Hva er CRM?
Customer Relationship Management, også kjent som CRM, betyr strategier og teknologier som brukes til å administrere relasjoner og interaksjoner med kunder. Hovedmålet med CRM er å forbedre og analysere forretningsforhold.
Informasjon om kunder innhentes av CRM-systemer fra ulike kanaler som nettsider, sosiale medier, markedsføringsmateriell og andre. Du kan lagre salg, leads, muligheter, kontaktinformasjon og mer. Kundebehandling har også stor innvirkning på din bedrift. Det hjelper deg med å samle inn data, administrere kundeserviceteamet og øke kundetilfredsheten.
Frequently Asked Questions
Hva står et akronym CRM for?
Akronymet CRM står for customer relationship management. Enkelt sagt, takket være CRM, kan bedrifter administrere forretningsforhold, data og informasjon relatert til dem.
Hva er typene CRM?
Det finnes flere typer CRM. Den første er operativ CRM, som takket være sine evner gir kundeservice, markeds- og salgsavdelinger muligheten til å bedre handle og støtte nåværende og fremtidige kunder. Den andre typen er et samarbeidende CRM som støtter interaksjoner med leverandører og distributører. Den er basert på delte data om kunder. En annen type er analytisk CRM, takket være hvilken du kan analysere data og trekke passende konklusjoner basert på det. En interessant type er den strategiske CRM, som i sin intensjon setter kundene i første rekke ved å bruke data om dem og dagens trender. Den siste typen er CRM som brukes til kampanjestyring, takket være at du kan gjennomføre salgs- og markedsføringskampanjer på en effektiv måte.
Er LiveAgent en CRM?
LiveAgent er et verktøy som kan integreres med CRM og støtte dets aktiviteter. I LiveAgent kan du lagre kundedata i kontaktinformasjonsboksen.
Etter å ha lært om CRM på denne siden, kan du utforske mer om CRM-integrasjon og hvordan det kan forbedre virksomheten din. Dette vil gi deg innsikt i hvordan du kan bruke CRM-verktøy mer effektivt. Du kan også lese om hva CRM-programvare er og hvordan den kan hjelpe deg med å organisere kundeinformasjon bedre. Denne artikkelen vil gi deg en forståelse av forskjellige typer CRM-programvare tilgjengelig. For å forbedre kundeservicen din ytterligere, kan du sjekke ut hva kundeservice er og hvorfor det er viktig. Her finner du nyttige tips for å forbedre kundeservicen din. Til slutt, hvis du er interessert i detaljene rundt CRM-tjenester, kan du dykke inn i denne artikkelen for å forstå hva disse tjenestene innebærer og hvordan de kan støtte din bedrift.