Alt du trenger å vite om LiveAgents GDPR-overholdelse
LiveAgent er forpliktet til personvern, sikkerhet, samsvar og åpenhet. Denne tilnærmingen inkluderer å støtte våre kunders overholdelse av EUs databeskyttelseskrav, inkludert de som er angitt i General Data Protection Regulation (GDPR), som ble håndhevet 25. mai 2018.
2016/679) er en forordning der Europaparlamentet, Rådet for Den europeiske union og EU-kommisjonen har til hensikt å styrke og forene databeskyttelsen for alle individer innenfor Den europeiske union (EU).
En måte som personopplysningene til en EU-borger kan samles inn på når du bruker LiveAgent, er når du bygger en database med kontakter, deres informasjon og forretningsforbindelser med dem (dvs. et CRM-system). Ikke alle kunder vil være “registrerte”, da registrerte kun er individer. Noen av kundene dine kan være bedrifter eller offentlige organisasjoner, som GDPR ikke gjelder for.
Ja, LiveAgent er fullstendig GDPR-kompatibel fra mai 2018.
Tofaktorautentisering
2-trinns bekreftelse gir mer sikkerhet til LiveAgent-kontoen din. Når du har aktivert 2-faktor-autentisering, må ethvert forsøk på å logge på kontoen din ledsages av koden du genererte i Google Authenticator-appen. 2-trinns bekreftelse kan bidra til å holde ukjente personer ute, selv om de har passordet ditt.
HTTPS-kryptering
Alle LiveAgent-vertskontoer kjører over en sikker tilkobling ved hjelp av HTTPS-protokollen. Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) er den sikre versjonen av HTTP, protokollen som data sendes over mellom nettleseren din og nettstedet du er koblet til. Det betyr at all kommunikasjon mellom nettleseren din og LiveAgent er kryptert, inkludert chat og e-postkommunikasjon.
Sikker lagring av legitimasjon
Vi følger siste beste praksis for å lagre og beskytte brukerpåloggingsinformasjon og passord i skyen.
IP & nettverksbegrensninger
LiveAgent Agent-panelet kan konfigureres til kun å tillate tilgang fra spesifikke IP-adresseområder.
API-sikkerhet
LiveAgent REST API er begrenset til akkrediterte brukere basert på brukernavn og passord eller brukernavn og API-tokens.
SPAM-filtrering
LiveAgent har et intelligent innebygd SPAM-filter som lærer og forbedrer filtreringsevnene kontinuerlig.
LiveAgent gir kundene muligheten til å slette tjenestedata som kan inneholde personlige data, som profiler, billetter, bilder og vedlegg, i aktive LiveAgent-kontoer. Innenfor LiveAgenten har administratorer og agenter (samlet beskrevet som “Brukere”) profiler med hierarkiske rettigheter, som beskrevet her.
Sletting av agentprofil
LiveAgent støtter for øyeblikket sletting av agentprofilinformasjon som beskrevet her. Administratorer og eiere kan slette profiler til alle brukere, inkludert agenter. De kan slette agenter i Konfigurasjon>Agenter>Slett agent. LiveAgent beholder kontoeierinformasjon for å fortsette å tilby tjenesten. Når en konto avsluttes, følger LiveAgent sin retningslinjer for sletting av data for gjenværende profilinformasjon.
Sletting av sluttbrukerprofil
LiveAgent støtter for øyeblikket sletting av Informasjon om sluttbrukerprofil som beskrevet her. Eier, administratorer og agenter kan slette sluttbrukerprofiler. Etter denne slettehandlingen fjernes sluttbrukerprofilen fra brukergrensesnittet og sluttbrukeridentiteten slettes fra systemet, sammen med OAuth-tokens, økter og lagrede søk.
Sletting av billetter
Billetter kan slettes ved å følge trinnene som er beskrevet her. Denne artikkelen tar også for seg hvordan du sletter billetter permanent.
Sletting av kundeportalprofil
Kunder kan slette profilene sine fra en kundeportal ved å følge trinnene beskrevet her (sletting av kundeportalprofil er den samme prosessen som sletting av sluttbrukerprofil).
Godkjenne samtykke for å gi live-støtte via Live Chat
Et av kravene i GDPR er din forpliktelse til å informere kundene dine om at du og/eller en tredjepartsprosessor vil samle inn personopplysningene deres. Når du yter kundeservice via live chat, foreslår vi at du legger inn en samtykkegodkjenning i forhåndschatten din skjema.
LiveAgent-applikasjonen lar deg slette alle sensitive data om kundene dine på deres forespørsel direkte i LiveAgent-applikasjonen ved å slette alle billetter og kontaktdata relatert til kunden din.
I tillegg har hver LiveAgent-kontoeier full kontroll over kontoen sin og kan be om å bli slettet når som helst via e-post til vår support@liveagent.com. Liveagent-skyen har også automatiske prosedyrer for å slette suspenderte kontoer for å sikre at vi ikke lagrer dataene dine permanent etter at du bestemmer deg for å slutte å bruke tjenestene våre.
Hvis prøvekontoen ikke oppgraderes til betalt plan innen 14 dager eller faktureringen av den allerede oppgraderte kontoen mislykkes i mer enn 7 dager, blir kontoen suspendert. Suspendert konto tillater ikke brukerpålogging eller tilgang til data verken av kontoeier eller hans kunder.
I tilfelle kontoeieren ikke ber om å oppheve suspenderingen av kontoen sin via e-post eller chat, avsluttes kontoen innen de neste 60 dagene (domenet slutter å være aktivt, vi fjerner kontokonfigurasjonen fra skyen, men vi oppbevarer data på lagring).
Avsluttede kontoer slettes automatisk fra skyen vår innen de neste 30 dagene. Fra dette tidspunktet har vi ingen aktive data i LiveAgent-skyen, vi lagrer i ytterligere 30 dager bare kald sikkerhetskopiering av databasen. Når sikkerhetskopieringen utløper, lagrer vi ingen data fra kontoen din lenger.
Kontakt oss på info@liveagent.com.
Oppdag de robuste sikkerhetsfunksjonene i LiveAgent for help desk, inkludert IP-forbud, to-trinns bekreftelse, HTTPS-kryptering og mer. Beskytt dine kundedata med vår GDPR-kompatible løsning og flere datasentre. Start din gratis prøveperiode i dag og håndter kundehenvendelser trygt fra ett grensesnitt!
Oppdag hvordan Quality Unit beskytter ditt personvern med våre detaljerte retningslinjer. Vi følger P3P-praksis for å sikre sikkerhet og konfidensialitet av dataene dine. Lær mer om datainnsamling, informasjonskapsler, og dine rettigheter til datafjerning. Beskytt informasjonen din med LiveAgent – klikk for å lese mer!
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.