Stripe integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Hva er Stripe?
Stripe er en online betalingsbehandlingsplattform og programvareløsning laget av ChargeDesk. Den brukes av tusenvis av selskaper hovedsakelig til å sende eller motta betalinger og administrere andre prosesser med sikkerhet i tankene.
Hvordan kan du bruke det?
Bruk Stripe til å administrere, kansellere, legge til eller opprette abonnementer, kunder, finne varer og mer. Du kan også bli varslet om endringer som er gjort i LiveAgent-dashbordet ditt, få informasjon om nye kuponger, fakturaartikler, nye gebyrer, betalingsforespørsler og mer. Kundetilfredshet, e-postadministrasjon og faktureringsadministrasjon kan fungere hånd i hånd.
Fordeler
- Ta vare på betalinger, betalingsforespørsler, fakturering og mer
- Administrer dine kunder og kundetilfredshet sømløst
- Bli varslet om nyheter og oppdateringer
Hvordan integrere Stripe med LiveAgent via Zapier
Det er enkelt å følge hendelser med ChargeDesks Stripe-integrasjon for LiveAgent fordi integrasjonsprosesser er gjort enkle. Zapier-integrasjon kan gjøre det enkelt for deg å koble sammen disse to appene, og du kan lage din egen tilpassede integrasjon for å få akkurat det du trenger. Og det er brukervennlig.
Først trenger du en Zapier-konto. Hvis du allerede har en, bare logg inn. Hvis du trenger å opprette en, kan du gjøre det på denne linken. Fortsett deretter til Stripe + LiveAgent-integrasjonssiden på Zapier.
Når du blar ned, kan du se en seksjon Koble til Stripe + LiveAgent på minutter med alternativene for å velge en utløser og velge en handling. Deretter oppretter du en prosess og du kan velge hvilken tilkobling du vil opprette og hva den skal gjøre. Du kan også lage flere av disse integrasjonene for spesifikke formål.
Som et utstillingsvindu valgte vi en Stripe-utløser kansellert abonnement og LiveAgent-handling Opprett samtale. Du kan velge ditt eget svar på handlinger eller velge denne som en av malene dine. Når du er ferdig, klikker du på den blå Koble til-knappen.
Dette neste trinnet av integrasjonen krever at du logger på Stripe-selskapskontoen din og bekrefter utløseren. Når du er ferdig, vil Zapier be deg om å teste ut avtrekkeren. Dette trinnet er ikke nødvendig, men vi anbefaler det på det sterkeste for å sikre at integreringen din fungerer som den skal.
Det neste trinnet er å konfigurere helpdesk-handlingen. Velg eller legg til bedriftskontoens e-postadresse og logg på Zapier. Fyll deretter ut de nødvendige feltene. Denne delen tilbyr også å fylle ut ikke-obligatoriske felt med tilleggsinformasjon, og du kan gjøre det i tilfelle du ønsker å spesifisere handlingen din ytterligere. Det kan være nyttig for e-postbehandlingen din. E-postadressen til billettskaperen kan ikke være den samme, men du kan velge en e-postadresse til en eksisterende agent i stedet.
Du kan også velge en adresse fra en annen e-postleverandør hvis du har fullført e-postintegrering, for eksempel Outlook, Googles Gmail eller annen firma-e-post. Mottakerens e-post kan ikke være den samme, så velg en firma-e-post eller en annen som vil fungere som e-postavsender. Fyll ut meldingens emne og tekst.
Når du er ferdig, må du gjøre den siste testen av begge verktøyene. Hvis du får en suksess, fungerer verktøyene dine perfekt og integrasjonen er fullført. I tilfelle du støter på problemer, vil Zapier tilby deg en praktisk feilsøkingsguide for å hjelpe deg. Det er vanligvis ikke nødvendig å kontakte kundestøtte, og eventuelle problemer kan løses ganske enkelt ved å omskrive informasjon i noen av feltene.
Nå er det på tide å teste integreringsarrangementet ditt live. Stripe har en mulighet til å opprette et testabonnement. Gå til kontoen din, klikk på abonnementer og velg Opprett et testabonnement. Legg inn en test-e-postadresse og fyll ut detaljene. Når du er ferdig med å opprette abonnementet ditt, er det siste trinnet å kansellere det.
Ditt nye abonnement vil være synlig i samme seksjon. For å utløse handlingen i LiveAgent og motta en billett, må du kansellere den. Du finner alternativet Avbryt abonnement på høyre side av testabonnementsvisningen.
Når du kansellerer, sjekk LiveAgenten din og se om du har mottatt en billett om det nye kansellerte abonnementet.
Hvis du fikk en melding, har du vellykket integrert Stripe og LiveAgent via Zapier. Bruk den til å forbedre kundeopplevelsen eller kundekommunikasjonen hvis du får et kansellert abonnement eller finner andre bruksområder for det. Gå tilbake til Zapier-siden i tilfelle du vil lage en annen tilpasset integrasjon mellom disse to appene.
Frequently Asked Questions
Hva er Stripe?
Stripe er en nettbasert betalingsbehandlingsplattform. Det gjør det mulig for din bedrift å utføre og motta kundebetalinger på en sikker måte.
Hvordan kobler du Stripe til LiveAgent?
Logg på Zapier-kontoen din og gå til Zapier - LiveAgent + Stripe. Velg Trigger/Action og klikk på Connect LiveAgent + Stripe.