Hva er tidssporing?
Et tidssporings verktøy tar opp tiden du bruker på en oppgave eller prosjekt. Tidssporings verktøy blir brukt over alle industrier, men de er primært brukt av personer som blir betalt per time (som støtte agenter).
Hvorfor bør du spore arbeidstid?
Å spore arbeidstid er viktig fordi de gir deg et overblikk over både deg og ditt lags:
- Opptreden
- Total produktiviteten
- Effektiviteten
- Oppgavevolum
Med tidssporings verktøy, er det enkelt og bestemme om du eller ditt lag fokuserer på og løse det riktige problemet. Ofte, kan tidssporings verktøy vise frem oppgaver som tar opp masse tid og som kan bli gjort enklere eller automatisert.
For eksempel, vis du ser at dine støtte agenter bruker mye tid på å svare tid samme type spørsmålene, kan det hjelpe å lage forhåndssvaret svar maler eller hermetiske svar.
Dessuten, om du ser at noen agenter bruker alt for lang tid på enkle oppgaver, kan det være en indikasjon på at de er uproduktive og slapp for og få flere timer inn. Dette er selvsagt, unngåelig om du vet behandlingstiden til lage ditt.
Track agent work time with LiveAgent
Learn from time tracking insights starting today. Discover who needs more training, and who’s excelling. Try it today. No credit card required.
Hvordan kan du bruke tidssporings verktøyet i LiveAgent?
LiveAgent sitt innebygget tidssporings verktøy sporer tiden som dine støtte agenter bruker på å løse billetter fra kontaktskjema, e-post, sosiale media, kundeportal innleveringer, live-chater og samtaler.
Hvordan funker LiveAgent sitt tidssporings verktøy?
Når funksjonen er skrud på, sporer den automatisk hvor mye tid hver agent bruker på å løse individuelle billetter. Vennligst noter at systemet bare sporer tiden når agenter aktivt jobber med billetten. Dette betyr at billetten må bli:
- Åpnet av en agent
- Sett av en agent
- Bli jobbet med av en agent (agenten må skrive, trykke, eller i allefall røre deres mus)
Vis agenten er offline i mer en 30 sekunder, vill tidssporeren stoppe. Dessuten, vis agentene bytter til en annen billett eller en annen nettleser kategori stopper sporingen også.
Vis dine agenter ofte jobber i forskjellige kategorier, er det nok best å tvinge en manuell input fra dine agenter. Vis dette er tilfellet, kan du skru på en innstilling som vill tvinge dine agenter til å manuelt legge inn tiden de har brukt på å løse billetter.
Hvordan sette opp tidssporing i LiveAgent
- Logg på LiveAgent.
Trykk på Konfigurasjoner (tannhjul ikonet i den venstre menyfeltet).
Trykk på System.
Trykk på Plugg inn.
Finn Tidssporing plugg innen og trykk på aktiver knappen.
6. Systemet vill spørre deg om bekreftelse. Trykk på Ja.
7. Systemet vill spørre deg om en annen bekreftelse for å laste opp LiveAgent applikasjonen. Trykk Ja.
8. Når du ser at plugg innen er grønn (som vist under), har den blitt skrudd på riktig.
9.Trykk på konfigurasjon igjen.
10. Trykk på System.
11. Trykk på Tidssporing.
12. Vis du ønsker å tvinge dine agenter til å legge til deres arbeidstid for hver billett manuelt, (som vist under) trykk på avmerkningsboksen og trykk lagre.
Tidssporing og rapportering
Vis du ønsker og alltid se rapportene som systemet har sporet og det som dine agenter har lagt inn, kan du trykke på Rapporter (i det venstre menyfeltet) og velg Tidsrapporter.
Du kan filtrere dine rapporter til en spesifikk tidsrekkevidde, i henhold til agent, billett, kunder, selskap, rapportdata, faktura dato og oppføringstype (manuelt, automatisk). Du kan også eksportere alle tidsrapportene inn i en CSV fil for å gjøre det enklere å dele det med høyere ledelse.
Vis du eller dine agenter ikke har markert deres arbeidstid som fakturert ved hjelp av en manuell inngang, kan du gjøre det her ved å trykke på Rediger. Dette er spesielt brukbart vis du fakturerer dine kunder for støtte du gir.
Tidssporings fordeler
Forbedret produktivitet og effektivitet
tiddsporing er et godt verktøy for å forbedre agent produktivitet og effektivitet. Å samle inn data på denne måten vil hjelpe deg å lage handlingsinnsikt for å forbedre støtte prosessen via automasjon regler eller integrasjoner. Det kan også hjelpe deg med å identifisere agenter som trenger mer trening.
Å forbedre agentenes effektivitet og produktivitet er viktig fordi jo mer produktiv dine ansatte er, jo mer tid og penger sparer du. Ansattes produktivitet påvirker også kundenes tilfredshet og churn.
Vis dine agenter kan omsette billetter relativt raskt, vil dine kunde bli fornøyd med din tjeneste (siden ingen liker å vente på svar eller problemløsning).
Ansvarlighet for opptreden
Å holde dine ansatte ansvarlig er viktig, og tidssporings verktøy kan hjelpe deg med dette. Vis noen agenter bruker urimelig lang tid på å svare et enkelt spørsmål/billett da vet du at du trenger å intervjue dem om deres opptreden.
allternativt, vis du ser at noen av dine agenter svarer på billetter for fort, men har mange negative anmeldelser og tilbakemeldinger fra kunder, kan det være en indikator på at dem ikke fokuserer på å svare billettene nøye, og enkelt å greit bare vil få det “over stått”.
Derfor, kan tidssporings verktøy gi deg et innblikk på dine ansattes opptreden.
Fornøyde kunder er de beste kundene
Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.
En balansert arbeidsmengde for dine agenter
Sist men ikke minst, kan tidssporings verktøy hjelpe deg å lage en balansert arbeidsflyt for dine agenter. Siden alle agenter har forskjellig arbeidstempo, kan du studere deres opptreden rapporter over tid å justere antall innkommende samtaler/chater de vill prioritere for å motta.
Noen agenter blomstrer i hektiske miljø med en høy billett mengde mens andre blir stresset og detter sammen. Det er viktig å vite dine agenters arbeidsstil og tilpasse deg etter det.
Kunnskapsbase ressurser
Vis du ønsker å lære mer om tiddsporing og andre relaterte temaer, sjekk ut våres kunnskapsbase ressurser.
Lær mer om våres Clockify integrasjon (eksternt tidssporings verktøy)
Å integrere Clockify
Lær mer om Opptreden rapporter
Lær mer om agent rapporter
Lær mer om tilgjengelighets rapporter
Klar til å starte å spore agentenes arbeidstid?
Spor agentenes arbeidstid uten problem. Registrer deg for våres 14 dagers gratis prøveperiode og se akkurat hvor lett det er. Start dine gratis prøveperiode i dag. Ingen kreditt kort er nødvendig.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er tidssporing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Et tidssporings verktøy tar opp tiden du bruker på oppgaver eller prosjekter. Tidssporings verktøy brukes over alle industrier, men du brukes primært av folk som får betalt i timen (som en støtte agent). ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor bør du spore arbeidstid?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Å spore arbeidstid er viktig fordi det gir deg et overblikk over både deg og ditt lags opptreden, alt i alt produktivitet, effektivitet og oppgavevolum.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan du bruke tidssporing i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent sitt innebygget sporingsverktøy sporer tidene som dine støtte agenter bruker på å løse billetter fra kontaktskjema, e-post, sosiale media, kunnskapsbase innleveringer, live-chater og samtaler.” } }] }Oppdag hvordan innebygd chattesporing i LiveAgent kan forbedre din virksomhet ved å spore konverteringer fra live chat og gi innsikt i kundeinteraksjoner. Aktiver enkelt pluginen for å analysere chatdata i Google Analytics. Prøv gratis i 14 dager og se hvordan dette kraftige verktøyet kan gi deg en konkurransefordel og bedre forståelse av markedet. Start din gratis prøveversjon nå!
Oppdag hvordan LiveAgent's Facebook-integrasjon kan revolusjonere kundeservice med effektiviserte meldingshåndteringer, forbedret responstid, og økt produktivitet. Besvar Facebook-forespørsler direkte fra LiveAgent-panelet og oppretthold høy kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode nå og hold dine agenter fokuserte og organisert, alt mens du sparer tid og penger!
Oppdag LiveAgents revisjonslogg – en kraftig funksjon som sporer aktiviteter gjort av støtteagenter, inkludert billettstatus, meldinger og innlogginger. Tilpass filtrene for å finne spesifikke data enkelt. Start din gratis 14-dagers prøveperiode i dag, ingen kredittkort kreves! Besøk siden for å lære mer.