Hva er en IT-servicedesk?
IT Service Desk er et enkelt kontaktpunkt mellom en tjenesteleverandør og tjenestebruker. En typisk servicedesk håndterer hendelser og forespørsler om service og løser kommunikasjon med brukere. De grunnleggende oppgavene som servicedesken skal sørge for er å håndtere alle henvendelser fra servicebrukere og sikre utstyret deres og gjenopprette standard servicetrafikk ved nedetid så raskt som mulig.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du en IT-servicedesk?
IT Service Desk er hovedkontaktpunktet mellom brukere og en organisasjon som tilbyr IT-tjenester eller løsninger. Det er et felles kontaktpunkt som håndterer hendelser og tjenesteforespørsler, og håndterer kommunikasjon med brukere for ting som nedetid eller planlagte endringer i tjenestene som tilbys.
Hvilke funksjoner bør hver IT-servicedesk ha?
Funksjonaliteten som absolutt vil være nyttig i enhver IT-servicedesk er å importere brukere til helpdesk-applikasjonen, konvertere meldinger til en billett, skille hendelser, tildele dem til en tekniker, trekke ut løsninger fra kunnskapsbasen, samt automatisere teamets arbeidsflyt.
Tilbyr LiveAgent en IT-servicedesk?
LiveAgent gir åpenbart IT-støtte. Det er en av de viktigste tjenestene som er obligatoriske for IT-produkter. Takket være dette, i tilfelle problemer, kan du raskt kontakte teknisk støtte som vil gi råd og hjelpe med å løse problemet.
Hvis du er interessert i å lære mer om forskjellen mellom en IT-servicedesk og en IT-helpdesk, kan du lese vår artikkel om IT Helpdesk (Forklart). Her finner du også svar på de mest frequently asked questions.
En annen nyttig ressurs er vår side om Servicedesk (Forklart). Denne artikkelen gir en grundig innføring i hva en servicedesk er og hvordan den kan bidra til å improve customer service.
Hvis du vil vite mer om hvordan programvare kan hjelpe med tjenesteadministrasjon, ta en titt på vår artikkel om Programvare for tjenesteadministrasjon. Her finner du også en seksjon med frequently asked questions for å svare på eventuelle spørsmål du måtte ha.
Til slutt, hvis du ønsker å forstå hvordan mobile løsninger kan forbedre kundestøtte, sjekk vår side om Hva er mobile helpdesk-apper?. Denne artikkelen forklarer hvordan mobile apper kan improve your customer service.