Hva er en billett-ID?
En billett-ID er et referansenummer som består av en sekvens av store bokstaver og tall. Hver ID består av 11 tegn og ser ut som følgende format XXX-XXXXX-XXX.
Hver gang en billett-ID brukes i LiveAgent, f.eks. i et notat eller i en intern chat, blir det automatisk hyperlenket for din bekvemmelighet. Hvis billett-ID A er nevnt i notatet til billett B, blir det også automatisk nevnt i billett A.
Hvordan kan du bruke en billett-ID?
En av de viktigste fordelene ved å bruke et billettverktøy er den unike billett-IDen som er tildelt hver kundeinteraksjon. Denne billett-ID-en fungerer som et referansepunkt for kundestøtterepresentanter, slik at de enkelt kan overvåke, administrere og finne spesifikke billetter uten å måtte søke gjennom helpdesk-systemet. Med billett-IDen kan støtteagenter effektivt organisere og prioritere alle innkommende billetter, og sikre at alle kundehenvendelser blir håndtert. Disse ID-ene er ekstremt nyttige fordi de eliminerer forvirring og sparer massevis av tid for agenter. Du kan også sette opp automatiseringsregler for å kategorisere og prioritere billetter automatisk, slik at du sparer tid og forbedrer effektiviteten.
Hva er en billett?
En billett er en tjenesteforespørsel fra en sluttbruker. Tjenesteforespørsler kan komme fra en rekke kommunikasjonskanaler. Slik som e-post, live chat, sosiale medier eller til og med via telefonen. Hver gang en ny kundekommunikasjon kommer inn, konverterer billettprogramvaren automatisk interaksjonen til en støttebillett med en ID.
Støtte billettfunksjoner:
Billett ID
Identifiser umiddelbart kundens henvendelse med en billett-ID. Bare legg til informasjon eller kommuniser billettstatusen til en kunde.
Billettfaser
Aldri miste oversikten over kundehenvendelser med billettfasefunksjonen. Billettfasene kan vises som; Åpen, ny, lukket osv.
Automatisert billettdistribusjon
For å ha effektiv kundeservice, må du rettmessig dele opp antall billetter, samtaler, chatter hver kunderepresentant får per skift. Som et resultat kan du forhindre agentutbrenthet og øke den generelle effektiviteten. Automatisert billettdistribusjon lar deg nettopp det. Du kan definere beløpet samt en pause som agenten skal ta i løpet av dagen.
Support Ticket Eierskap – Ansvar
Å ha sentralisert billettprogramvare for kundeserviceagentene dine er et nyttig system av mange grunner. Ikke bare kan du se agentytelsesrapporter, men du kan også se hvilken agent som har håndtert hvilken billett. Dette hindrer flere agenter i å jobbe med samme kundeproblem. Dessuten kan du enkelt oppdage hvem som var ansvarlig for et spesifikt kundeproblem. Hvis du trenger å overføre kunden til en annen avdeling, kan du enkelt overføre eierskapet til billettene. Som et resultat vil du aldri høre: “Jeg visste ikke at det var mitt ansvar.”
Hvis du vil vite mer, kan du lese LiveAgent -Billettsalg.
Hva er billettprogramvaren?
Billettprogramvare er et program som brukes av støtteteam for å strømlinjeforme og administrere kundekommunikasjon. LiveAgent er en billettprogramvare som gir klarhet og effektivitet til kundestøtte. Den inneholder all kundekommunikasjon som billetter i én innboks.
For eksempel; E-post, samtaler, innlegg på sosiale medier, Live Chat og mer. Å ha alle kundehenvendelser i én universell innboks gjør det enkelt å finne alle kundeinteraksjoner og data.
Andre flotte funksjoner:
- Tidsregler
- Flere billettfaner
- Hermetiske meldinger
- Delebilletter
- Kontaktskjemaer
- Søk & Erstatt
- E-postmaler
- Interne billetter
- Notater
- Hybrid billettstrøm
For å lære mer, les LiveAgent – Ticketing-programvare.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Hva er en billett ID?
Billettidentifikatoren er et referansenummer som består av en sekvens av tall og store bokstaver. Den består av 11 tegn og har formatet: XXX-XXXXX-XXX.
Hva er en billett ID brukt til?
Billett-ID-en gjør det enkelt å finne spesifikke billetter uten å søke i støttesystemet. Dette lar deg raskt legge til eller informere om kundeproblemstatusen. De lar deg eliminere misforståelser og spare tid.
Brukes billett ID-er i LiveAgent?
Billett-IDer brukes i LiveAgent. Hver billett har sin egen individuelle ID. Dette lar deg enkelt finne bestemte billetter.
Etter å ha lært om billett-ID, kan det være nyttig å utforske help desk notater. Dette gir innsikt i hvordan notater kan forbedre kommunikasjonen og organiseringen av kundeinteraksjoner. For en bredere forståelse av terminologien som brukes i kundesupport, kan du ta en titt på vår ordliste. Her finner du forklaringer på mange begreper som kan hjelpe deg med å forbedre kundeservice.