Hva gjør en inngående salgsrepresentant?
Inngående salgsrepresentanter selger bedriftens produkter eller tjenester til potensielle kjøpere. De jobber vanligvis i innkommende kundesentre eller andre bedriftshovedkvarterer der de snakker med innkommende kundeemner for å konvertere dem til betalende kunder. Hver bedrift har en unik salgstilnærming og forskjellige salgsstrategier. Men i de fleste tilfeller forenkler selgerne telefonsamtaler og driver kunder nedover salgstrakten mot en kjøpsbeslutning.
Hovedansvaret til salgsteamet er å inngå avtaler med nye kunder og pleie relasjoner med nåværende kunder. Ansvaret til spesialister for inngående salg inkluderer foreta salgsanrop til innkommende telefonemner, men også svare på kundenes spørsmål, løse klagene deres og hjelpe med å gi fremragende kundeservice.
En annen viktig del av den inngående salgsprosessen er å kommunisere og støtte kundeservicemedarbeidere.
Pliktene til en innkommende salgsrepresentant stopper ikke ved å konvertere en kvalifisert kundeemne til en betalende kunde. Det er viktig å ta seg tid og utføre innkommende lead-oppfølgingssamtaler, slik at du kan pleie relasjonene til kundene dine ytterligere. I tillegg inkluderer en stor del av en inngående salgsrepresentants innsats og plikter oppsalg. Alt dette øker ikke bare kundebevaringen din, men hjelper også å øke kundelojaliteten.
Hvilke ferdigheter bør en innkommende salgsrepresentant ha?
Rollen som en innkommende salgsrepresentant kommer med noen krav og ferdigheter som du må ha for å lykkes i denne jobben.
Her er noen av de viktigste ferdighetene en inngående selger bør ha under beltet.
- Utmerket kommunikasjonsevne – du må kunne ha informative og engasjerende samtaler med kundene.
- Aktiv lytting – er avgjørende for stor kundetilfredshet, spesielt via telefon.
- Tidsstyring – hvis du administrerer tiden din effektivt, kan du bygge meningsfulle relasjoner med kundene dine og inngå flere avtaler.
- Organisasjonsferdigheter – du sjonglerer med flere oppgaver og jobber med mange kontoer på daglig basis.
- Problemløsning – du må være tilpasningsdyktig til ulike situasjoner.
- Konflikthåndtering – din evne til å løse eventuelle konflikter som kan oppstå påvirker salgsmulighetene dine direkte.
- Teknologiske ferdigheter – i denne rollen kan det kreves at du jobber med ulike typer teknologier.
- Samarbeidsevner – det er avgjørende at du er en lagspiller.
- Mellommenneskelige ferdigheter – du må kunne tilby en god salgsopplevelse gjennom hele kjøpsreisen.
Ikke glem at når du er ansatt for en stilling som salgsrepresentant, må du lære inn og ut av produktene og bedriftstjenestene dine. Å lære raskt er en uvurderlig ferdighet, men ikke glem at de fleste bedrifter har en kunnskapsbase tilgjengelig for de ansatte, slik at du ikke trenger å huske alt på en gang.
En annen integrert del av både den inngående og utgående salgsprosessen er en pålitelig kundeopplevelsesprogramvare som har funksjoner som et billettsystem, kundesenter, CRM, kundeportal osv. LiveAgent helpdesk-programvare er et flott alternativ for bedrifter som ønsker å vokse samtidig som de holder organisert intern drift og fornøyde kunder.
Boost your inbound sales with LiveAgent
Get the right solution for your inbound sales campaigns. Utilize every important communication channel backed up by features that help you every step of the way.
Frequently Asked Questions
Hvem er en inngående salgsagent?
En innkommende salgsagent er en person som foretar innkommende anrop for å øke salget. De kommuniserer vanligvis med potensielle kunder via telefon, og de samarbeider tett med andre interne avdelinger som kundebehandling, markedsføringsteam eller teknisk støtte for å yte utmerket kundeservice.
Hvor mye tjener en inbound salgsrepresentant?
Imidlertid er gjennomsnittslønnen til en innkommende salgsrepresentant vanligvis i området $50 000 - $300 000 i året.
Etter å ha lært om rollen til en innkommende salgsrepresentant, kan det være lurt å utforske hva en slik representant faktisk gjør i hverdagen. Les mer om hva gjør en inngående salgsrepresentant for å få en dypere forståelse av deres oppgaver. Det er også viktig å vite hvilke ferdigheter som er nødvendige for å lykkes i denne rollen. Oppdag hvilke ferdigheter bør en innkommende salgsrepresentant ha for å være effektiv og vellykket. Hvis du har flere spørsmål, kan du sjekke vår seksjon med Frequently Asked Questions for å få svar på vanlige henvendelser. Til slutt, hvis du ønsker å forbedre dine kundeserviceferdigheter, kan du lese vår artikkel om hvordan forbedre kundeservicen din for nyttige tips og strategier.
Lær alt om innkommende anrop og hvordan de kan forbedre kundeopplevelsen din. Utforsk strategier, bruk pålitelig kontaktsenterprogramvare som LiveAgent, og oppdag hvordan godt trente agenter kan bygge sterke relasjoner med kundene dine. Besøk for å forstå de viktigste forskjellene mellom innkommende og utgående anrop og hvordan du kan optimalisere ressursene dine for maksimal effektivitet.
Lær om utgående salg og hvordan det kan øke inntektene dine! Utforsk effektive strategier som cold-calling, cold e-post og sosialt salg for å generere nye potensielle kunder. Kombiner inngående og utgående salg for å maksimere salgspotensialet ditt. Besøk oss for en komplett guide og start din gratis LiveAgent-konto i dag!
Oppdag rollen til en medarbeider hos LiveAgent – en kundeserviceagent med spesifikke rettigheter og oppgaver for effektiv billettbehandling. Lær hvordan de løser og overfører billetter og har tilgang til spesifikke avdelinger. Start din gratis prøveperiode og oppgrader kundeservicen din med LiveAgent!