Hva er billettsammenslåing?
Å slå sammen billetter betyr å kombinere to eller flere billetter til én. Billettsammenslåing er oftest brukt når du mottar to helpdesk-støtte-forespørsler fra samme sluttbruker om det samme problemet. I mange tilfeller blir dupliserte billetter slått sammen for å forhindre forvirring og sikre agent effektivitet.
Hva skjer når du slår sammen to billetter til én?
Ved å slå sammen to billetter kombinerer du hele innholdet, inkludert de private notatene og tagger knyttet til hver billett. I tillegg beholder en sammenslått billett billett-IDen til billetten den ble slått sammen til, mens den opprinnelige billetten slettes.
hvordan kan jeg slå sammen billetter i LiveAgent?
- Logg på LiveAgent.
- Click on Billetter.
- Velg en billett.
- Klikk på Mer (ikon med tre prikker) i nedre høyre hjørne.
- Klikk på Slå sammen.
6. Klikk på søk og velg billetten du ønsker å slå den sammen med eller skriv inn billett-ID-en til billetten du vil slå sammen.
7. Klikk på Velg.
Valgfritt: Merk av for sammenslåingskoder og mottakere.
- Klikk på Slå sammen.
Kan jeg reversere en sammenslåing?
Billettsammenslåing er irreversibel, så sørg for at du bare slår sammen billetter når det er nødvendig. Teknisk sett, hvis du trengte å dele en sammenslått billett i to, kan du bruke del billettfunksjonen. Dette oppnår imidlertid ikke ønsket resultat, da det ikke returnerer billettene til deres opprinnelige tilstand. Som et resultat vil billett-ID-ene endres, og billettene ville ikke bli delt på samme måte som de ble forhåndsflettet.
Kan jeg slå sammen hvilke som helst billetter?
LiveAgent helpdesk-programvare lar deg slå sammen billetter fra følgende kilder:
- E-post
- Kontaktskjema
- Live chat
- Telefonsamtale
Du kan imidlertid ikke slå sammen billetter fra kunnskapsbasen eller sosiale medier. Det er ingen andre begrensninger for billett sammenslåing. Det er også mulig å slå sammen billetter fra forskjellige sluttbrukere.
Kan jeg slå sammen en åpen billett med en lukket billett?
Ja, du kan slå sammen billetter som er merket som åpnet, besvart, utsatt og lukket. De eneste billettene som ikke kan slås sammen er de som er slettet.
Hvilke billettegenskaper og billettverdier er slått sammen?
Når du slår sammen to eller flere billetter til én, blir hele billettinnholdet slått sammen. Dette innebærer hele billetttråden og billettsedler. Du kan også kombinere alle billettmottakere og tagger knyttet til de to billettene.
Save time with the merge feature
Received multiple tickets about the same issue? Merge them into one to eliminate duplicate work. Try it today. No credit card required.
Hvordan ser billettsammenslåing ut i praksis?
Når du klikker på “Slå sammen til”-knappen, slår LiveAgent billettsystemet sammen de valgte billettene. Den åpner deretter den sammenslåtte billettråden. Du vil legge merke til at systemet lager en melding som forteller deg at billettene er slått sammen. Systemet gir deg også en klikkbar billett-ID for den originale (nå slettede) billetten.
Du kan se gjennom den originale billetten når som helst ved å klikke på ID-en, til tross for at den er slettet. Imidlertid er billetten blokkert fra enhver handling, og kan ikke “oppheves” eller slettes fra systemet (ikke engang med funksjonen “tøm slettede billetter etter x dager”). Den opprinnelige billetten vil bare bli slettet hvis du sletter den nylig sammenslåtte billetten.
Hvordan kan jeg dra nytte av billettsammenslåing?
Å slå sammen to eller flere billetter med lignende innhold til én kan være svært fordelaktig for både kunder og agenter.
Eliminer duplikatarbeid
La oss si at en kunde sender inn to identiske billetter, men via forskjellige kilder. For eksempel sender de en e-post, men mottar ikke et raskt svar, så de starter en live chat. Å kombinere de to billettene vil sikre at ingen agent vil kaste bort tiden sin på å løse e-postbilletten når live chat-billetten er løst.
I dette tilfellet vil billett sammenslåing eliminere dupliserte oppgaver, redusere agentens arbeidsmengde og spare dyrebar tid.
Mindre forvirring og mer åpenhet
Å slå sammen billetter som handler om samme problemstilling kan redusere forvirring for både agenter og kunder. Tenk deg for eksempel at du igjen mottar to billetter om samme problem. La oss si at ingen legger merke til duplikatbilletten, og derfor blir de ikke slått sammen. Du svarer på én billett, og kunden er fornøyd. Men noen dager senere svarer en kollega av deg på den andre billetten, og forvirrer kunden. For å gjøre vondt verre, angrer de arbeidet ditt uten å vite det.
Som du kan se, kan dette forårsake noen misforståelser og kunde-frustrasjon.
Fornøyde kunder er de beste kundene
Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.
Rask løsnings tid
Vårt siste eksempel på billett sammenslåing viser hvordan funksjonen kan redusere kundenes ventetid og forbedre oppløsningstiden. La oss anta at en enkelt bruker sender inn tre billetter som alle er relatert til ett problem. Ved å slå sammen de tre billettene til én, vil det være lettere for alle agenter å løse problemet. I stedet for å tappe inn og ut av de forskjellige billettene, vil all relevant informasjon og innhold være tilgjengelig i én enkelt billettråd. Derfor vil en billett sammenslåing gjøre det enklere å løse billettene mye raskere.
Kunnskapsbase ressurser
For å lære mer om billettsammenslåing og andre lignende funksjoner, sjekk ut våre kunnskapsbase artikler, relevante blogginnlegg, akademi innlegg, ordlister og mer.
- Slå sammen billetter [forklart]
- Slå sammen billett
- Eksporter billetter
- Hvordan svare på billetter med samme problem (slå sammen -billetter alternativ)
- Masseaksjon
- For å løse-knapp
Klar til å spare tid med billettsammenslåing?
Forbedre arbeidsflyten din med funksjonen sammenslåing av billetter i dag. Oppdag hvor enkelt det er å holde orden på helpdesk og kundeforespørsler. Prøv LiveAgent i dag med en gratis alt inkludert 30-dagers prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.
Optimize your support process with the powerful Merge Tickets feature!
Experience the benefits of consolidating related tickets and enhancing agent efficiency with LiveAgent.
Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!
Hold kundeservice i toppform med LiveAgent Slack-integrasjon! Få umiddelbare varsler om nye billetter, svar, og regelendringer direkte i Slack. Aldri gå glipp av en henvendelse mens du jobber med andre oppgaver. Start din gratis prøveperiode og opplev hvordan sømløs kommunikasjon kan effektivisere teamet ditt. Ingen kredittkort nødvendig!