Ethvert forsøk på å anmode om forretninger fra et potensielt prospekt via telefon regnes som cold calling. I de fleste tilfeller er potensielle kunder ikke klar over at selskapet ringer dem.
Enten du nettopp har startet en bedrift eller allerede har en veletablert organisasjon, tar jakten på nye potensielle kunder ingen ende. For startups betyr å finne så mange kvalitetsforbindelser som mulig å bli relevant og konkurransedyktig.
Budsjettet er det største problemet for de fleste nye bedrifter. Mangelen på riktige midler forhindrer mange nye virksomheter i å benytte seg av alle tilgjengelige former for markedsføring, noe som resulterer i dårlig salg på grunn av utmatting av de fleste potensielle potensielle kunder.
Det er her cold calling kommer inn som en ny kilde til nye potensielle kunder. Med det i tankene, la oss snakke om hva cold calling er, dets lovlighet, de beste måtene å ringe kaldt på og mer.
Hva er cold calling?
Cold calling er en tradisjonell form for markedsføring. Det refererer til en forretningsteknikk der en selger eller markedsfører bruker en telefon til å ringe i et forsøk på å overtale potensielle prospekter som ikke har noen tidligere kunnskap om virksomheten deres til å kjøpe produktene eller tjenestene deres.
En fersk bedriftseier kan stole på cold calling for å oppdage en god mulighet for å vokse en bedrift. Cold calling kan brukes til å generere flere leads og drive forretningsutvikling dersom visse krav oppfylles.
Hva er loven om cold calling?
Cold calling er lovlig så lenge du følger visse regler og forskrifter. Imidlertid forekommer ulovlig cold calling i følgende situasjoner:
- Når en selger ignorerer å fortelle potensielle potensielle kunder navnet deres, firmaets navn, telefonnummer eller adresse;
- Hvis en selger ignorerer et prospekts forespørsel om å forlate og ikke returnere;
- Hvis en selger bruker cold calling for å tilby tjenester eller produkter som er priset høyere enn gjennomsnittsprisen fastsatt av britisk lov uten skriftlig avtale, gir det deg to uker (14 dager) til å kansellere avtalen.
Unnlatelse av å overholde disse forskriftene kan føre til en straffbar handling.
Hvordan ringer du kalde samtaler?
Cold calling krever detaljerte forberedelser for å gjøre det vellykket. Først utfører du forskning på potensielle prospekter for å spore opp nøkkelinformasjon om dem. Dette vil bidra til å fange oppmerksomheten deres og levere verdi. Enda viktigere, vil du kunne lage en liste over potensielle kunder som kan være interessert i det du selger.
Begynn med å sjekke sosiale medier, CRM, firmanettsteder og LinkedIn. Lag en oversikt over hva du vil si for å utvikle et kaldt kalleskript. Sørg for at dine kalde samtaler starter med en fengende åpningssetning. Ikke start med et salgsargument, men prøv heller å forstå potensielle kunders behov og skreddersy tilbudet til dem. Til slutt, lær å håndtere avvisning og overvinne motvilje mot samtaler.
Hva sier du i en kald samtale?
Siden selgerne dine har begrenset tid til å gjøre et poeng med salgssamtaler, bør de sørge for å bruke den tiden til å opprette et forretningsforhold med potensielle potensielle kunder.
Start din kalde samtale med en skikkelig introduksjon for å få prospektet med på salgsprosessen. Si noen ord om selskapet og årsaken til at du ringer.
Du kan følge denne oversikten for enkelt å overvinne innvendinger:
Forhold – vis din forståelse og verdsettelse;
Bridge – tilby omfattende informasjon om tilbudet ditt om å engasjere seg med prospektet og etablere et forhold;
Segling av avtalen – still spørsmålet ditt og gi dem et tilbud for å få deres forpliktelse.
Hvor lang tid bør en kald samtale ta?
I følge noen av de mest vellykkede kampanjene for kalde anrop bør en kald samtale ta 7,5 minutter i gjennomsnitt.
Enkelt sagt, en ideell og gjennomsnittlig kald samtaletid bør være akkurat nok til at selgerne dine kan levere salgsargumentet og få prospektet om bord.
Gjennomsnittlig kaldt samtaletid er rundt 7,5 minutter. Men jo lenger samtalen går, jo flere sjanser for suksess.
Hvor lang tid tar det å foreta 100 kalde anrop?
Å foreta 100 kalde anrop kan ta deg mellom 1-5 timer, men dette avhenger i stor grad av oppringingssystemet du bruker. Hvis du ønsker å forbedre innsatsen for kalde ringer, trenger du en skikkelig salgsstrategi.
Start med å velge riktig oppringingssystem for dine behov og tenk på antall potensielle kunder du trenger å nå daglig for å nå målet ditt. Tiden det tar å foreta 100 kalde anrop avhenger av hvor mange numre systemet ditt kan ringe samtidig, samt antallet potensielle kunder du faktisk når.
Hva er de beste tidene å ringe?
Når det gjelder den beste tiden på døgnet for å ringe ringe, finnes det ikke noe svar som passer alle. Det er imidlertid spesifikke trender som indikerer at den beste tiden å ringe potensielle prospekter er mellom kl. 09.00 og 16.00.
I følge data samlet inn fra over 11 millioner kalde samtaler, er den beste responstiden i USA klokken 10 om morgenen og klokken 2 om ettermiddagen.
Etter timer, helger, tidlig om morgenen og helligdager er definitivt ansett som et dårlig tidspunkt å ringe. Så juster ringeplanen din for å nå så mange potensielle kunder som mulig.
Hvor vellykket er cold calling i salg?
Mens cold calling kan føre til et faktisk salg, avhenger suksessraten i stor grad av typen virksomhet du driver og prospektet du prøver å nå.
Det er noen estimater som indikerer at cold calling har en suksessrate på 2 %. Cold calling kan imidlertid forbedre konverteringsfrekvensen med 20 %, øke avslutningsfrekvensen med så mye som 50 % og hjelpe til med å forbedre dårlige salg.
Hvordan automatiserer du kalde anrop?
Den beste måten å automatisere kalde anrop på er å bruke en progressive dialer for å prioritere de besvarte anropene og automatisk koble dem til gratis salgsrepresentanter. Dette verktøyet for kalde anrop ringer til rett tid og kan ta opp samtaler for å hjelpe selgerne dine med å tilpasse tilnærmingen deres.
Tips for cold calling
Her er noen av de beste kaldoppringingstipsene som bør hjelpe deg med å utvikle bedre salgsferdigheter. Bruk disse handlingsrettede salgsrådene for å utvikle et mer effektivt calling-manus:
- Planlegg dine kalde samtaletider klokt for å finne den beste tiden å målrette mot ideelle prospekter.
- Lag en tidsplan med et mål for antall samtaler per dag og uke.
- Sørg for at du retter deg mot riktig type målgruppe.
- Forbered et manus for å høres profesjonelt ut og levere en pitch.
- Overvinn avvisning og vær utholdende.
Hvordan stopper du kalde innringere?
Hvis en prospekt er lei av fornærmende salgstaktikker, her er noen gode tips for å hjelpe dem med å stoppe kalde ringere:
- Rapporter eventuelle fornærmende kalde anrop til telefonpreferansetjenesten TPS (registrering kreves). Tjenesten hjelper folk med å redusere typene samtaler de mottar, for eksempel støtende salg og plagsomme samtaler. Registrering innebærer å følge noen få trinn.
- Bruk en anropsblokkeringsenhet som krever en oppringer-ID.
- Bruk anropssperring for å slutte å motta uønskede anrop.
- Skjerm telefonsamtalene dine regelmessig.
Kan du rapportere kalde innringere?
Registrer telefonnummeret ditt med TPS (gratis å bruke). Trikset med TPS er at selskapet ikke tillater tredjeparter å ringe registrerte numre. Eventuelle forsøk på svindel eller svindel skal rapporteres til Action Fraud. Enhver person som ønsker å redusere fornærmende salgsanrop eller tror de har vært utsatt for svindel, kan rapportere det til Action Fraud National Fraud and Cyber Crime Reporting Centre.
Create a call center software
LiveAgent, the omnichannel cloud-based call center software is all you’ll ever need to provide reliable and personalized service to your customers.
Frequently Asked Questions
Hva er cold calling?
Cold calling er en form for telemarketing der en selger prøver å overtale en potensiell kunde til å kjøpe et produkt eller en tjeneste de selger. Å foreta kalde anrop krever grundig undersøkelser før anrop, et skript og bruk av automatisering for å gjøre det så effektivt som mulig.
Hva er loven om cold calling?
Cold calling ringere må informere motparten om sitt navn, dette selskapets navn, telefonnummer og adresse, samt at hensikten med samtalen er å selge et produkt eller en tjeneste.
Hva sier du i en kald samtale?
Start en kald samtale ved å introdusere deg selv og selskapet du jobber med. Prøv å forholde deg til prospektet og tilby en løsning på virkelige problemer. Gi salgsargumentet ditt for å la personen få vite årsaken til samtalen din og vær forberedt på å håndtere avvisning.
Hvor lang tid bør en kald samtale ta?
En kald samtale bør ta mindre enn 10 minutter.
Hva er de beste tidene å ringe?
De beste tidene å ringe på er 10.00 og 14.00.
Hvor vellykket er cold calling i salg?
Cold calling kan øke konverterings- og avslutningsraten og generere potensielle salg. Imidlertid er suksessraten bare 2 % sammenlignet med mer moderne telemarketingløsninger.
Hvordan automatiserer du kalde anrop?
Den beste måten å automatisere cold calls er å bruke en progressiv oppringer.
Kan du dele noen tips for vellykket cold calling?
De beste cold calling-tipsene er: Finn den beste tiden å ringe på; Sørg for at du ringer riktig type publikum; Forbered et manus og repeter det for å høres så profesjonelt ut som mulig; Ikke start den kalde samtalen med et salgsargument, og vær forberedt på å håndtere avslag.
Hvordan stopper du kalde innringere?
Du har flere måter å stoppe kalde innringere – ved å bruke en anropsblokkeringsenhet, anropssperring eller rapportere mistenkelige anrop til TPS.
Kan du rapportere kalde innringere?
Ja, du kan rapportere kalde innringere til enten TPS eller Active Fraud.
Etter å ha lært om cold calling, kan det være nyttig å forstå forskjellen med warm calling. Warm calling handler om å kontakte potensielle kunder som allerede har vist interesse, noe som kan øke sjansen for suksess.
Hvis du vurderer å forbedre kundeservicen din, kan det være lurt å utforske måter å forbedre kundeservicen på. Dette kan gi bedriften din en konkurransefordel ved å sikre at kundene alltid er fornøyde.
Utforsk fordelene med VoIP-telefonnumre for bedrifter: spar kostnader, forbedre kundeservice og enkelt håndter flere samtaler samtidig. Lær hvordan du skaffer et VoIP-nummer, forskjellene fra vanlige numre, og hvordan du identifiserer VoIP-brukere. Perfekt for både intern og ekstern kommunikasjon. Besøk for å forstå hvordan VoIP kan transformere din virksomhets kommunikasjon!