Hva er klager?
Klage er en melding eller melding der kunder uttrykker sin misnøye. Dette skjer når kundenes forventninger ikke oppfylles eller de har problemer med et produkt eller en tjeneste.
Løsningen for disse kundene er kompensasjon, gave eller tilbakemelding. Klager er ikke bra for bedriften, men på den annen side hjelper det kunderepresentanter og ledere til å yte en bedre service.
Når en kunde legger ut en klage på Facebook-sideveggen din, spores alt i LiveAgent, og du kan svare på det på et øyeblikk.
Frequently Asked Questions
Hva er klager?
Kundeklager er et misforhold mellom hva kundene forventer og hvilket produkt eller tjeneste de mottar. Det kan anses at dette er en unnlatelse av å oppfylle løftet gitt til kunden av merket. Klager kan primært være knyttet til kvaliteten på produktet.
Hvordan kan kunder rapportere klager?
For å sende inn en klage, bør kunder kontakte kundeservice. Avhengig av hvilken eller hvilke kanaler merkevaren velger, bør denne ruten velges som måten å sende inn en klage på. Vanligvis må du skrive inn ordrenummeret ditt.
Er kundenes klager en god ting?
Ved første øyekast er ikke kundeklager en god ting, men det kan likevel utledes merverdi fra dem. Takket være klager finner vi ut hva som ikke fungerer for oss, hva kundene forventer, hvilke løfter som ikke er oppfylt av merkevaren. I tillegg, når klager blir behandlet på riktig måte, ser kundene at de blir tatt på alvor. Deres mening betyr noe.
Etter å ha lest om klager, kan det være nyttig å utforske hvordan man håndterer avslag på en profesjonell måte. Sjekk ut vår artikkel om maler for avslagsbrev, hvor du kan lære hvordan du sier nei til kunder uten å miste dem. Du finner også konkrete eksempler på hvordan du sier nei til ulike kundeforespørsler, som forespørsler om rabatt eller refusjon. Disse ressursene kan bidra til å forbedre kundeservicen din ved å gi deg verktøyene til å kommunisere avslag effektivt.