GIPHY integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Hva er Giphy?
Giphy er en online database og en søkemotor med animerte GIF-er, lydløse looping-videoer som kan forbedre interaksjonen på nettet. Giphy er populært mest på sosiale medier, men også innen enkelte fagområder, som kundestøttekanaler eller Slack-kanaler.
Hvordan kan du bruke det?
GIF-er kan brukes i LiveAgent-billetter. Uttrykk deg selv med et stort utvalg av GIF-bilder laget for mange formål og anledninger. Fortell kundene hva du synes i live chat, del litt glede i en melding på sosiale medier, eller del en morsom historie med kollegene dine i Slack.
Tjenesten er gratis, så det er kun opp til deg hvor mye du bruker den. De fleste setter pris på en omgjengelig kundestøtteagent. Så gjør det morsomt, og ikke vær en surpuss som Roy her borte…
… vær som Beavis i stedet! Han ser ut som om han vet hva han gjør.
LiveAgent-billetter støtter Giphy, så bruk gjerne GIF-ene når og hvor som helst. Her er noen populære kanaler hvor du kan dra nytte av å bruke GIF-er.
E-poster trenger ikke å være bare blide tekstbiter når du kan bruke bilder, lenker, emoji og du gjettet riktig, GIF-er. Forbedre kundeinteraksjonen din og få kunden til å lukke innboksen med et smil om munnen etter en godt utført jobb.
Facebook er et flott sted å bruke GIF-er når du håndterer kundeproblemer. Noen av de beste selskapene bruker denne taktikken for å få kunder til å føle seg forstått, avslappet og glad.
Noen ganger ønsker ikke kunder å løse problemer, men dele sine tanker, ideer eller bare skrive noe morsomt. GIF-er ber om å bli brukt i disse scenariene, så fortsett og se responsen fra Facebook-følgerne dine.
Utenom kommunikasjonen din med kunder kan du bruke dem i Slack-kanalene dine med kollegene dine. Slack-brukere vet om støtten og populær bruk av GIF-er i arbeidsområdet deres, og LiveAgent-billetter støtter også denne funksjonen.
Fordeler
- GIF-søkemotor i billettsystemet ditt
- Lett å bruke
- Forbedrer kommunikasjonen med kundene
- Tilgjengelig i mange kanaler
Hvordan integrerer jeg Giphy med LiveAgent?
LiveAgent har en innebygd støtte for Giphy-pluginen tilgjengelig i konfigurasjonen. For å starte, åpne dashbordet og gå til Konfigurasjon > System > Programtillegg.
Finn Giphy-plugin-modulen i listen over plugins og klikk på aktiveringsbryteren. LiveAgent vil starte på nytt etter dette.
Deretter gå til Giphy for utviklere og klikk på Opprett en app. Velg deretter API, navngi appen din og beskriv den. Giphy vil generere en API-nøkkel for deg.
Kopier denne nøkkelen og gå tilbake til LiveAgent-plugin-delen. Finn Giphy og klikk på tannhjulikonet for å konfigurere plugin-en. Kopier API-nøkkelen inn i Giphy API-nøkkelfeltet og klikk på Lagre.
Du er ferdig og Giphy er nå klar. Gå til billettsystemet ditt og åpne en billett du vil svare på med et GIF-bilde. Klikk på de tre prikkene under billettnavnet og velg Giphy. Søkemotoren lar deg søke etter ulike GIF-er som passer for samtalen din.
Det er mange GIF-er der ute som kan brukes. Eller lag din egen på giphy.com som vi gjorde!
Hvordan integrere Giphy med LiveAgent via Zapier
Du kan også prøve å integrere Giphy med Zapier-tjenesten. Zapier kobler sammen to apper med flere tilgjengelige integreringsalternativer, slik at du kan velge hva integrasjonen skal gjøre. Hvis du ikke har en Zapier-konto, opprett en her. Fortsett deretter til Giphy + LiveAgent-integrasjonssiden.
Rull ned på siden og finn utløser- og handlingsvalg. Ta en titt gjennom alternativene og velg de som passer deg best. Når vi skriver denne artikkelen, har vi bare ett alternativ tilgjengelig, så vi kommer til å velge det. Klikk på den blå koble til-knappen for å fortsette integrasjonsprosessen.
Det første trinnet er enkelt, bare logg inn på LiveAgent-kontoen din og gi tilgang til Zapier for å håndtere kundedataene dine. Test utløseren for å fortsette.
Gjør det samme med Giphy og spesifiser nøkkelordet for GIF-søk når en ny kunde legges til. Test integrasjonen og slå på Zap.
Det er alt og du er nå ferdig.
Frequently Asked Questions
Hva er GIPHY-integrasjon i LiveAgent?
Hvis bedriftens mål er å skape originale, personlige kundesamtaler, er GIPHY-integrasjon en vei å gå. Send gifs når det passer og skap bedre kundeforhold fra LiveAgent.
Hvordan kan du integrere GIPHY i LiveAgenten din?
1. Logg på LiveAgent 2. Klikk på Konfigurasjoner - System - Plugins - GIPHY 3. Aktiver programtillegget 4. BRUK umiddelbart
Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!
Oppdag hvordan du kan integrere Twitter med LiveAgent for å forbedre kundeservicen din. Håndter alle tweets og meldinger i sanntid fra ett enkelt dashbord, og øk kundetilfredsheten med vår effektive billettsystemløsning. Besøk nå for å lære mer om fordelene ved å bruke Twitter som et kraftig verktøy for kundestøtte.