Hva er et helpdesk-system?
En helpdesk er et sted som er ansvarlig for å løse ulike problemer og spørsmål. Det kan drives av enkeltpersoner eller ekspertgrupper. De bruker en helpdesk-programvare for å gi assistanse og svare på tekniske spørsmål. De kommuniserer med kunder gjennom ulike kanaler som telefon, nettprat eller e-post.
Helpdesk-programvare tilbyr deg mange funksjoner og funksjoner – rapporter, gamification, live chat og mye mer.
Frequently Asked Questions
Hva er et helpdesk-system?
Helpdesk-systemet er et sted for omfattende kundeservice som sikrer at informasjon sendes til kunder som trenger hjelp. Det muliggjør raskere og mer effektiv løsning av kundeklager, takket være den automatiske prosessen med å håndtere klager. Den kan brukes både eksternt - for selskapets kunder, og internt - dedikert til ansatte.
Hva er typene helpdesk-systemer?
Det er fire hovedtyper hjelpedesker. Den første er en web helpdesk, som handler om skyhosting eller software as a service (SaaS), det vil si selskaper som kan leie en abonnementsløsning. En annen type er en lokal helpdesk. Den brukes når selskapet eier og er vert for systemet og har full kontroll over supportavdelingen. Den tredje typen er enterprise helpdesk, eller helpdesk, som går utover å svare på kundehenvendelser, men også inkluderer funksjoner som forbedrer bedriftens ytelse. Den siste typen er open source helpdesk. Denne typen helpdesk-ansatte tester ikke brukerlisenser eller tillatelser for å få tilgang til kildekoden.
Hvor lang tid tar det å implementere helpdesk-systemet?
Tiden det tar å implementere helpdesk avhenger av hvor lang tid det vil ta deg å bestemme hvordan du vil bruke teknisk støtte. Når du vurderer implementeringstiden, må du inkludere: tid til å implementere ansatte, tid til å opprette en teknisk helpdesk og planlegge hvordan du skal måle effektiviteten til helpdesk.
Etter å ha lært om helpdesk-systemer, kan det være nyttig å utforske forskjellene mellom en web helpdesk og en frittstående applikasjon. Dette vil gi deg innsikt i fordelene med å bruke en online helpdesk. Deretter kan du dykke dypere inn i hva en helpdesk-programvare på stedet innebærer. Her finner du også ofte stilte spørsmål som kan forbedre din forståelse av kundeserviceprogramvare. Hvis du vurderer alternativer, kan du se hvorfor LiveAgent er et flott Freshdesk-alternativ. Oppdag hvordan LiveAgent kan optimalisere din kundeservice med den raskeste live chatten. Til slutt, lær mer om en åpen kildekode helpdesk. Utforsk ofte stilte spørsmål og finn ut hvordan dette kan forbedre din kundeservice.