Hva er chatstøtte?
Be om hjelp med dine henvendelser ved å chatte online med kundestøtteteamet. Agenter vil enkelt og i sanntid svare på dine forespørsler. Online chat-støtte er en rask måte å løse dine behov på.
Frequently Asked Questions
Hva er chatstøtte?
Chatstøtte er en form for synkrone meldinger. Agent og klient skal være tilstede samtidig. Vanligvis er denne kommunikasjonskanalen tilgjengelig på nettsider i form av en popup-dialog. Takket være dette kan agenten raskt gi informasjon om et plagsomt kundespørsmål.
Kan du gi chatstøtte ved å bruke LiveAgent?
Selvfølgelig gir LiveAgent muligheten til å bruke chat som et kommunikasjonsverktøy med kunder. Det er for tiden en av de mest populære kommunikasjonskanalene mellom kunden og merkevaren.
Hva er de grunnleggende reglene for chat-støtte?
Det er noen få regler du bør huske på som de grunnleggende chatreglene. Den første er å opprettholde korrekt grammatikk og stavemåte. Feil gjør kundeserviceteamet mindre kompetent i kundens øyne. En annen regel er raskest mulig respons, så det er viktig at agenter skriver raskt når de har en samtale. En annen viktig regel er å ikke bruke akronymer og forkortelser. Bruken av slike skjemaer er ikke profesjonell. Det er likt med å skrive korte "ja" og "nei"-svar. Prøv alltid å bruke hele setninger. Ferdige svar støtter arbeidet til kundeserviceteamet, men ikke send dem ut tankeløst. Agenter bør alltid tilpasse svaret. Det er hyggelig når vi tiltaler kunden med navn. Kunden føler da at serviceteamet henvender seg til ham og ikke er en av mange.
Etter å ha fått en forståelse av hva "chatstøtte" innebærer, kan det være nyttig å utforske hvordan mobil helpdesk-apper kan forbedre kundeservice. Disse appene gir deg fleksibiliteten til å håndtere kundehenvendelser mens du er på farten, enten du bruker Android eller iOS.
For en dypere innsikt i hvordan du kan optimalisere din kundestøtte, er det verdt å lære mer om helpdesk-støtte. Her finner du svar på ofte stilte spørsmål og metoder for å forbedre din kundeservice.
Hvis du er interessert i å tilpasse utseendet på din live chat, bør du sjekke ut chatteknapp galleriet. Dette galleriet tilbyr en rekke forhåndsdefinerte stiler og posisjoner for å sikre at chat-knappen passer perfekt til ditt nettsted.
Til slutt, for å forstå hvordan du kan bruke sosiale medier til å støtte dine kunder, kan du lese om sosial støtte. Dette dekker hva sosial støtte innebærer og gir deg tips for å forbedre samspillet med kundene dine.