En resultatrapport er en rapport om ytelsen til en organisasjon, gruppe eller individ. Resultatrapporter produseres rutinemessig for å identifisere forbedringsområder i en organisasjon eller virksomhet.
Hvorfor bør du lage rutinemessige resultatrapporter?
Resultatrapporter kan hjelpe deg med å finne de nøyaktige områdene i virksomheten din som trenger forbedring. Det er alltid flott å finne «etterfallere» og områder som kan optimaliseres fordi det gir en mulighet til å:
- Forbedre agentens ytelse
- Gi ekstra opplæring til de som trenger det
- Forbedre kundetilfredshet, opplevelse og salg
- Omfordele ressurser
- Forsterk støttekanaler
- Finn mer kostnadseffektive måter å løse problemer på
I tillegg til det kan resultatrapporter også vise frem områder av virksomheten din som blomstrer. Dette er viktig fordi:
- Du trenger ikke å overhale hele virksomheten/støttestrategien din
- Du vil kunne belønne overprestere
- Underpresterende vil kunne lære av overprestere
Hva gjør LiveAgent-ytelsesrapportfunksjonen?
Ytelsesrapporter viser ytelsen til støtteagentene dine. Hver ytelsesrapport inneholder det totale antallet åpnede chatter, løste billetter, samtaler og mer (se nedenfor). Resultatrapporter kan vises som grafer eller diagrammer og segmenteres etter dag, uke, måned, år eller til og med en egendefinert dato.
Oppdag hvem som er mest produktiv, hvem som foretrekker å svare på e-post fremfor livechatter, og hvem som leverer konsistente resultater over tid.
Visningsalternativer for resultatrapport
Du kan filtrere resultatrapportresultatene etter:
- Tid
- Avdeling
- Agent
- Tagger
Hver resultatrapport kan også endres for å vise ytterligere data, inkludert:
- Dato
- Svar
- Nye svar gjennomsnittlig tid
- Åpne svar gjennomsnittlig tid
- Telefonsamtaler
- Utgående telefonsamtaler
- Tapte anrop
- Telefonsamtale minutter
- Chattemeldinger
- Chat
- Tapte chatter
- Henting av chat gjennomsnittlig tid
- Chat gjennomsnittlig tid
- Ikke anmeldt
- Ikke anmeldt %
- Positive rangeringer
- Positiv rangering %
- Negative rangeringer
- Negativ rangering %
- Innkommende meldinger
- Innkommende samtaler
- Avsluttede samtaler
- Innkommende chatter
- Avsluttede chatter
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a free 14-day trial today!
Velge hvordan data presenteres i resultatrapporter
LiveAgent kan presentere alle de ovennevnte dataene i flere formater, inkludert områdediagrammer, linjediagrammer, søylediagrammer og sektordiagrammer. Dessuten kan alle data eksporteres til CSV-filer, noe som gjør det enklere å dele med andre.
Hvordan finne resultatrapporter i LiveAgent
Resultatrapporter er kun synlige for administratorer. Hvis du har administratorrollen, kan du finne resultatrapporter ved å klikke på Rapporter (sirkelikon) som er i menyen til venstre (høyre mellom Samtaler og Kunder) og velge resultatrapporter fra rapportlisten.
Vær oppmerksom på at alle agenter kan se sine personlige statistikker/ytelsesrapporter når de logger på LiveAgent.
Bruke ytelsesrapporter med API
Bruk LiveAgent REST API for å administrere anropsverdier i ytelsesrapporter.
Kunnskapsbase ressurser
For å lære mer om de forskjellige typene rapporter som er tilgjengelige i analysedashbordet vårt, kan du se artiklene våre i kunnskapsbasen:
Klar til å finne ut mer om virksomheten din?
Begynn å forbedre støtteytelsen, salget og kundetilfredsheten i dag med vår gratis 14-dagers prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “hva er ytelsesrapporter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “En ytelsesrapport eller reultatrapport er en rapport om ytelsen til en organisasjon, gruppe eller individ. Resultatrapporter produseres rutinemessig for å identifisere forbedringsområder i en organisasjon eller virksomhet.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor bør du lage rutinemessige resultatrapporter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Resultatrapporter kan hjelpe deg med å finne de nøyaktige områdene i virksomheten din som trenger forbedring.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva gjør LiveAgent ytelsesrapport funksjonen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ytelsesrapporter viser ytelsen til støtteagentene dine. Hver ytelsesrapport inneholder det totale antallet åpnede chatter, løste billetter, samtaler og mer (se nedenfor). Resultatrapporter kan vises som grafer eller diagrammer og segmenteres etter dag, uke, måned, år eller til og med en egendefinert dato.” } }] }Oppdag LiveAgents revisjonslogg – en kraftig funksjon som sporer aktiviteter gjort av støtteagenter, inkludert billettstatus, meldinger og innlogginger. Tilpass filtrene for å finne spesifikke data enkelt. Start din gratis 14-dagers prøveperiode i dag, ingen kredittkort kreves! Besøk siden for å lære mer.