Hva er live chat?
Live chat er en programvareteknologi som lar kunder kommunisere med kundestøtte representanter i sanntid. Kunder kan chatte med deg på nettsiden din, i stedet for å måtte ringe eller sende en e-post.
Live chat er fullstendig nettleserbasert og krever ikke at brukere laster ned noen programvare for å begynne å chatte.
Hvorfor er live chat viktig for kundeservice?
Live chat er en viktig kommunikasjonskanal for kundeservice fordi;
- Kundene får nesten umiddelbart svar på spørsmålene sine
- Det gir sanntidshjelp
- Det krever ingen innsats (for kunden)
- Kunder forventer at bedrifter tilbyr det
- Det kan gi deg et konkurransefortrinn
- Det er en rimelig løsning som kan forbedre salg, engasjement og oppbevaring
Hvilke live chat-funksjoner tilbyr LiveAgent?
LiveAgent tilbyr 15 live chat-funksjoner som kan hjelpe deg med å forbedre kundeservice innsatsen din.
Chat-knapp
LiveAgent gir deg friheten til å lage din egen chatteknapp som kan plasseres hvor som helst på nettstedet ditt. Velg knappens posisjon, farger, animasjon, sveveeffekt, mobilalternativer og Z-indeks.
Hvis du ikke har lyst til å lage en knapp selv, kan du bruke en fra chat-knappegalleriet vårt og tilpasse den etter din smak.
Vi tilbyr:
- Hjørneknapp
- Bobleknapper
- Sideknapper
- Knapper med egendefinerte bilder
- Knapper med egendefinerte bilder
- Knapper med tilpasset HTML
I tillegg til å lage dine egne chatteknapper, kan du også designe chattevinduet. Du kan endre:
- Velkomstmelding/skjul velkomstmelding
- Stil
- Størrelse på chattevinduet
- Skjul start chat-knappen igjen
- Aktiver å legge igjen en offline melding
- Z-indeks
- Posisjon
- Tilpasset CSS
Sanntids-chat
LiveAgent lar besøkende på nettstedet ditt chatte med deg i sanntid. Når de klikker på nettpratboksen på nettstedet ditt og sender den første chatmeldingen, vil LiveAgent-dashbordet ditt begynne å ringe for å varsle deg om at det er en bruker som venter på å chatte med deg.
Hvis den besøkende på nettstedet prøver å chatte med deg utenfor åpningstidene, vil chatten bli registrert inne i LiveAgent-dashbordet ditt i form av en billett, som du kan svare på senere via e-post.
Proaktive chatteinvitasjoner
Proaktive invitasjoner er en chat-funksjon som lar deg nå ut og tilby hjelp til kunder som for øyeblikket surfer på nettstedet ditt. Du kan plassere chatinvitasjoner på egendefinerte nettadresser på nettstedet ditt, for eksempel prisene eller FAQ-siden.
Knappene proaktiv chatteinvitasjon kan tilpasses etter eget ønske, og kan også settes opp til å vises etter at en viss tid har gått. For eksempel kan den proaktive chat-invitasjonen vises hvis brukeren ser på prissiden din i mer enn 45 sekunder.
Chat-knapp galleri
LiveAgent tilbyr en rekke forhåndslagde chat-knapper som kan sees i vårt chatteknapp galleri. Velg den du vil ha, og bygg inn chatteboksen på nettsiden slik at kundene dine kan begynne å chatte med støtterepresentantene dine.
Chat-knapp animasjoner
Animasjoner kan påvirke hvor besøkende på nettstedet ditt fokuserer oppmerksomheten deres. Legg til animasjoner til chat-knappene dine for å tiltrekke oppmerksomheten deres og øke engasjementet.
Galleri for chat invitasjoner
I tillegg til vårt vanlige nettpratboks galleri, tilbyr LiveAgent et proaktivt chat-knapp galleri også. Velg mellom en rekke stiler og knapp-plasseringer, eller lag din egen ved å skrive din egen HTML-kode.
LiveAgent tilbyr proaktive chatinvitasjoner i følgende stillinger:
- Siden
- Hjørnet
- Senter
Dokking av chatvindu
LiveAgent lar brukere dokke live chat-vinduet mens de surfer på nettstedet ditt. Når en ny melding mottas mens chatten er forankret, mottar brukeren et varsel. Chatvinduer kan forankres til venstre eller høyre side av nettstedet ditt.
Chat oversikt
LiveAgent sin chatoversikt gir deg et helhetlig syn på alle besøkende på nettstedet ditt. Denne chat-funksjonen viser deg hvor besøkende på nettstedet ditt befinner seg geografisk, hvilke nettadresser til nettstedet ditt de surfer på og hvor lang tid de har brukt på hver side.
Chat-oversikten lar deg se:
- Online besøkende (antall besøkende som surfer på et nettsted)
- Chattebesøkende (antall chattebesøkende)
- Besøkende i køen (antall besøkende som venter på chat)
- Tilgjengelige agenter (antall agenter tilgjengelig for chat)
- Den geografiske plasseringen til hver besøkende (vises på et kart)
- Kundens land
- Faktisk side
- Henviser
Chat historie
LiveAgent lar deg se alle tidligere chatter sammen med alle gjeldende chatter på én skjerm. Hvis du søker etter en bestemt chat, kan du filtrere søket etter tagger, avdelinger, datoer, navn osv.
Online besøkende
LiveAgents besøkende på nettet er en chat-funksjon som lar deg overvåke hvem som surfer på nettstedet ditt. Finn ut besøkendes IP-adresse, henvisninger, geografiske plasseringer, gjeldende nettadresser på nettstedet ditt og den totale tiden de har brukt på nettstedet ditt.
Chat distribusjon
LiveAgent tilbyr flere chatdistribusjon-metoder. Systemet kan settes opp til å bruke tilfeldig tildeling, forhåndsinnstilte prioriteter, «ring til alle», gjennomsnittlig utnyttelse eller maksimal utnyttelse.
- Tilfeldig tilordning: Tildeler chatter til tilgjengelige agenter tilfeldig.
- Forhåndsinnstilte prioriteter: Chatter vil bli rutet til agenten som for øyeblikket ikke svarer på en chat, eller som har hatt den lengste nedetiden siden forrige chat.
- Ring til alle: Alle agenter vil bli varslet om at en kunde venter på å chatte. Varselet slutter ikke å ringe før noen svarer på chatten.
- Gjennomsnittlig utnyttelse: Innkommende chatter vil bli rutet til agenten med det laveste antallet aktive chatter.
- Maks utnyttelse: Innkommende chatter vil bli tildelt agenten med det høyeste antallet aktive chatter for å opprettholde maksimal utnyttelse.
Skrivevisning i sanntid
LiveAgent gir deg en sanntidsvisning av hva kundene dine skriver inn i chattevinduet. Før de i det hele tatt trykker på send, kan du begynne å slå opp bestillingsnumrene deres, tidligere kjøp eller tidligere billetter for å gi enda raskere kundeservice.
Chat innebygd sporing
LiveAgent gir deg muligheten til å spore hendelser fra live chat-økter i Google Analytics. Du har muligheten til å spore:
- Start chat
- Avslutt chat
- Hver agentmelding
- Hver kundemelding
Maks kø lengde
LiveAgent tilbyr en løsning når det er for mange mennesker som venter i kø for å chatte med deg. Ved å definere maksimal køgrense, kan live chat-knappen automatisk endre tilgjengeligheten til offline eller skjules fullstendig fra nettstedet ditt. Når køen er tilbake innenfor grensen, vises chatboksen automatisk igjen.
Intern chat
LiveAgent tilbyr et internt chatteverktøy for agentene dine. Verktøyet lar dem chatte med hverandre uten å måtte gå ut av LiveAgent-dashbordet og uten å bruke tredjeparts applikasjoner. Chatten er utstyrt med fildelings-alternativer og lar brukere sende hverandre billett-IDer som er innebygd som klikkbare lenker.
Agenter kan ha flere interne chatter åpne samtidig.
Nåværende URL av live-chat besøkende
LiveAgent lar deg se hvilke nettsider de besøkende besøker på nettstedet ditt. Hver gang den besøkende åpner en annen side på nettstedet ditt, vil du bli varslet.
Ytterligere chat-funksjoner som vil gjøre støtten din svært enkel
Universal inboks
Vår universelle innboks gjør det enkelt å gjøre flere oppgaver. Mens du venter på et nytt chat-svar på nettstedet, kan du fokusere på å svare på billetter fra andre kanaler direkte fra den sentrale innboksen din.
Hybrid billettstrøm
hybrid billettstrøm lar deg følge kundens kontakt-/problemløsningsreise gjennom forskjellige kanaler mens du holder deg i samme billettråd. Hvis en kunde refererer til en tidligere samtale de har hatt med en annen agent, kan du enkelt slå den opp i hybridbilletttråden.
CRM
LiveAgent tilbyr en innebygd CRM direkte i den universelle innboksen din. Mens du chatter med en kunde i sanntid, kan du se informasjonen deres, tidligere billetter, kjøp og annen tilleggsinformasjon du har samlet inn og registrert.
CRM-informasjonen kan redigeres og oppdateres i sanntid.
Tagger
Tags lar deg søke etter tidligere billetter raskere. Hvis en kunde refererer til en tidligere live chat om abonnements oppgraderingen sin, kan du enkelt søke etter chat transkriptet ved å filtrere søket med “oppgraderings”-taggen.
Hermetiske meldinger
Hermetiske meldinger lar deg svare på vanlige spørsmål på et øyeblikk. Agenter har muligheten til å skrive inn generiske svar på vanlige spørsmål og lagre dem. Hvis en kunde de chatter med stiller et generelt spørsmål, kan agenter svare med ett klikk (ved å klikke på det ferdige svaret).
Tredjepartsintegrasjoner
LiveAgent integreres med over 40 tredjeparts applikasjoner som MailChimp, PipeDrive, Braintree, Shopify, GoDaddy, Nicereply og mer. Ved å integrere applikasjoner som du bruker daglig med LiveAgent, vil du kunne få tilgang til disse applikasjonene og utføre handlinger du vil ta i appene.
Hvis du for eksempel vil legge til en ny avtale til PipeDrive, kan du gjøre det mens du chatter med kunden din i sanntid. Du kan ganske enkelt åpne kontaktkortet deres i LiveAgent, og klikke på PipeDrive-ikonet som lar deg legge til nye avtaler eller endre eksisterende avtale-verdier.
Ved å integrere appene du bruker daglig med LiveAgent vil du til slutt spare tid – mindre klikk, mindre pålogging, færre faner.
Sammendrag av live chat-fordeler
Å ha en chatboks på nettsiden forbedrer kundetilfredsheten, som igjen forbedrer salget og oppbevaringen. I tillegg er nettstedet chat;
Reduserer billettvolumet
Ved å gi kundene muligheten til å kontakte kundeservicen din umiddelbart, reduserer du effektivt antall innkommende billettvolumer. Livechatter løses generelt raskere enn telefonsamtaler og e-poster, og kan dermed forhindre at kundestøtte avdelingen din blir oversvømmet og overveldet av billetter.
Senker kundeinnsats
Kunder forventer å finne live chat på nettstedet ditt. Tilby det, og reduser mengden innsats de må legge ned for å kontakte deg. Å plassere en live chat-knapp på nettstedet ditt er den enkleste måten. Hvorfor? Kunder ser vanligvis etter svar på spørsmålene sine på nettstedet ditt, og når de ikke finner dem, henvender de seg til live chat.
Som sådan er dette alternativet med lavest innsats. Hvis kunden måtte søke videre for å finne kontaktinformasjonen din, åpne e-posten sin, sende den og vente på svar, kan de lett bli frustrerte.
Øker engasjement og salg
Bruk av live chat-programvare kan forbedre kundeengasjement og salg. Ved å plassere proaktive chat invitasjoner på strategiske steder på nettstedet ditt, kan du enkelt kommunisere med kundene dine, tilby, hjelpe og til og med opp- og kryssselge.
Visste du at kunder som engasjerer seg med en bedrift på nettchat er verdt 4,5 ganger mer enn kunder som ikke gjør det? Ved å få tillit til virksomheten din, er det mer sannsynlig at de bruker mer og gjør gjentatte kjøp.
Ready to give it a try?
LiveAgent is the fastest and leanest live chat solution on the market. Our free 14-day trial offers full live chat functionality, and more! Try it today. No credit card required.<br>
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!