Zimbra integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Zimbra Personvernerklæring
Ha er Zimbra?
Zimbra er en løsning for personlig e-postkommunikasjon og samarbeid. Zimbra-programvaren består av både klient- og serverkomponenter, og tilbød på et tidspunkt en skrivebordsapplikasjon kalt Zimbra Desktop. I tillegg til Zimbras åpen kildekode-versjon, er det en kommersiell versjon (“Network Edition”) som har lukket kildekode tillegg, for eksempel et proprietært Messaging Application Programming Interface for synkronisering av avtaler og kontakter til Outlook.
Hvordan kan du bruke Zimbra?
Integrert skybasert e-post, kalender og samarbeidsløsning, Zimbra er bedriftsstandarden i offentlige og private skyer. Zimbra tilbyr en av de mest innovative meldingsopplevelsene som er tilgjengelige i dag, og kobler sluttbrukere til informasjon og aktivitet lagret i deres personlige skyer via et redesignet nettleserbasert grensesnitt.
Sliter du med å holde dine Zimbra-kunde-e-poster fokuserte og løst i tide? Det er på tide å integrere med LiveAgent og administrere kundekommunikasjonen med billettsystem.
Et billettsystem tjener først og fremst kundeserviceformål. Den gir kundeservicerepresentanter et brukervennlig grensesnitt for å svare på forespørsler. Kundehenvendelser, uansett hvor de kommer fra, blir billetter når de mottas av en kundeagent. Du kan få tilgang til disse billettene fra en universell innboks. Dette vil gjøre det mulig for dine kundeservicerepresentanter å levere rask og effektiv service.
LiveAgent-billettsystemet støttes også av effektivitets- og produktivitetsfunksjoner som hjelper deg med å sortere, organisere og svare raskere på kunde-e-postene dine. Du kan bruke funksjoner som avdelinger, koder, filtre eller agentkollisjonsdeteksjon blant annet for å skape en jevn arbeidsflyt.
Vår universelle innboks håndterer ikke bare e-poster, den kan også ta seg av live chatter, kundeportaler, anropssentre og hjelper deg med å administrere sosiale medier – Facebook, Twitter , Instagram. Den inkluderer også Viber. Hver kommunikasjonskanal er sikkerhetskopiert av sine egne funksjoner for å sikre at alt er jevnt og pålitelig.
Fordeler med å bruke Zimbra
- En av de beste e-postløsningene som finnes
- Sikkerhetskopiering av viktige e-poster
- Zimbra e-poster i et organisert billettsystem
- Ytterligere funksjoner og forbedrede kommunikasjonsmuligheter
Struggling with email support?
Switch to LiveAgent ticketing system and start providing amazing customer support today
Hvordan integrere Zimbra med LiveAgent
Det er ikke nødvendig å aktivere noen plugins eller bruke tredjepartsapplikasjoner for å fullføre prosessen. Alt du trenger å gjøre for å integrere Zimbra med LiveAgent er å gi noen data inn i LiveAgent-systemet.
- Hvis du ikke har Zimbra-e-posten din ennå, gå til nettsiden deres og start din gratis prøveperiode eller kjøp en betalt plan. Fyll ut et skjema og få din nye e-postkonto satt opp. Hvis du allerede har en Zimbra-konto, kan du hoppe over dette trinnet og fortsette med det neste.
- Gå nå til LiveAgent-kontoen din og åpne Innstillinger > E-post > E-postkontoer. Klikk på opprett-knappen og velg Annet.
- Nå kan du velge om du vil integrere via Forwarding eller IMAP/POP3. Vi viser deg begge integreringsalternativene, og starter med videresending først. Klikk på Videresending og fortsett til neste trinn.
- Når du velger Videresending, skriv inn e-postadressen din og konfigurer SPF-posten for Zimbra-domenet ditt. Hvis du ikke er sikker på hvordan du gjør det, ta en titt på denne veiledningen fra Zimbra-nettstedet. Dette må gjøres for å sikre at e-postene dine ikke blir gjenkjent som spam av LiveAgent. Når du er ferdig, velg en avdeling som er ansvarlig for e-post fra denne Zimbra-kontoen og klikk på Lagre.
Hvis du vil koble til Zimbra-e-posten din via IMAP/POP3, velg det alternativet. Oppgi e-postadresse, påloggingsinformasjon og passord. Velg hentetype (IMAP eller POP3), oppgi serverinfo og portinfo. Klikk deretter på Lagre.
Det er det, Zimbra-e-posten din er koblet til LiveAgent-billettsystemet og e-postene dine vil bli organisert for å hjelpe deg med å gi bedre kundestøtte.
Ønsker du å lære mer? Bla gjennom våre nyttige artikler på LiveAgent Academy for å lære om å tilby fantastisk kundestøtte via alle kanaler. Se guidevideoen vår eller ta en titt på funksjonssiden for å se hva annet LiveAgent kan håndtere.
Frequently Asked Questions
Hva er Zimbra?
Zimbra er en e-postbedriftsløsning. Zimbra er også en komplett samarbeidspakke som inkluderer ikke bare e-post, men også gruppekalendere.
Hvordan kan du bruke Zimbra?
Zimbra kan brukes til alle e-postrelaterte formål. Det spiller ingen rolle om du jobber med salg, kundestøtte eller andre områder, Zimbra kan håndtere e-postkommunikasjon og planlegge raskt.
Hva er fordelene me en Zimbra integrasjon?
Fordelene er: pålitelig og effektiv e-postløsning i LiveAgent helpdesk, sikkerhetskopierer viktige e-poster, billettsystemet fra LiveAgent gir ekstra kraft, massevis av billettfunksjoner.
Hvordan integrere Zimbra med LiveAgent?
Gå til LiveAgent > Innstillinger > E-post > E-postkontoer. Legg til en ny e-postkonto og velg Annet. Velg mellom videresending eller IMAP/POP3. Oppgi dataene dine og lagre.