Hva er en billettlivssyklus?
En billett kan gå gjennom ulike faser gjennom hele livssyklusen. Vanligvis når en billett først kommer inn, er statusen Ny. Når en agent svarer på billetten, endres statusen til Besvart. Hvis en kunde svarer tilbake på samme billett, endres statusen til Åpen. Etter det kan en agent enten svare på billetten på nytt (og samme prosess fortsetter) eller ganske enkelt løse billetten og statusen vil bli endret til Løst.
Eventuelt gjennom hele billettens livssyklus, kan billetten utsettes til senere, merkes som søppelpost eller slettes.
Alle handlinger knyttet til billett er merket med et tidsstempel i billettråden.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du en billettlivssyklus?
Billettens livssyklus er alle fasene som hver billett som går til kundeservice går gjennom. Når billetten vises for første gang, får den statusen "Ny", og følgende livssyklusstadier er "Åpen", "Besvart", "Løst" og "Utsatt".
Hvorfor bør du analysere billettenes livssyklus?
Analysen av billettens livssyklus gjør det mulig å fastslå hvilken type billetter som dukker opp oftest, om de er vanskelige å løse eller gir mulighet for rask respons.
Kan du sjekke en billettlivssyklus i LiveAgent?
I LiveAgent kan du sjekke livssyklusen til billetter. Alle handlinger knyttet til en spesifikk billett er merket med et tidsstempel ved siden av hver billett.
Etter å ha lært om billettlivssyklusen, kan du utforske flere spennende emner som kan forbedre din kundeservice. Les om mobil helpdesk-apper for å oppdage hvordan du kan administrere kundesupport på farten. Eller sjekk ut suksesshistorien til AquaSprouts for å se hvordan LiveAgent har hjulpet andre virksomheter med å forbedre sin kundeservice. Hvis du er interessert i å bytte system, kan historien om EONs overgang fra Avaya til LiveAgent gi nyttige innsikter. For organisasjoner innen utdanning og NGO-sektoren, kan du vurdere å lese om live-chat for utdanning og ikke-statlige organisasjoner for å forstå fordelene ved å integrere live-chat i din kundestøttestrategi. Vil du vite mer om helpdesk-funksjoner? Da kan du sjekke ut helpdesk-portalen for en grundig forklaring på hvordan den kan brukes til fordel for din virksomhet.