NetCrunch integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Du kan gjøre det mulig for NetCrunch å legge ut varsler som Saker direkte til LiveAgent-brukerstøtten din, men først må du sette opp en integrasjonsprofil for LiveAgent.
- Dette gjør du ved å klikke på Overvåking > integreringsprofiler øverst i NetCrunch-programmet.
- I redaktøren må du oppgi navnet på den nye integrasjonsprofilen, og du blir bedt om en API-nøkkel. Klikk på denne lenken for å finne ut hvor du finner API-tokenet ditt. Kopier nøkkelen til integreringsprofilen, og lagre den.
Hva er Netcrunch?
NetCrunch er et nettverksovervåkingssystem designet for IT-team av virksomheter som har nødvendige forbindelser med den digitale verden. Denne programvaren lar deg overvåke alle de viktigste operasjonene relatert til nettverket ditt for å hjelpe deg med å identifisere feil samt alternativer for ytelsesforbedring.
Hvordan kan du bruke det?
For at NetCrunch skal kunne bruke integreringen, er det nødvendig å opprette et varslingsskript eller redigere det allerede eksisterende skriptet. Følg trinnene nedenfor for å lære hvordan du oppretter et nytt varslingsskript.
- Klikk Overvåking > Varsle Eskaleringsskript
- I Varsle skript klikker du Legg til varselskript
- Klikk Legg til, og velg Handling som skal kjøres umiddelbart
- Klikk på Integrasjoner-fanen og velg LiveAgent-sak
- Et nytt vindu åpnes, og NetCrunch vil bruke litt tid på å laste inn avdelingene dine. Velg nå avdelingen sakene skal sendes til. Det kan være gunstig å opprette en egen avdeling for NetCrunch-saker for bedre oversikt. Skriv også inn en e-post som vil bli vist som bestiller av denne saken. Det kan være lurt å opprette en individuell konto for dette, sørg for at det er en aktiv besøkende e-post. Skriv også inn støtte-e-posten til brukerstøtten din, men sørg for at “Anmoderen” har tilgang til denne e-posten.
- Forsikre deg om at du bruker riktig profil og tester sending av saker til LiveAgent ved å klikke på Test. Et lite vindu med testprosedyren vises, og hvis alt er riktig konfigurert, vil testen avsluttes med meldingen “Vellykket utført”. Som et resultat skal testsaken nå vises i brukerstøtten din i den konfigurerte avdelingen.
Dette vil imidlertid ikke fungere med operasjonen “Løs sak”. Hvis du vil teste operasjonen Løs sak, må du opprette et varslingsskript med en “Åpne sak”-operasjon som Handling som skal kjøres umiddelbart, og operasjonen Lukk sak som Handling som skal kjøres ved varsellukking. Velg deretter en node og opprett et varsel (for eksempel Overvåking deaktivert) for å teste og tilordne varslingsskriptet til dette varselet. Trinnene nedenfor forklarer hvordan du oppretter et varsel om at nodeovervåking er deaktivert for én enkelt node.
- Høyreklikk noden der du vil opprette et varsel
- Velg Nodeinnstillinger, og klikk Varsler og Rapporter i vinduet for nodeinnstillinger
- Klikk Legg til Varsel, velg kategorien Grunnleggende og velg Nodeovervåking er deaktivert
- Høyreklikk det nye varselet, og velg Tilordne Forhåndsdefinert Varslingsskript > Ditt Skriptnavn
Hvis du nå utløser varselet (Deaktiver nodeovervåking), oppretter du en sak. Hvis dette varselet lukkes (Nodeovervåking aktivert), vil saken bli kommentert og løst. Etter at et slikt varslingsskript er knyttet til ulike varsler, vil NetCrunch sende meldinger til LiveAgent hver gang det gitte varselet genereres
Du kan også sende saker til forskjellige avdelinger. Det kan gjøres ved å opprette et nytt varslingsskript for hver avdeling uten å opprette en ny integreringsprofil hver gang. Bare sørg for å navngi skriptene tydelig for enklere å skille senere.
WebHooks- eller HTTP-forespørsel (toveisintegrasjon)
LiveAgent Helpdesk er en av våre toveisintegrasjoner – det betyr at du kan konfigurere en HTTP-forespørsel som sender informasjon tilbake til NetCrunch når saken er løst i LiveAgent, slik at varselet i NetCrunch også er stengt. Dette løser ikke problemet som forårsaket varselet, men det vil lukke varselet som genereres av NetCrunch (dvs. noden er fortsatt nede selv om varselet er lukket).
For å kunne motta en slik forespørsel fra LiveAgent, må du konfigurere NetCrunch API Key-tilgangen. For å gjøre det, gå til LiveAgent Integration Profile og klikk på “Åpne API Key Manager.” Kopier WebHook URL-adressen og erstatt [Web_access_address] med webtilgangsadressen din (dvs. https://123.456.789.0/ncinf/rest …).
Gå til LiveAgent, velg Konfigurasjon > Automatisering > Regler og opprett en ny regel. Gi regelen et beskrivende navn, og velg Bruk når «saksstatusen er endret». Nå definerer du betingelsene som ligner på dette:
IF sakavdelingen er (dvs.) NetCrunch Department OG ny status er Løst.
Velg nå handlingen “HTTP-forespørsel” og legg til URL-adressen med den erstattede Web_Access_Address i feltet for URL-adressen. Velg HTTP-metoden “POST” og legg til overskriften “Content-Type:application/json”. Skriv inn dette i HTTP-brødteksten som skal sendes som data til NetCrunch:
{
"ID": "{$conv_conversationid}",
"status": "{$conv_status}",
"subject": "{$conv_subject}",
"closedBy": "{$last_in_ticket_agent_lastname}, {$last_in_ticket_agent_firstname}"
}
Lagre denne automatiseringsregelen. Når NetCrunch nå oppretter en sak, og etter at LiveAgent Agent har løst den, lukkes varselet i NetCrunch. Vær oppmerksom på at problemet fremdeles kan eksistere, men varselet vil bli løst som svar på LiveAgent-handlingen.
Frequently Asked Questions
Hva er NetCrunch?
NetCruch er en plattform som lar deg overvåke IT-økosystemet ditt uten agenter. Selskapet har operert i mer enn 20 år og hjelper kundene med å administrere IT-systemkompleksitetene daglig.
Hva er fordelene ved å bruke NetCrunch?
- brukervennlig - fullt tilpassbar - fleksibel visualisering
Integrer LiveAgent live chat med Webflow for å skape et brukervennlig, kodeløst nettsted med responsive design. Gi besøkende rask kundeservice med LiveAgent's lynraske chat-widget, og øk salget med sanntidsskriving og proaktive chat-invitasjoner. Start din gratis prøveperiode og forbedre nettstedsopplevelsen i dag!
Leter du etter et HelpCrunch-alternativ?
Prøv LiveAgent som et HelpCrunch-alternativ! Få overlegen kundeservice med 175+ funksjoner og 40+ integrasjoner. Gratis prøveperiode!
Oppdag hvordan Postfix, en populær og gratis e-postoverføringsagent, kan forbedre din e-posthåndtering ved å integreres med LiveAgent. Med enkel integrasjon via IMAP/POP3, få en pålitelig løsning for å organisere kunde-e-poster, redusere spam og forbedre kundetilfredshet. Start din gratis LiveAgent-prøveperiode i dag og opplev effektiv e-postadministrasjon.