Slack integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Slack Personvernerklæring
Hva er Slack?
Slack er et gratis skybasert team samarbeidsverktøy som lar brukere utveksle tekstmeldinger og filer i sanntid. Den fungerer i utgangspunktet som en bedriftsbudbringer med tilleggsfunksjoner som gjør det mulig for brukere å søke etter meldinger, koble til tredjeparts-applikasjoner eller gjennomføre telefon- og videosamtaler.
Hvordan kan du dra nytte av å bruke Slack på jobben?
Å bruke Slack er veldig fordelaktig fordi:
- Den rydder e-postinnboksen din
- Det gir deg nesten umiddelbare svar fra kollegene dine
- Du kan se all din kollegas kontaktinformasjon på ett og samme sted
- Du kan lagre meldinger og filer for senere
- Du kan lage påminnelser om meldinger
- Du kan sende meldinger til deg selv (slik at du ikke glemmer ideer eller oppgaver)
Hvordan kan du dra nytte av å koble Slack med LiveAgent?
Ved å koble LiveAgent-kontoen din til Slack, vil du kunne motta automatiske varsler i en angitt Slack-kanal for:
- Eventuelle nye billetter mottatt i LiveAgent
- Eventuelle åpnede billetter (når du mottar svar fra en kunde)
- Alle lukkede billetter
- Opprette regler
Derfor, ved å koble Slack med LiveAgent, kan du motta varsler om nye billetter eller endrede billettstatuser selv når du ikke har LiveAgent-dashbordet åpent. Slack vil minne deg på den utpekte kanalen din, og du vil vite at det er på tide å svare på kundeservice spørsmål.
Slack integrasjon med LiveAgent
Slack med LiveAgent kan bli kraftige verktøy i dine hender. Chat med kollegene dine i sanntid, mens du håndterer agentsamtaler, videosamtaler eller andre former for kundeinteraksjoner fra LiveAgent-appen. Din Slack kan integreres direkte med LiveAgent via vår tilpassede plugin. Den er tilgjengelig i LiveAgent-kontoen din, så det er ikke nødvendig å laste ned noe ekstra.
Først av alt, skriv inn LiveAgent-kontoen din og gå til Konfigurasjon > System > Plugins. Finn Slack Integrasjon i listen over plugins og klikk på Aktiver.
Når du er ferdig, kan du se integrasjonen som aktiv. I Konfigurasjoner blar du opp til toppen til delen med tilgjengelige kommunikasjonskanaler. Klikk på Slack og klikk deretter på Legg til Slack-knappen.
Slack vil trenge tilgang til noen data. Hvis du godtar å gi tilgang til dataene, er du ferdig med integrerings-oppsettet.
Agentene dine kan også konfigurere tilpassede varsler. Klikk på forbokstaven for navnet ditt øverst til høyre i LiveAgent-appen og velg rediger profil. Gå deretter til varslings-seksjonen. Du kan se en egen seksjon for Slack-varsler. Velg en Slack-bruker og velg det du vil ha. Klikk deretter på Lagre.
Slik konfigurerer du tilpassede Slack-varsler i LiveAgent
Slack-appintegrasjonen lar deg også sette opp ny regelhandling – Send Slack-melding i LiveAgent. Du kan definere så mange Slack-varslingsregler du vil med ditt eget oppsett og betingelser. På den måten kan du justere Slack-integrasjonen slik at den fungerer slik du vil, og få varsler om spesifikke hendelser. Det er der kraften til Slack-varslingen vår ligger.
Følg denne veiledningen for å lage tilpassede Slack-varsler. Når du oppretter en regel i LiveAgent, kan du se et alternativ Send Slack-melding. Dette betyr at når betingelsene i regelen er oppfylt, vil Slack utløse en tilpasset varsel. Det kan sendes til Slack-arbeidsområdet eller til en spesifikk bruker innenfor det arbeidsområdet.
La oss se på et eksempel av en Slack varsling når en tag legges til en billett. Tagger kan ha ulike bruksområder og kan skreddersys. Du kan for eksempel lage en tag som “Haster” for billetter som bør løses som en prioritet fremfor andre.
Mens du er i LiveAgents konfigurasjon > Slack, klikker du på blyant ikonet ved siden av Billett er tilordnet agent. Et nytt redigeringsvindu vil da åpnes.
Her kan du opprette din egendefinerte varsling ved å følge veiledningen som er tilgjengelig i dette vinduet nedenfor. I dette eksemplet bruker vi regelutløseren billett-tagger endret, og den definerte utløseren vil være aktiv når taggen “Haster” legges til en billett i en spesifikk avdeling. Handlingen til regelen er å sende Slack-melding til en spesifikk bruker i Slack-appen.
Vi kan også sende billett-ID, opprettelses dato og navn på agenten som la til en tag.
Her er et eksempel på en slik melding og kodelinje. Lag ditt eget eksempel eller kopier det nedenfor i tilfelle du vil legge til et varsel for spesifikke tagger. Bare sørg for at du bruker riktig merkenavn. Klikk Lagre når du er ferdig.
Ticket *<{$agentConversationUrl}|{$conv_code}>* created on {$conv_datecreated} from {$initiator_firstname}{$initiator_lastname} under department {$conv_departmentName} was marked as *Urgent*
Når vi legger til “Haster”-taggen i en billett i LiveAgent, vil et varsel umiddelbart gi oss beskjed om det i Slack.
Hvordan integrere Slack med LiveAgent via Zapier
Hvis du vil koble Slack med LiveAgent via Zapier-integrasjon, kan du følge denne enkle prosessen. Zapier gjør det enkelt å sette opp spesifikke hendelser som fungerer mellom to programvarer. Disse kalles triggere og handlinger. Du kan sette opp en spesifikk utløser i en integrert programvare, som da vil forårsake en handling i den andre.
Prosessen er enkel, den kan gjøres i løpet av få minutter og det krever ingen erfaring med koding. Først må du logge på Zapier-kontoen din. Hvis du ikke har en Zapier-konto, kan du opprette en på denne lenken. Når du er ferdig, gå til LiveAgent og Slack-integrasjonssiden på Zapier.
Rull ned til du ser Koble LiveAgent + Slack ii Minutter-overskriften. Dette er en seksjon der du kan velge ønsket handling og en utløser.
Som nevnt før, med denne Zapier-integrasjonen kan du velge utløsere og handlinger som passer dine behov, så tenk på hva du vil at integrasjonen skal gjøre og ta et valg. Som et utstillingsvindu for denne guiden valgte vi Slack trigger Ny Omtale og LiveAgent action Opprett Samtale. Når du er ferdig, klikker du på den blå knappen Koble LiveAgent + Slack.
Den følgende delen krever at du konfigurerer din egendefinerte Slack-utløser. I vårt tilfelle må vi konfigurere et brukernavn, merkeord og utløsere for botmeldinger.
Vi lot feltet Brukernavn være tomt fordi vi ikke vil at triggeren vår skal være knyttet til en bestemt bruker, men heller alle brukerne i Slacken vår. Som et høydepunkts-ord valgte vi uttrykket “problem” og vi valgte Nei for bot-meldinger. Hver gang ordet “problem” vises i noen av våre Slack-kanaler eller Slack-meldinger, vil vi automatisk få en billett i vår LiveAgent.
Når du er ferdig, sørg for at du tester utløseren for å se om den fungerer som den skal. Denne testen kan hoppes over, men vi anbefaler den for å forhindre problemer senere i prosessen.
Når du er ferdig, er det bare å konfigurere LiveAgent-handlingen. I tilfelle du ønsker å spesifisere en handling, enda mer, sørg for at du også fyller ut ikke-obligatoriske felter. Ellers fyller du bare ut de obligatoriske feltene som e-postadresse og meldingsemne.
Når du er ferdig, gjør en siste test for å se om integrasjonen fungerer slik du vil. Hvis du får problemer, vil Zapier automatisk anbefale en praktisk feilsøkingsguide for deg.
Du er ferdig. Nå kan du teste ut din Zapier-integrering live. Vi har sendt en testmelding til vår Slack-app-chatkanal.
Det utløste handling i LiveAgent, og vi fikk en billett om et nytt problem i vår Slack-støttekanal.
.
Frequently Asked Questions
Hvordan kan du bruke Slack-integrasjon?
Enkelt sagt, lar integrasjonen deg bli varslet hver gang du får en ny billett eller når en kundehenvendelse blir lukket eller åpnet.
Hvordan kan du integrere Slack med LiveAgent?
Det første trinnet er å navigere til Konfigurasjoner fra LiveAgent-dashbordet. Etter det, søk etter Slack og klikk på Legg til Slack. Koble til og bruk umiddelbart.
Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!
Hold kundeservice i toppform med LiveAgent Slack-integrasjon! Få umiddelbare varsler om nye billetter, svar, og regelendringer direkte i Slack. Aldri gå glipp av en henvendelse mens du jobber med andre oppgaver. Start din gratis prøveperiode og opplev hvordan sømløs kommunikasjon kan effektivisere teamet ditt. Ingen kredittkort nødvendig!