Hva er tilbakeringing fra kundeservice?
Tilbakeringing av kundeservice er en programvarefunksjon for IVR (interaktiv talerespons). I hovedsak er det en automatisk tilbakeringing som utføres av kundesenterprogramvaren.
Hvorfor ber kunder om å bli ringt tilbake?
Kunder ber om tilbakeringing av tre hovedårsaker:
- De vil ikke være på vent
- Linjen er opptatt / ventekøen er for lang
- Det er ingen tilgjengelige agenter som kan svare på samtalen (for eksempel utenom åpningstidene)
Hvordan utføres en automatisk tilbakeringing?
Vanligvis avsluttes samtalen umiddelbart når en kunde ber om å bli ringt tilbake, men systemet lagrer innringerens telefonnummer og plassering i samtalekøen. Når telefonnummeret når helt frem i køen, ringer systemet automatisk det lagrede telefonnummeret og kobler samtalen med en kundeservicearbeider.
Hvorfor er tilbakeringing en nyttig funksjon?
Tilbakeringing er nyttig fordi det kan:
- Øk kundetilfredsheten
- Reduser kundenes innsats
- Reduser antallet avbrutte anrop
- Forkort samtalekøer
- Få flere salgsmuligheter
- Øk agentproduktiviteten
- Gi mer innsikt om ditt kundesenter
Hvordan kan du implementere funksjonen i LiveAgent?
For å begynne å bruke IVR -tilbakeringingsfunksjonen, må du koble et VoIP -telefonnummer til LiveAgent -kontoen din. Når den er koblet til, må du lage et IVR -skript og laste opp IVR-meldinger. For å se en komplett guide for å sette opp IVR-meldinger, sjekk ut denne artikkelen.
Deretter må du legge til tilbakeringingsskriptet til IVR -skriptet ditt ved å følge denne veiledningen. Når du er ferdig, klikker du på lagre og tester funksjonen ved å ringe telefonnummeret som er integrert med LiveAgent -kontoen din.
Lytt til instruksene i IVR -menyen, og trykk på det forespurte nummeret (for eksempel “Trykk 4 for å be om tilbakeringing). Samtalen din avsluttes umiddelbart og deretter begynner det å ringe inne på LiveAgent- dashbordet til en agent som tar imot samtalen. Når samtalen blir tatt, ringer LiveAgent automatisk tilbake nummeret og oppretter automatisk tilbakeringing.
Etter å ha lært om tilbakeringing fra kundeservice, kan det være nyttig å forstå hvordan automatisk tilbakeringing fungerer. Denne funksjonen kan øke kundetilfredsheten ved å redusere ventetiden. Du kan også utforske hvordan du implementerer funksjonen i LiveAgent og dermed forbedre din kundeservice. Implementering av tilbakeringing kan bidra til å redusere antall forlatte samtaler og øke agentproduktiviteten.