Hva er en automatisk oppringer?
En automatisk oppringer (eller automatisk oppringer) er en programvare som automatisk ringer numre fra anropslister og dermed sparer utgående telefonsenteragenter fra å måtte ringe disse numrene manuelt. Automatiske oppringingssystemer kan brukes av en rekke virksomheter i ulike bransjer, inkludert e-handel, gjestfrihet, helsetjenester, utdanningsinstitusjoner, forsikrings- og finanstjenesteleverandører, eiendom, inkasso, politiske organisasjoner (når de kjører politiske kampanjer) og annet. Ved å bruke et automatisk oppringingssystem kan bedrifter nå og følge opp hundrevis eller til og med tusenvis av kunder, prospekter eller potensielle kunder i løpet av en kort tidsperiode.
Kundesenter-agenter har brukt oppringere i flere tiår i utgående kampanjer. Med manuelle oppringere ringer agenter et nummer enten ved å skrive det med et tastatur eller fra en forhåndslastet kontaktliste i CRM (Customer Relationship Management) og venter på at samtalen skal kobles til. Automatiske oppringere ble designet for å gjøre den utgående oppringingsprosessen enklere for agenter og øke agentproduktiviteten.
Oppringingssenterløsninger for automatisk oppringing gjør det mulig å øke oppringingshastigheten og taletiden for agenter ved å sile ut telefonsvarere og redusere ventetidene for agentene. Det resulterer i forbedret produktivitet og økt effektivitet i kundesenteret. Når den brukes som en automatisert salgsmaskin, kan automatiske oppringere forenkle generering av potensielle salg, maksimere oppsøkende og kalde ringeeffektivitet, og til slutt forbedre salgsteamets ytelse.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hva er automatisk oppringing?
I motsetning til manuelle oppringinger (manuelle oppringing) når callsenteragenter starter utgående samtaler ved manuelt å slå hvert nummer én etter én fra en kontaktliste, lar automatiske oppringingssystemer (automatisk oppringing) agenter automatisk ringe en liste med numre. Med automatisk oppringing kan agenter foreta hundrevis eller tusenvis av automatiske anrop samtidig for å nå ut til potensielle kunder eller kunder. Salgsteam kan effektivt bruke automatiske oppringninger når de kjører utgående markedsføringskampanjer.
Hvordan fungerer en automatisk oppringer?
Automatiske oppringere, som navnet antyder, ringer automatisk ut et sett med kontakter og eliminerer behovet for manuell oppringing. Når nummeret er slått, kan automatiske oppringingssystemer bestemme om anropet besvares av en telefonsvarer, tas opp av en faktisk person eller om linjen er opptatt. Når stemmedetektoren har gjenkjent hvem som har besvart anropet, vil den enten rute anropet til en tilgjengelig agent, gi en meny med alternativer til personen som svarer, spille av en forhåndsinnspilt melding eller legge igjen en talemelding.
Hvordan setter jeg opp automatisk oppringing?
For å konfigurere automatisk oppringing må du ha en datamaskin, en telefonlinje (vanlig eller VoIP), et talemodem og programvare for automatisk oppringing. For å ha programvaren for automatisk oppringing oppe og kjøre, må du laste opp kontaktdatabasen din, angi samtaleflyter og tildele agenter. Basert på typen automatisk oppringer du bruker (prediktiv oppringer, strømoppringer, forhåndsvisningsoppringer, progressiv oppringer), kan systemet konfigureres på hvordan det skal svare i ulike scenarier (for eksempel hvis det er et opptattsignal, hvis et menneske svarer eller en telefonsvarer tar opp osv.).
Er automatisk oppringing en del av LiveAgent?
Alle skybaserte telefonsenterløsninger gir mulighet for utgående anrop, ikke alle inkluderer funksjonalitet for automatisk oppringing . LiveAgents kontaktsenterløsning støtter for tiden klikk-for-å-ringe-oppringing, som er en av de mest populære teknologiene som brukes i dagens kundesenter sammen med automatisk oppringing. Den lar salgsagenter starte utgående anrop til kunder eller potensielle kunder med noen få klikk mens de surfer på nettsidene deres.
Etter å ha lært om den automatisk oppringer, kan du fordype deg i hvordan telefonoppringere fungerer og deres betydning i kundeservice. Denne informasjonen kan gi deg en bedre forståelse av hvordan du kan forbedre effektiviteten i ditt kundesenter. Hvis du er interessert i å forbedre kundeopplevelsen ytterligere, kan du utforske programvare for tilbakeringing. Denne programvaren gir kundene muligheten til å bli ringt tilbake, noe som kan øke kundetilfredsheten og effektiviteten i kundesenteret ditt. For en mer avansert tilnærming, kan du lære om progressiv oppringer og hvordan den kan forbedre agentens produktivitet og målkonvertering. Dette kan være spesielt nyttig hvis du ønsker å optimalisere ressursbruken i din organisasjon.
Oppdag fordelene med automatisert kundeservice med LiveAgent! Forbedre responstider, kundetilfredshet og øk omsetningen ved å automatisere repeterende oppgaver. Lær effektive teknikker og utforsk verktøy som hermetiserte meldinger, e-postmaler og organisering av kundekøer. Besøk siden for å maksimere din kundeserviceeffektivitet.