Hva er berøringspunkter?
Berøringspunkter er et tidspunkt hvor en kunde, før eller etter kjøpet, er i kontakt med din bedrift av ulike årsaker.
En periode før du kjøper produktet, mens en kunde søker og ser opp ulike produkter fra din bedrift, er kjent som et kontaktpunkt.
En periode etter å ha kjøpt produktet fra din bedrift, når en kunde ringer for reparasjon eller en produktrelatert forespørsel, er også kjent som et kontaktpunkt.
Bedrifter må annonsere produktene sine på en måte at produktene deres får så mange kontaktpunkter som mulig. Jo høyere antall kontaktpunkter et selskap har, jo bedre er det for dem.
Frequently Asked Questions
Hva er berøringspunkter?
Kontaktpunkter er tidspunktet når en kunde kontakter din bedrift før eller etter kjøp av et gitt produkt eller en gitt tjeneste av ulike årsaker, f.eks. for å lære mer om et spesifikt produkt eller for å sende inn en klage.
Hva er de mest typiske kontaktpunktene?
De mest typiske kontaktpunktene er kommunikasjon med kundeservice via ulike kanaler, kommentere på sosiale medier, legge igjen vurderinger og anmeldelser på nettet.
Er det mulig å vurdere alle berøringspunkter i LiveAgent?
I LiveAgent kan du evaluere alle kontaktpunkter som er relatert til kommunikasjonskanaler, takket være hvilke kunder og potensielle kunder kan kontakte merkevaren din.
Etter å ha lært om "berøringspunkter", kan det være nyttig å utforske hvordan disse passer inn i et større system som et kontaktsenter som en tjeneste. Denne artikkelen forklarer hva et kontaktsenter som en tjeneste er, og hvordan det kan forbedre kundeservicen din. Utforsk også forskjellen mellom et kontaktsenter og et kundesenter for å forstå de ulike måtene kundekommunikasjon kan håndteres på. Dette kan gi deg en dypere forståelse av hvordan du kan optimalisere kundeopplevelsen.