Hva er en sanntidschat?
Direktechat er et verktøy for umiddelbar kommunikasjon med besøkende på nettsiden din. Chat i sanntid kan gi praktiske svar som kundene ønsker, samtidig som det gir betydelige fordeler for de ansatte og bunnlinjen i selskapet ditt. Direkte kundechat bygger kundens tillit under shopping og forbedrer den generelle kundeopplevelsen.
Visste du at: “63 % av kundene er mer sannsynlig å komme tilbake til en nettside som tilbyr live chat?”
Å legge til en menneskelig faktor på nettstedet ditt mens du chatter i sanntid med kundene dine, kan være en gamechanger.

Forretningsfordeler med Live Chat:
- Rimelig
- Sanntidsbekvemmelighet for besøkende
- Økt kundetilfredshet
- Konkurransefortrinn
- 23 % økning i konverteringer i gjennomsnitt
- Forbedret kundeopplevelse (CX)
- Færre utgifter til telefonsupport
- Brukervennlig
LiveAgents chat-funksjoner i sanntid:
Inviter Agent til Chat
Mens du har en aktiv chat-økt med en besøkende, kan du invitere kollegaen din til å hjelpe deg. For eksempel i tilfellet der du har et problem du ikke er sikker på hvordan du skal løse. Du kan invitere så mange agenter du trenger til chatten. Inviterte agenter kan sende chatmeldinger direkte eller skrive notater som bare er synlige for en annen agent.
Chat samtidig med flere kunder
Bytt enkelt mellom faner i kundeserviceprogramvaren og håndter kundespørsmål effektivt.
Mobil Live Chat
En annen flott funksjon med LiveAgents nettchat er at du enkelt kan tilby live chat-støtte mens du er på farten. LiveAgent har både Android og iOS live chat mobilapp. Vær alltid tilgjengelig for å chatte gjennom LiveAgents live chat-mobil og få en fordel i forhold til konkurrentene.
Notater i chat
Du kan enkelt legge til et notat i chatten din (notatet er kun synlig for deg og andre agenter).

Dra og slipp filer for å chatte
La kundene enkelt sende inn filer mens de chatter med dine supportrepresentanter. Gjør hele prosessen enklere og raskere.
Chat Tilbakemelding
Unngå å levere dårlig kundestøtte ved å la kundene dine vurdere svarene og responsene fra kundeservicemedarbeiderne dine. Belønn de beste medarbeiderne, og støtt dem som for øyeblikket ikke presterer like bra. Identifiser negative trender i kundestøtten din og handle deretter.

Automatiske Live Chat-invitasjoner
Engasjer besøkende på nettstedet ditt ved å invitere dem til å chatte i sanntid med agentene dine. Sett opp chat-invitasjoner for tilpassede URL-er på nettstedet ditt (f.eks. prissiden din).
Hvis du vil lære mer, kan du lese Proaktive chat-invitasjoner.
Enkel integrasjon
Det enkle systemet gjør det lett å lage tilpassede chatteknapper som er enkle å integrere på nettstedet ditt. Bare kopier og lim inn en liten HTML-kode.

Forhåndsdefinerte Live Chat-knapper
LiveAgent tilbyr forskjellige forhåndslagde og tilpassbare live chat-knapper. Har du ikke funnet den rette stilen for chat-knappen på nett? Ikke bekymre deg, du kan lage en egendefinert en ved å laste opp et bilde eller ved å skrive HTML-koden din.
Sjekk ut alle LiveAgents tilpassbare knapper – Galleri for live chat-knapper.

Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 30-day free trial right away!
Live Chat Design og Innstillingsalternativer:
Live chat vindu design
Du kan velge et forhåndsdefinert Chat-vindu fra 4 stilalternativer:
- Klassisk chat
- Kvadratisk chat
- Musho chat
- Boblechat

Definer størrelsen, posisjonen og fargen på chattevinduet ditt.

Mulige endringer i vindusdesign:
- Tittel
- Velkomstmelding
- Posisjon
- Aktiver popup-vindu
- Size
- Grensefarge
- Knappfarge
- Statusfarge
- Agentmelding farge
- Besøkermeldingsfarge

Videre kan du også definere din egendefinerte CSS-kode for å finjustere utseendet og følelsen til hvert kontaktvindu.
Chatinnstillinger og ruting
For å sikre rask og nøyaktig kommunikasjon, tildeler LiveAgent chatter til agenter som tidligere har hatt kommunikasjon med de chattende kundene.
Foruten tilfeldig tildeling, er det også 3 andre alternativer for avansert chat-ruting.

Tilfeldige oppdrag
Nye chatter vil bli tildelt tilfeldig til en av agentene som er tilgjengelige for chat. Denne strategien hjelper deg med å tildele like mange chatter til hver agent.
Gjennomsnittlig bruk
Nye chatter vil bli tildelt agenten med det laveste antallet pågående chatter for å opprettholde samme utnyttelse av alle tilgjengelige agenter. Denne strategien hjelper deg med å fordele et balansert antall samtidige chatter mellom alle tilgjengelige agenter.
Maks utnyttelse
Nye chatter vil bli tildelt til agenten med det høyeste antallet pågående chatter for å holde utnyttelsen hans på maks. Når agenten ikke har ledige chat-slots, vil en ny chat-forespørsel bli rutet til neste tilgjengelige agent. Denne strategien hjelper deg med å maksimere belastningen på chat-agenter og lar andre agenter jobbe med offline billetter.
Ring-til-alle
Nye Chat-forespørsler vil varsle alle agenter som er tilgjengelige for Chat til en av dem vil hente den.
Hvor mye koster det å implementere en live chat for nettstedet mitt?
LiveAgent tilbyr et par abonnementer å velge mellom. Hvis du er usikker på hvilket som passer for deg, her er en 30-dagers gratis prøveperiode.
Kostnadene for live chat kan variere basert på hvor mange agenter selskapet ditt har. LiveAgent er en omfattende løsning og inkluderer derfor mer enn bare en live chat. Finn ut mer om LiveAgents priser for live chat her.
Live Chat-kostnadene vises nedenfor:

Kunnskapsbase ressurser
Vil du implementere live chat-støtte for nettsiden din?
Her er steg-for-steg guide for å integrere en Live Chat-knapp på nettsiden din.
Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 30-day free trial right away!
Oppdag hvordan innebygd chattesporing i LiveAgent kan forbedre din virksomhet ved å spore konverteringer fra live chat og gi innsikt i kundeinteraksjoner. Aktiver enkelt pluginen for å analysere chatdata i Google Analytics. Prøv gratis i 14 dager og se hvordan dette kraftige verktøyet kan gi deg en konkurransefordel og bedre forståelse av markedet. Start din gratis prøveversjon nå!
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!
Live-chat for reise og overnattings industrier
Oppdag hvordan live-chat kan transformere reise- og overnattingsindustrien ved å forbedre kundetilfredshet og brukeropplevelse. Med funksjoner som universell innboks, tilpasningsbar chat-knapp, og proaktive chatinvitasjoner, tilbyr live-chat en kostnadseffektiv og brukervennlig løsning sammenlignet med tradisjonelle kundesupportkanaler. Perfekt for reisebyråer som ønsker å gi en uforglemmelig opplevelse. Lær mer og start din gratis prøveperiode i dag!