Hva er tilpassede agentroller?
Når en ny bruker legges til i en LiveAgent, er det nødvendig å definere agentrollen. Roller bestemmer agentens ansvar og muligheter. I LiveAgent er det mulig å velge mellom standardroller.
Det er noen standard brukertyper, som eier, admin og agent.
Men noen kunderepresentanter håndtere spesielle spørsmål, så det er nødvendig å definere dem en individuell rolle. Det er behov for å opprette en egendefinert agentrolle.
LiveAgent har ikke funksjonen for egendefinerte agentroller ennå.
Frequently Asked Questions
Hva er tilpassede agentroller?
Egendefinerte agentroller er individuelle roller for agenter som håndterer spesielle forespørsler. De er tilpasset behovene til spesifikke kunder. Standard brukerroller i Live Agent er eier, administrator og agent.
Hvordan få tilgang til egendefinerte agentroller i LiveAgent?
Dessverre er det ingen egendefinerte agentroller tilgjengelig i LiveAgent ennå. På dette tidspunktet kan du bare velge mellom 3 standardroller med et veldefinert ansvarsområde.
Kan du redigere egendefinerte agentroller i LiveAgent?
For øyeblikket kan du ikke redigere egendefinerte agentroller i LiveAgent siden de ikke er tilgjengelige. Endringer kan bare brukes i tre standardroller hvis du har de nødvendige tillatelsene.
Etter å ha lært om egendefinerte agentroller, kan du dykke dypere inn i hvordan du setter opp disse rollene i LiveAgent. Utforsk også hvilke tillatelser tilpassede roller kan ha og hvordan de kan redigeres eller fjernes.