefonen eller softphone-appen), kan du ganske enkelt klikke på en telefonkobling for å starte samtalen. På lang sikt sparer dette deg for mye tid for inndata og gjør at du kan foreta enda flere utgående telefonsamtaler. Dette forbedrer i sin tur arbeidsflyteffektiviteten, sparer agenter for tid og sparer deg også penger.
I kombinasjon med klikk-til-e-post-funksjonen som kan åpne et forhåndsutfylt billettvindu i LiveAgent, kan kundeservicerepresentanter, selgere og markedsførere øke produktiviteten og forbedre arbeidsytelsen.
Mindre, men effektive endringer som disse vil holde dine ansatte glade og forhindre utbrenthet ettersom de eliminerer repeterende, dagligdagse og tankeløse oppgaver. I stedet kan de ansatte fokusere på å pleie kunderelasjoner, skape en fantastisk kundeopplevelse og gi personlig tilpasset og kunnskapsrik støtte med klikk-for-å-ringe og klikk- å taste inn.
Hvordan gjør du et telefonnummer klikkbart?
Hvis du vil sette opp klikk-for-å-ringe og lage klikkbare telefonnumre, må du ha tilgang til nettstedets bakside slik at du kan redigere eksisterende tekster som inneholder telefonnumre. Til et klikkbart telefonnummer kopierer du ganske enkelt denne kodebiten og erstatter telefonnummeret innenfor anførselstegnene med ditt eget.
<a href="tel:1-234-567-1111">1-234-567-1111</a>
<a href="tel:1-234-567-1111">Click to Call</a>
Når du er ferdig, klikker du på lagre og laster inn siden på nytt. Telefonnummeret ditt skal være klikkbart. Hvis det ikke ser ut til å være klikkbart eller du oppdager en feil, dobbeltsjekk koden. Sørg for at anførselstegnene er til stede og de andre symbolene og kommandoene som .
Slik bruker du klikk for å ringe
Vi foreslår at du får tak i omnikanals kundesenterprogramvare som LiveAgent. Når du har konfigurert det og velger en VoIP-leverandør, vil systemet kunne foreta innkommende og utgående samtaler i nettleseren din gratis.
Hvis du vil laste ned LiveAgents nettleserutvidelse for kontaktkort for å se tilleggsinformasjon om innebygde telefonnumre, kan du. Hvis du gjør det, når du holder markøren over det innebygde telefonnummeret, vil et LiveAgent-kontaktkort vises og vise ytterligere CRM-informasjon. Når du klikker på klikk-for-å-ringe-telefonnummeret, vil LiveAgent opprette en ny billett og utføre samtalen. Alt dette vil vises på dashbordet ditt.
Men hvis du ikke vil laste ned LiveAgents nettleserutvidelse, du trenger ikke. Det er ikke nødvendig å installere eller integrere noen programmer eller utvidelser. LiveAgent kan fungere som standardbehandler for innebygde lenker. Ved å klikke på dem, kan LiveAgent helpdesk-programvare utføre anrop og åpne forhåndsutfylte billettfelt.
Forskjellen mellom en ringeknapp og en klikk for å ringe-lenke
En ringeknapp og en klikk for å ringe-lenke fungerer på samme måte. Imidlertid er de estetisk forskjellige. En klikk for å ringe-lenke er selvfølgelig bare en lenke. På den annen side er en ringeknapp et miniatyrbanner eller et telefonikon som ser ut som en knapp. Den kan plasseres hvor som helst på nettstedet ditt og har forskjellige stiler, tekster, størrelser og farger.
Improve your calls with LiveAgent!
LiveAgent's call center features offer exactly what you need to improve your customer support over the phone. Get started today!
Klar til å aktivere klikk for å ringe for teamet ditt?
Hvis du er klar til å øke teamets effektivitet samtidig som du sparer tid og penger, er det på tide å bruke klikk for å ringe. Alternativt kan du laste ned nettleserutvidelsen LiveAgent nettkontaktkort for raskere kommunikasjon og mer innsikt. Nettleserutvidelsen er gratis og kan lastes ned fra Google Chrome Nettmarked eller Mozzila Firefox-tilleggslisten. Mens du er i gang, prøv LiveAgent. Vi tilbyr en gratis, all-inclusive 14-dagers prøveperiode, og det kreves ikke noe kredittkort for å komme i gang.
Oppdag hvor effektive du og teamet ditt kan være fra og med i dag.
Oppdag de 25 beste ringesenter-programvarene for 2024 med LiveAgent. Nyt krystallklar lyd, maskinvarefri støtte, og avanserte funksjoner som IVR, ACD og HD-videosamtaler. Få 24/7 kundeservice og en gratis prøveperiode uten kredittkort. Forbedre kommunikasjon og skap en sømløs kundereise med vår omnikanale skybaserte løsning. Start din gratis prøveperiode nå!