Hva er en skrivebordsstøtte?
Kundeservice er prosessen med å gi hjelp til kunder før, under og etter kjøpet. Det er en viktig del av kundeforhold – det hever et kundetilfredshetsnivå. Så kunderepresentanter bør være godt dyktige og organiserte.
Det er også nødvendig å bruke en kvalitetsservicedesk, som er en programvare med mange funksjoner som gjør det mulig å administrere billetter. Det er et kundeservicesenter som håndterer ulike former for kommunikasjon, som e-post, chat-meldinger, tweets og annet. Noen helpdesk-programvare kan også være gratis.
Frequently Asked Questions
Hvordan definere skrivebordsstøtte?
Skrivebordsstøtte er en ressurs hvis formål er å gi kunden informasjon og støtte relatert til tjenester og produkter til en spesifikk institusjon. Vanligvis er dette teknisk støtte tilgjengelig via et nettsted, direktemeldinger, e-post eller hotline.
Tilbyr LiveAgent skrivebordsstøtte?
LiveAgent tilbyr selvfølgelig skrivebordsstøtte. Både for sin del å gi support til sine kunder og tilgang til tekniske støttealternativer som et alternativ i systemet. Dette har en enorm innvirkning på å levere den enestående kundeservicen som kreves i forbrukerverdenen.
Hva er de grunnleggende funksjonene til skrivebordsstøtte?
Skrivebordsstøtte bør ha flere grunnleggende funksjoner. For det første bør den ha kontaktpunkter. Det vil si steder hvor kunden kan kontakte teknisk support. I tillegg bør den ha en godt utviklet kunnskapsbase som gjør det mulig å innhente informasjon uten støtte fra en personlig agent. Det skal også være preget av muligheter for å automatisere arbeid. Takket være dette slipper agenter å forholde seg til repeterende aktiviteter og kan fokusere på andre aktiviteter.
Etter å ha forstått hva desk support innebærer, kan det være lurt å utforske Hva er kundeservice og hvorfor er det viktig?. Dette gir verdifull innsikt i hvorfor god kundeservice er avgjørende og hvordan du kan forbedre din egen service.
Hvis du er interessert i å tilby den beste tekniske støtten online, kan du lese mer om Hvordan kan du tilby den beste online tekniske støtten?. Denne artikkelen dekker de viktigste komponentene i teknisk støtteprogramvare.
For de som vurderer automatisering, er Hva er støtteautomatisering (+Tips & Fordeler) en utmerket ressurs. Lær hvordan automatisering kan forbedre kundetilfredshet og ansattes produktivitet.
Til slutt, hvis du vil vite mer om hvordan helpdesk-støtte fungerer, kan du sjekke ut Helpdesk-støtte (Forklart). Artikkelen forklarer hva helpdesk-støtte innebærer og hvordan det kan forbedre kundeservice.