Hva er et hjelpesenter?
Et hjelpesenter (også kalt Kunnskapsbase/Kundeportal) er en nettside som er designet av selskapet for å hjelpe kundene deres med problemene de står overfor.
Når en kunde har problemer med et produkt eller en tjeneste, besøker han/hun hjelpesenteret som har et panel for ofte besvarte spørsmål (FAQs). De fleste problemene kundene står overfor er løst, og det gis svar på hvordan du kan fikse et bestemt problem. Det er klart at noen kunder kan ha forskjellige problemer som de ikke finner svar på i brukerstøtten. I så fall ringer de kundeservice. Hjelpesenteret har også paneler for kontaktinformasjon, artikler om problemer og tilbakemeldingsskjemaer.
Lær mer om kundeportal i LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Hva er definisjonen på hjelpesenter?
Hjelpesenteret er vanligvis et nettsted som lar kunder finne svar på spørsmålene sine. Avhengig av selskapet, kan det inkludere en kunnskapsbase, problemrapportskjema, live supportchat, brukermanualer og artikler.
Hva er hjelpesenterets rolle?
Hjelpesenterets rolle er å gi svar til kunder som trenger støtte. Dette kan være problemer med et produkt eller en tjeneste, på jakt etter detaljerte bruksanvisninger, de vil kanskje rapportere en feil eller klage på tjenestene som tilbys, samt lære mer om individuelle produkter for å hjelpe dem med å ta vare på det.
Tilbyr LiveAgent et hjelpesenter?
LiveAgent tilbyr et hjelpesenter. Den er innebygd i LiveAgent og ganske enkel å bruke. Når du oppretter en konto, er det en bruksanvisning som veileder deg gjennom aktivitetene til hjelpesenteret. Ved å klikke på Knowledge Base kan du enkelt begynne å lage. Du har muligheten til å legge til kategorier, artikler, FAQ eller forum.
Etter å ha lært om hjelpesentre, kan du være interessert i å lese om hvordan AquaSprouts har forbedret sin kundeservice med LiveAgent. Oppdag hvilke funksjoner de liker best og hvordan samarbeidet har endret deres kundesupport.
Hvis du er på utkikk etter mer fleksible løsninger, kan du utforske mobil helpdesk-apper som gir deg muligheten til å håndtere kundeservice på farten. Disse appene er tilgjengelige for både Android og iOS, og kan forbedre din kundeservice betydelig.
For å forstå hvilke verktøy som kan hjelpe deg med å forbedre kundeservicen din, kan du se nærmere på vår artikkel om kundeserviceverktøy. Her får du en forklaring på hva kundeserviceverktøy er, og hvordan de kan effektivisere oppgavene dine.
Lurer du på hvordan du kan forbedre din tekniske støtte? Les vår veiledning om online teknisk støtte for å lære mer om hva som kreves for å gi den beste tekniske støtten online. Artikler som denne kan hjelpe deg med å utvikle de nødvendige ferdighetene.
Til slutt kan du utforske hvordan live-chat kan være en fordel for utdanningsinstitusjoner og ikke-statlige organisasjoner. Finn ut hvilke funksjoner av live-chat som kan integreres i deres kundestøttestrategi for å gi en bedre brukeropplevelse.