Twitter integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Hva er Twitter?
Twitter er et nettsted for mikroblogging og sosiale medier som brukes av millioner av mennesker over hele verden. Brukere samhandler via korte meldinger kalt Tweets, hvor de kan dele tekst og ulike medier for å samhandle med følgerne sine. Twitter brukes også av selskaper og bedrifter for å markedsføre produktene deres, samhandle med kunder eller gi dem støtte.
Twitter kan være et utmerket verktøy for kundestøtte teamet ditt. Det kan øke kundetilfredsheten og agentene dine kan gi hjelp i sanntid, i stedet for bare å håndtere e-poster eller telefonsamtaler.
Hvordan kan du bruke det?
Bruk Twitter til å opprette en bedriftskonto og dele produktet eller tjenestene dine. Twitter kan også brukes som en kraftig kundeservicekanal med riktig programvare og kunnskap. Å koble Twitter til LiveAgent kan gi deg en annen måte å nå kundene dine og skape et navn for bedriften din.
Etter å ha integrert Twitter, vil teamets innboks overvåke meldinger og tweets fra kontoen din.
Nå kan du definere din egen liste over spørsmål – ved å overvåke tweets generert på Twitter. Her er et par eksempler på hvordan du søker etter spesifikke tweets og gjør dem om til billetter:
Eksempel | Finn tweets… |
---|---|
Twitter søk | som inneholder både “twitter” og “søk”. Dette er standardoperatøren |
“happy hour” | som inneholder den nøyaktige setningen “happy hour” |
elsk eller hat | som inneholder enten “elsk” eller “hat” (eller begge deler) |
øl -rot | som inneholder “øl”, men ikke “rot” |
#haiku | som inneholder hashtaggen “haiku” |
fra:twitterapi | sendt fra brukeren @twitterapi |
til:twitterapi | sendt til brukeren @twitterapi |
sted:opentable:2 | om stedet med OpenTable ID 2 |
sted:247f43d441defc03 | om stedet med Twitter ID 247f43d441defc03 |
@twitterapi | nevner @twitterapi |
superhelt siden:2011-05-09 | inneholder “superhelt” og sendt siden dato “2011-05-09” (år-måned-dag). |
twitterapi til:2011-05-09 | som inneholder “twitterapi” og sendt før datoen “2011-05-09”. |
film -skummel 🙂 | som inneholder “film”, men ikke “skummelt”, og med en positiv holdning. |
flukt 🙁 | inneholder “flukt” og med en negativ holdning. |
trafikk ? | som inneholder “trafikk” og stiller et spørsmål. |
morsom filter:linker | som inneholder “morsomt” og med en URL. |
nyhetskilde: tweet_knapp | som inneholder “nyheter” og legges inn via Tweet-knappen |
Fordeler
- Hold styr på tweets og meldinger i sanntid
- Alt håndteres via billettsystem
- En løsning fullpakket med funksjoner som håndterer dine sosiale medier
Hvordan integrere Twitter med LiveAgent
LiveAgent inkluderer en innebygd integrasjon for Twitter-kontoene dine. Bare gå til LiveAgent-kontoen din, åpne Konfigurasjon og finn Twitter i venstre panel eller på hovedskjermen.
Twitter må aktiveres først. Du kan gjøre det ved å klikke på den oransje knappen i seksjonen. LiveAgent vil starte på nytt etter dette.
Deretter går du til Twitter-kontoer. Det er delen rett under Twitter i venstre panel. Du kan legge til Twitter-kontoene dine her. Klikk på den oransje knappen Legg til Twitter-konto.
Et nytt vindu vil dukke opp. Logg på Twitter-kontoen din og gi LiveAgent tillatelse til å håndtere dataene dine og gi tilgang til brukerstøtte programvaren.
Twitter-kontoen din er koblet til, og du bør se den tilgjengelig i sekjsonen. Det siste trinnet er å klikke på blyantikonet på høyre side.
Du må merke av i Status-boksen for å fullføre integrasjonen. Dette vil tillate LiveAgent å håndtere tweetene dine og gjøre dem om til billetter i billettsystemet ditt.
Du er nå ferdig. Gå videre og sjekk billettinnboksen din. Du bør se dine tweets og svar fra følgerne dine der inne.
Nå trenger du ikke å bytte mellom apper og håndtere all kundekommunikasjon fra LiveAgent-innboksen. Legg gjerne til flere kontoer.
Hvordan integrere Twitter med LiveAgent via Zapier
Hvis du foretrekker det, kan du integrere Twitter med LiveAgent via Zapier. Zapier er en tjeneste som kan hjelpe deg med å integrere to apper. Integreringen er enkel og kan gjøres på noen få minutter.
Først av alt, trenger du en Zapier-konto. Du kan opprette en her. Når du er ferdig, gå til LiveAgent + Twitter-integrasjonssiden.
Rull ned på siden til du ser koble til Twitter + LiveAgent i den dedikerte delen. Det er her du kan velge utløsere og handling. En utløser i en programvare vil aktivere en handling i den andre. Så tenk på hva du vil at integreringen din skal gjøre, og velg en utløser og en handling.
Som et eksempel for denne guiden valgte vi Twitter-utløser Ny følger og en LiveAgent-handling Legg til ny kunde. Du kan bruke denne integrasjonen til å holde styr på bruker per måned data, få nye kontakter for samtaler i teamets innboks, salgs- eller markedsførings formål.
Klikk på den blå knappen for å fortsette.
Nå er det på tide å konfigurere utløseren. Logg på Twitter-kontoen din og gi Zapier nødvendige tillatelser til å håndtere dataene dine.
Pass på at du tester utløseren for å se om den fungerer. Zapier vil sjekke om du har noen følgere og brukere tilgjengelig på Twitter-kontoen din og samle inn dataene.
Etter en vellykket test av utløseren, fortsett for å konfigurere LiveAgent-handlingen.
Her må du fylle ut noen få skjemaer. I E-post-feltet velger du alternativet som vist på bildet nedenfor eller vurder andre alternativer som fungerer bedre for deg. I begge tilfeller trenger du ikke å fylle ut en e-postadresse i e-postfeltet.
Når du er ferdig, gjør en siste test av integrasjonen og se om den fungerer.
Det virker? Flott! Nå vil enhver ny Twitter-følger bli lagret som en kontakt i ditt LiveAgent-billettsystem.
Gå gjerne tilbake til Zapier-siden og lag flere integrasjoner for ulike formål.
Frequently Asked Questions
Hva er Twitter-integrasjon i LiveAgent?
Twitter-integrasjon oppretter en ny billett hver gang du blir nevnt i en tweet. Som et resultat kan du alltid kommunisere med kunder og holde deg oppdatert fra ett grensesnitt .
Hvordan integrerer du Twitter med LiveAgent?
1. Logg på LiveAgent-kontoen din 2. Klikk på Konfigurasjoner 3.Søk etterTwitter -> Twitter kontoer -> Legg til Twitter-konto 4. Koble til 5. Klikk på rediger og merk av for status