Hva er en anropstagg?
Uansett størrelsen på telefonsenteret ditt, er det viktig å holde orden. Selv med færre kunder, kan agentene dine bli forvirret når det ikke er noen klar organisering av kundeproblemene de har å gjøre med.
Å merke samtalene dine er en av de mest fordelaktige forretningspraksisene. Ved å legge til etiketter eller anrops-tagger for både innkommende og utgående anrop, kan du holde deg oppdatert uansett arbeidsmengde. Å holde orden er nøkkelen til å drive et vellykket kundesenter.
Samtalemerking er en av de avanserte telefonsenterfunksjonene som hjelper deg å yte utmerket kundeservice uavhengig av hvilken type virksomhet du driver. Identifisering av sinte kundeanrop, sporing av telefonanropskonverteringer og forlatte anropspriser kan hjelpe deg med å justere forretningsmetodene dine for å forbedre konverteringsfrekvensen.
LiveAgent helpdesk-programvare gir mange fremragende kundesenterfunksjoner, inkludert merking av samtalene dine.
Hvorfor er det viktig å bruke anropskoder?
Enhver god leder eller bedriftseier vet at positiv kundeopplevelse er viktig for en vellykket bedrift.
Merking av telefonsamtalene dine kan redusere antallet forlatte anrop, ettersom det lar agenter navigere i telefoninteraksjonene mer effektivt. Det er mye lettere for dem å ta telefonen og løse kundeproblemer umiddelbart når de kan se hva problemet kan dreie seg om, kundedetaljer eller annen nødvendig informasjon fra starten.
Når kundeinteraksjonene er tydelig kategorisert, kan du enkelt analysere dem og identifisere eventuelle trender eller fellestrekk som kan oppstå. På denne måten kan du vurdere kvaliteten på potensielle salg som din markedsføringskampanjer produserer og overvåker produktiviteten til kundesenteret ditt.
Dessuten, å ha hvert kundeserviceproblem eller -klage merket og kategorisert gjør at du kan oppdage eventuelle salgs- eller supportutfordringer mye raskere. På denne måten kan du fremme kampanjene dine (e-postkampanjer , Google Ads osv.), tilpasse tilnærmingen din (f.eks. tilpasset hilsen) og øke salget.
Et annet viktig verktøy for å studere kundeinteraksjoner videre er samtaleopptak. Ikke glem at du også kan merke anropsopptakene dine, slik at du kan bruke dem til senere analyser, anmeldelser eller til og med opplæring av den nye kunden medlemmer av støtteteamet.
Eksempler på anropskoder
Noen av de vanligste taggene inkluderer:
- VIP customer
- technical support
- complaints
- order returns
- caller reference
- additional contact information
- department (sales, marketing departments, etc.)
I tillegg til listen over standardkoder, lar LiveAgent deg tilordne egendefinerte anropskoder til kontaktsenterinteraksjonene dine. Du kan til og med lage nye egendefinerte tagger som passer best for bedriften din.
I tillegg kan du legge til obligatorisk anropsmerking i forretningspraksisen din. Det betyr å få agentene dine til å tildele bestemte tagger til hver samtale etter at den er ferdig. Noen av disse obligatoriske kodene kan være navnet eller en ID til agenten som håndterer anropet, avdelingen, telefonnummeret osv.
LiveAgent has a built-in call center, so it’s easy to set up and use.
Get access to all of LiveAgent’s call center features, which include both basic and advanced call center functions.
Frequently Asked Questions
Hvordan legge til anropstagger?
Det avhenger av programvaren du bruker. I artikkelen ovenfor kan du finne en lenke som tar deg til detaljerte instruksjoner om hvordan du legger til både vanlige anropskoder, samt tilpassede tagger i LiveAgent. Med denne merkingsfunksjonen kan du kategorisere alt fra en enkel produktforespørsel til sinte anrop.
Etter å ha lært om anropstagg, kan du også utforske betydningen av telefon-tagg. Forstå hvorfor dette kan føre til forvirring og hvordan du kan unngå å havne i en situasjon med telefon-tagg.