Merker skaper en morsom og engasjerende arbeidsplass. Med merker øker naturligvis produktiviteten på kontoret. Folk elsker å samle og holde på givende merker og prøve å riste av seg de negative så snart som mulig. Belønninger og merker er en del av Gamification-funksjonaliteten.
Helpdesk-ledere har en enkel og rask måte å se hvem som gir de beste resultatene, svarer flest kunder, selger flest produkter vs. hvem som slapper og er inaktive.
Eksempel
LiveAgent tildeler “Speedy Gonzales” -merket til en supportrepresentant som har kortest responstid.
Eksempler på merker
Forskjellig standardmerker (du kan tilpasse hvert merke):
Trafikkontroller – Du overfører de fleste tickets. (Evaluert hver dag og tildel agenten som overførte de flest tickets de siste 7 dagene.)
- Siesta – Pausetiden din er den lengste av alle. Du liker virkelig siestaen din (evaluert hver dag og tildel agenten som brukte mest tid på pause de siste 7 dagene.)
- Gjør opprør uten grunn – Du har flest negative merker. Vurder svarene dine på nytt. (Evaluert hver dag og tildel agenten som mottok flest irettesettelser de siste 7 dagene.)
- Inspektør – Du leser ticketene dine grundig. Gjennomsnittlig ticketvisningstid er den lengste av alle. (Evaluert hver dag og tildel agenten med lengst gjennomsnittlige lesetid per ticket dagen før)
- Speedy Gonzales – Din reaksjonsevne på innkommende chattehendvendelser er den raskeste blant alle. (Evaluert hver dag og tildel agenten med gjennomsnittlig kortest responstid på innkommende samtaler dagen før.)
- Belønnet – Du er den mest belønnede agenten. Kunder elsker deg. (Evaluert hver dag og tildel agenten som mottok flest belønninger de siste 7 dagene.)
- Kaffe – Du tar flest pauser. (Evaluert hver dag og tildel agenten som tok pause flest ganger de siste 7 dagene.)
- Roman – Du skrev det lengste svaret i går. (Evaluert hver dag og tildel agenten som skrev det lengste svaret dagen før.)
Tagger – Du har tagget de fleste tickets (Evaluert hver dag og tildel agenten som merket flest tickets de siste 7 dagene.)
- Quatrefoil – Dette Quatrefoil-merket vises veldig sjelden og vil gi deg flaks. Mens du har dette merket, vil kundene bare stille deg enkle spørsmål 🙂 (Evalueres tilfeldig og tildeles tilfeldig til en av dine online agenter.)
- Ekspress – Du åpner og lukker tickets med ekspresshastighet. Din gjennomsnittlige ticketvisningstid er kortest av alle. (Evaluer hver dag og tildel agenten med kortest gjennomsnittlig åpen ticket-tid, dagen før).
- Hardt arbeidene – Ta en pause. Du har brukt mest tid på nettet. (Evaluert hver dag og tildel agenten som var online mest de siste 7 dagene.)
- Pratsom – Du hadde den lengste chatten i går. (Evaluert hver dag og tildel agenten som hadde chatten med flest meldinger dagen før.)
- Ryddig – Du løser/sletter de fleste tickets. (Evaluert hver dag og tildel agenten som løste eller lukket de fleste tickets de siste 7 dagene.)
- Snakkesalig – Du hadde den lengste samtalen i går. (Evaluert hver dag og tildel agenten som hadde den lengste samtalen dagen før med en belønning .)
Lederlisten
Agenter kan se hverandres merker og konkurrere med hverandre.
Make customer service fun again!
Motivate your support agents with unique gamification levels that can be achieved over time. Try it for free today, no credit card required.